Jeep CJ-5

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Veteranpark (vitalap | szerkesztései) 2015. április 12., 11:57-kor történt szerkesztése után volt.
Willys CJ-5 / Jeep CJ-5
CJ5.jpg
Gyártási adatok
GyártóWillys-Overland / Jeep
Gyártás éve1954-1983
Darabszám603303
ModellvariánsokDJ5
Kategóriaterepjáró
A(z) modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz3510 mm
Szélesség1740 mm
Magasság1720 mm
Tömeg1209 kg
Tengelytáv2057 mm (1954-1971) 2121 mm (1972-1983)
Üzemanyagbenzin
Üzemanyagtartály42 liter
Teljesítmény
Motor2200 cm3 Willys Hurricane I4

3700 cm3 Dauntless V6

2500 cm3 Iron Duke I4

3800 cm3 AMC I6

4200 cm3 AMC I6

5000 cm3 AMC V8

3100 cm3Perkins 4.192 I4 diesel
Felépítés4 / 6 / 8 hengeres soros / V
Váltó3 sebességes, 1980-től 4 sebességes
Teljesítmény51 hp (38 kW) (4000/min)
Max. nyomaték142 Nm (2000/min)
Max. sebességkb. 97 km/h



Tartalomjegyzék

Willys CJ-5 / Jeep CJ-5 típusleírás

A Willys CJ-5 (1964 után Jeep CJ-5 ) elkészültét befolyásolta az új vállalati tulajdonos Kaiser, és a koreai háborús Jeep Willys MC / M38 sikere is. A cél, a Jeep CJ-3B lecserélése volt, bár ez a modell továbbra is a gyártásban maradt. A CJ-5 megismételte elődje sikerét, mivel a folyamatos termelés három évtizede alatt vele párhuzamosan három újabb modell jelent meg. (Jeep CJ-6, Jeep CJ-7, Jeep CJ-8)

A sok változás ebben a kivételesen hosszú gyártási szériában (pl az üzemanyagtartály helye (1971), az alváz hossza és szélessége (1976)) azt eredményezte, hogy kevés az alkatrészek közötti hasonlóság a korai és késői modelleknél, bár ugyanazt a modellek nevet viselték.

1961-től 1965-ig a CJ-5 és CJ-6 típusokat a brit Perkins 3,15 L Diesel I4 (62 LE (46 kW) 3000 fordulat) motorokkal is szerelték.
A cartoon centipede reads books and types on a laptop.
Eredeti perkins 4.192 1961 CJ-5.

1965-ben, Kaiser megvette a jogot a Buick 3,7 L V6 Dauntless (Rettenthetetlen) motorjára így a CJ-5 és CJ-6 új 155 LE motor kapott a meglevő négyhengeres Willys Hurricane motor mellé az 1971-es modellévig. Az oldalsó helyzetjelző lámpák 1969-ben jelentek meg. A céget 1970-ben eladták az American Motors-nak (AMC). A "Trac-Lok" önzáró differenciálmű lépett a "Powr-Lok" helyébe 1971-ben.

Saját American Motors motorokat 1972-ben kezdték használni. Ekkor cserélték le a korábbi Hurricane (hurrikán) motorokat az AMC 3,8 L-es motorjaira (kivéve Kalifornia). Opcionálisan rendelhető motor volt a 4,2 L (standard Kaliforniában). Mindkét motor Carter YF karburátorral volt szerelve. Szintén 1972-ben, AMC 5,0 L V8-as motor elérhetővé vált, amely megjavítva a teljesítmény-tömeg arányt, a járművet V8 muscle car-rá tette. Az új motorok miatt, a sárvédők és a motorháztető szélessége megnőtt 127 mm-rel és a tengelytávon is növeltek 76 mm-t 1972-ben.

1980 és 1983 között, a CJ-5 szériában GM Iron Duke I4 "Hurricane" motorral jött ki SR4 négy-sebességes manuális váltóval. A 4,2 L I6 maradt opcióként rendelhető, de a sebességváltó ezeknél a modelleknél megváltozott a Tremec T-150 háromsebességesről a Tremec T-176 négysebességesre.

Összesen 603303 CJ-5-ös gyártottak 1954-től 1983-ig.

Veterán Willys CJ-5 / Jeep CJ-5 tapasztalatok, típushibák

Willys CJ-5 / Jeep CJ-5 dokumentumok

Willys CJ-5 / Jeep CJ-5 Referenciák, hivatkozások