Panhard Dynamic

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
 
10. sor: 10. sor:
| jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig -->
| jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig -->
| modellvariánsok = <!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... -->
| modellvariánsok = <!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... -->
-
| kategória =
+
| kategória = luxusautó
-
| tervező =  
+
| tervező = Bionnier
| modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak -->
| modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak -->
| hossz =  
| hossz =  
21. sor: 21. sor:
| üzemanyag =
| üzemanyag =
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete -->
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete -->
-
| motor =  
+
| motor = soros 6 hengeres
| felépítés =
| felépítés =
| váltó =  
| váltó =  
28. sor: 28. sor:
| fogyasztás =  
| fogyasztás =  
| gyorsulás =  
| gyorsulás =  
-
| végsebesség =  
+
| végsebesség = 145 km/h
| kapcsolódó modellek =  
| kapcsolódó modellek =  
}}
}}

A lap jelenlegi, 2010. szeptember 13., 15:30-kori változata

Panhard Dynamic
Panhard-Dynamic 1937.jpg
Egy 1937-es Panhard Dynamic.
Gyártási adatok
GyártóPandhard et Levassor
Gyártás éve1936-1939
Darabszám2581
Kategórialuxusautó
TervezőBionnier
A(z) modell műszaki adatai
Teljesítmény
Motorsoros 6 hengeres
Max. sebesség145 km/h



Panhard Dynamic típusleírás

Külsőre és technikáját illetően is igazi unikum volt a Panhard Dynamic. Az 1936-ban megjelent modell például három, a szélvédő tetejéről lelógó ablaktörlő dolgozott, a vezető középen ült, így a kormány is hajszálpontosan az autó hosszirányú metszésvonalában helyezkedett el, elől még további két utasnak volt hely. Ami a belsőségeket, az autó erőforrását a hagyományos szelepeket mellőző, ún. tolattyús, vagy Knight-motor adta, melynek első változatát Charles Yale Knight fejlesztette ki 1903-ban. A motor rendkívül halk futást eredményezett, ugyanakkor az előállítás költsége kifejezetten magas volt, a Panhard az utolsók között alkalmazta ezt az erőforrás-fajtát.

A Dynamicot egyébként kétféle motorral szerelték, egy 2,9, illetve egy 3.8 literes verzióval volt kapható. A technikai kuriózumok közé sorolható még a független első felfüggesztés, ami kifejezetten lágy járást biztosított.