Panhard Dynamic

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
39. sor: 39. sor:
A Dynamicot egyébként kétféle motorral szerelték, egy 2,9, illetve egy 3.8 literes verzióval volt kapható. A technikai kuriózumok közé sorolható még a független első felfüggesztés, ami kifejezetten lágy járást biztosított.
A Dynamicot egyébként kétféle motorral szerelték, egy 2,9, illetve egy 3.8 literes verzióval volt kapható. A technikai kuriózumok közé sorolható még a független első felfüggesztés, ami kifejezetten lágy járást biztosított.
-
 
+
[[Kategória:Autótípus]]
<meta name="keywords" content="veterán Panhard Dynamic,oldtimer Panhard Dynamic"></meta>  
<meta name="keywords" content="veterán Panhard Dynamic,oldtimer Panhard Dynamic"></meta>  
<meta name="description" content="Panhard Dynamic - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>
<meta name="description" content="Panhard Dynamic - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap 2010. szeptember 13., 12:58-kori változata

Panhard Dynamic
Panhard-Dynamic 1937.jpg
Egy 1937-es Panhard Dynamic.
Gyártási adatok
GyártóPandhard et Levassor
Gyártás éve1936-1939
Darabszám2581



Panhard Dynamic típusleírás

Külsőre és technikáját illetően is igazi unikum volt a Panhard Dynamic. Az 1936-ban megjelent modell például három, a szélvédő tetejéről lelógó ablaktörlő dolgozott, a vezető középen ült, így a kormány is hajszálpontosan az autó hosszirányú metszésvonalában helyezkedett el, elől még további két utasnak volt hely. Ami a belsőségeket, az autó erőforrását a hagyományos szelepeket mellőző, ún. tolattyús, vagy Knight-motor adta, melynek első változatát Charles Yale Knight fejlesztette ki 1903-ban. A motor rendkívül halk futást eredményezett, ugyanakkor az előállítás költsége kifejezetten magas volt, a Panhard az utolsók között alkalmazta ezt az erőforrás-fajtát.

A Dynamicot egyébként kétféle motorral szerelték, egy 2,9, illetve egy 3.8 literes verzióval volt kapható. A technikai kuriózumok közé sorolható még a független első felfüggesztés, ami kifejezetten lágy járást biztosított.