Suzuki

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Suzuki márkatörténet)
(Veterán Suzuki autók)
22. sor: 22. sor:
== Veterán Suzuki autók ==
== Veterán Suzuki autók ==
-
* [[Suzuki 360]] (1955-n.a.)
+
* [[Suzuki Suzulight]] (1955-n.a.)
-
* [[Suzuki Fronte 360]] (1957-n.a.)
+
-
* [[Suzuki Fronte 360]] (1968-n.a.)
+
* [[Suzuki SC Whizkid]] (1977-n.a.)
* [[Suzuki SC Whizkid]] (1977-n.a.)
* [[Suzuki SC 100 (SS220 Cervo)]] (1977-n.a.)
* [[Suzuki SC 100 (SS220 Cervo)]] (1977-n.a.)
* [[Suzuki Jimmy]] (1965-n.a.)
* [[Suzuki Jimmy]] (1965-n.a.)
* [[Suzuki Maruti]] 1. generáció, SS40 (1979-1984)
* [[Suzuki Maruti]] 1. generáció, SS40 (1979-1984)
-
 
== Veterán Suzuki motorok ==
== Veterán Suzuki motorok ==

A lap 2010. június 30., 14:49-kori változata

Suzuki
Alapítva1955 (1909 - Suzuki Loom Works)
AlapítóMichio Suzuki
SzékhelyHamamatsu, Shizuoka, Japán
A(z) Suzuki weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán Suzuki márkatörténet

Az 1909-ben alakult Suzuki szövőszékek gyártásával kezdte pályafutását, majd 1937-től már álmokat is szövögetett arról, hogy belép az autópiacra. A II. világháborúig még egy prototípus is elkészült, ám a kormány rákoppintott a cég orrára, mondván, nem azokat az időket éljük, amikor az autógyártás fontos lenne. A Suzuki így visszatért a szövőszékhez, ám a pamutipar 1951-ben összeomlott. Ebben az időszakban már alkalmasnak tűnt a terep a korábbi tervek leporolásához, így a Suzuki 1952-ben bemutatta a Power Free névre hallgató kétkerekűt.

A motoros tapasztalatokra építve a cég 1955-ben mutatta be első autómodelljét, a Suzuki Suzulight-ot, mely a japán adótörvények alapján kedvező kategóriába sorolt 360 cm3-as motorral rendelkezett. A cég jellemzően belpiacra gyártotta autóit, egészen a 80-as évekig, amikor is jelentősen megnőzz az igény mind Európában, mind a tengerentúlon a kedvező árú, megbízható, kis fogyasztású autók iránt.

Veterán Suzuki autók

Veterán Suzuki motorok


Kapcsolódó Suzuki hivatkozások