Panhard Dynamic

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
2. sor: 2. sor:
| név = Panhard Dynamic
| név = Panhard Dynamic
| kép = Panhard-Dynamic_1937.jpg
| kép = Panhard-Dynamic_1937.jpg
-
| képméret = 200px
+
| képméret = 250px
| képaláírás = Egy 1937-es Panhard Dynamic.
| képaláírás = Egy 1937-es Panhard Dynamic.
| gyártó = [[Panhard|Pandhard et Levassor]]
| gyártó = [[Panhard|Pandhard et Levassor]]
34. sor: 34. sor:
== Panhard Dynamic típusleírás ==
== Panhard Dynamic típusleírás ==
-
Külsőre és technikáját illetően is igazi unikum volt a Panhard Dynamic. Az 1936-ban megjelent modell például három, a szélvédő tetejéről lelógó ablaktörlő dolgozott, a vezető középen ült, így a kormány is hajszálpontosan az autó hosszirányú metszésvonalában helyezkedett el, elől még további két utasnak volt hely.  
+
Külsőre és technikáját illetően is igazi unikum volt a '''Panhard Dynamic'''. Az 1936-ban megjelent modell például három, a szélvédő tetejéről lelógó ablaktörlő dolgozott, a vezető középen ült, így a kormány is hajszálpontosan az autó hosszirányú metszésvonalában helyezkedett el, elől még további két utasnak volt hely.  
-
Ami a belsőségeket, az autó erőforrását a hagyományos szelepeket mellőző, ún. tolattyús, vagy Knight-motor adta, melynek első változatát [[Charles Yale Knight]] fejlesztette ki 1903-ban. A motor rendkívül halk futást eredményezett, ugyanakkor az előállítás költsége kifejezetten magas volt, a Panhard az utolsók között alkalmazta ezt az erőforrás-fajtát. A Dynamicot egyébként kétféle motorral szerelték, egy 2,9, illetve egy 3.8 literes verzióval volt kapható. A technikai kuriózumok közé sorolható még a független első felfüggesztés, ami kifejezetten lágy járást biztosított.
+
Ami a belsőségeket, az autó erőforrását a hagyományos szelepeket mellőző, ún. tolattyús, vagy [[Knight-motor]] adta, melynek első változatát [[Charles Yale Knight]] fejlesztette ki 1903-ban. A motor rendkívül halk futást eredményezett, ugyanakkor az előállítás költsége kifejezetten magas volt, a Panhard az utolsók között alkalmazta ezt az erőforrás-fajtát.  
 +
 
 +
A Dynamicot egyébként kétféle motorral szerelték, egy 2,9, illetve egy 3.8 literes verzióval volt kapható. A technikai kuriózumok közé sorolható még a független első felfüggesztés, ami kifejezetten lágy járást biztosított.

A lap 2010. szeptember 13., 12:58-kori változata

Panhard Dynamic
Panhard-Dynamic 1937.jpg
Egy 1937-es Panhard Dynamic.
Gyártási adatok
GyártóPandhard et Levassor
Gyártás éve1936-1939
Darabszám2581



Panhard Dynamic típusleírás

Külsőre és technikáját illetően is igazi unikum volt a Panhard Dynamic. Az 1936-ban megjelent modell például három, a szélvédő tetejéről lelógó ablaktörlő dolgozott, a vezető középen ült, így a kormány is hajszálpontosan az autó hosszirányú metszésvonalában helyezkedett el, elől még további két utasnak volt hely. Ami a belsőségeket, az autó erőforrását a hagyományos szelepeket mellőző, ún. tolattyús, vagy Knight-motor adta, melynek első változatát Charles Yale Knight fejlesztette ki 1903-ban. A motor rendkívül halk futást eredményezett, ugyanakkor az előállítás költsége kifejezetten magas volt, a Panhard az utolsók között alkalmazta ezt az erőforrás-fajtát.

A Dynamicot egyébként kétféle motorral szerelték, egy 2,9, illetve egy 3.8 literes verzióval volt kapható. A technikai kuriózumok közé sorolható még a független első felfüggesztés, ami kifejezetten lágy járást biztosított.