Lada (Zsiguli) VAZ 2106

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

Lada (Zsiguli) VAZ 2106
Gyártási adatok
Gyártás helyeTogliatti, Oroszország
Gyártás éve1981
A(z) modell műszaki adatai
Teljesítmény

Kapcsolódó modellek
Lada



Veterán Lada (Zsiguli) VAZ 2106 típustörténet

1976 Májusától a Lada gyár elkezdte gyártani a 2103-as, 1500-as típust. Mivel ez a legközelebbi hozzátartozója a cikk tárgyát képező, minden kétséget kizárólag a Lada fejlesztések csúcsát, katarzisát jelentő 1600-asnak, ezért innen kezdjük a bemutatást)


Lada 2103

1978-tól aztán finomították az elődtípust, és sok olyan fejlesztést vezettek be, amelyek jelentősen korszerűsítették az új modellt. Meg persze sok olyat is, amitől szebb lett. És ezúttal csak egészen keveset, amitől csúnyább.


A 2106-os modell nagyon hasonló a 2103-ashoz, de mégis van néhány szembeötlő változás, amely egyedivé teszi a típust. -Műanyag végelemes lökhárítók előrenyúló gumibabákkal.-Lámpák körül új műanyag burkolat, amely a szintén új kialakítású hűtőrácsba illeszkedik. [1]

Hátsó lámpák egészen új kialakításúak: minden funkcióra külön izzót tartalmaznak (Megegyezik a 2121-esével) -Rendszámtábla megvilágítása a hátsó lámpára került a lökhárítóról. -Hátfal kialakítása megváltozott, a rendszámtábla "belesűllyed" egy öbölbe.

[2] Irányjelző fények nagyobbak és téglalap alakúak. -Elektromos motorral hajtott hűtőventillátor váltja le az ékszíjasat. Ez már csak hőfoktól függően működik. -Az egyik legfontosabb változás a kormányműben található. Az 1600cm3-es motorral szerelt típusokba kardáncsuklós, biztonsági kormányoszlopot szereltek. A pitmann tengely görgőjének csapágyazása megváltozott, tűgörgők helyett golyók kerültek bele.

A belső tér kényelmes, a műszerezettség pedig lenyűgöző. [3]