Pannónia

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Pannónia videók: video)
a (szerkeszt)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
| név = Pannónia
| név = Pannónia
-
| logo = Pannónia-logó.gif
+
| logo = Pannónia_logo01.jpg
-
| képméret = 150px
+
| képméret = 250px
-
| képaláírás =  
+
| képaláírás = Pannónia Motorkerékpárok
| alapítva = 1954
| alapítva = 1954
| alapító = [[Csepel Motorkerékpárgyár]]
| alapító = [[Csepel Motorkerékpárgyár]]
| megszűnt = 1975
| megszűnt = 1975
-
| székhely = Csepel, Magyarország
+
| székhely = Bp-Csepel, Magyarország
| jelmondat =  
| jelmondat =  
-
| kulcsemberek =  
+
| kulcsemberek = Szente Gyula, Sági László
| honlap =  
| honlap =  
}}
}}

A lap 2012. szeptember 7., 09:42-kori változata

Pannónia
Hiba a bélyegkép létrehozásakor: Unable to run external programs in safe mode.
Pannónia Motorkerékpárok
Alapítva1954
AlapítóCsepel Motorkerékpárgyár
Megszűnt1975
SzékhelyBp-Csepel, Magyarország
KulcsemberekSzente Gyula, Sági László


Tartalomjegyzék

Veterán Pannónia márkatörténet

A Pannónia márka 1954-ben született meg a Csepeli Motorkerékpárgyárban. Az első Pannónia, a Pannónia TL 1954-ben jelent meg, mely technikai megoldásait részben a Csepel 250-es típustól örökölte. Megjelenésének idején korszerűnek számított, így nem csak a belpiacra, de számos külföldi országba is jutott belőle (az elenevezés a motor elrendezésére utal - Teleszkóp elől, Lengővilla hátul). A „Pannónia” márkanév egyébként Molnár László technikustól származott

A T-sorozat szintén keresett volt a nemzetközi piacon, a Pannonia White – a T5-ös modell luxusváltozata – például kifejezetten kaliforniai exportra készült.

A P-sorozat valójában a T-sorozat elemeinek felhasználásával készült, a Csepel Motorkerékpárgyár ekkor már kevésbé koncentrált a fejlesztésekre. A Pannónia nem csak Magyarországon volt rendkívül népszerű, jelentős volt a külföldi export, melynek legnagyobb részét a szovjet megrendelések adták ugyan, de jutott Amerikába, Indiába, sőt még Brazíliába is. A gyár elmaradó fejlesztéseinek köszönhetően azonban egyre csökkentek az eladások, a gyártás 1975-ben szűnt meg, az utolsó modell a Pannónia P21 volt.

1974-ben a japán Yamaha szakemberei tárgyaltak egy negyvenezer négyzetméteres csepeli beruházásról, amely évente ötvenezer japán-magyar motorkerékpárt gyártott volna, 70%-ban exportra, ám az akkori vezetés elszabotálta az ötletet. 1975. október 24-én gördült le a csepeli gyártószalagról az utolsó, szám szerint a 689 039-ik Pannónia.

Veterán Pannónia modellek

Pannónia videók

Kapcsolódó Pannónia oldtimer linkek