Isuzu 117

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(A tömegtermelés: változatok)
a (A tömegtermelés: változatok)
66. sor: 66. sor:
További apróbb változtatások mellett, a négyfokozatú kézi váltót felváltandó, az 1976 májusában bevezetett ötfokozatú manuális sebességváltó alkalmazása jelentett lényeges módosítást.
További apróbb változtatások mellett, a négyfokozatú kézi váltót felváltandó, az 1976 májusában bevezetett ötfokozatú manuális sebességváltó alkalmazása jelentett lényeges módosítást.
-
 
-
 
=== Isuzu 117 coupé modellváltozatok ===
=== Isuzu 117 coupé modellváltozatok ===
*Isuzu 117 1950 XC Coupé 1979 MY
*Isuzu 117 1950 XC Coupé 1979 MY

A lap 2016. február 15., 09:13-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg

Isuzu 117 coupé
Isuzu-117-01.jpg
Gyártási adatok
GyártóIsuzu
Gyártás helyeFujisawa Plant, Fujisawa, Kanagawa, Japan
Kategóriacompact GT-type sports car
TervezőGiorgetto Giugiaro
A(z) modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz4310 mm
Szélesség1600 mm
Magasság1310 mm
Tömeg1075 kg
Alvázönhordó
Tengelytáv2500 mmm
Üzemanyagmotortípus sszerint
Teljesítmény
MotorDOHC

1.6 L G161S I4;

1.6 L G161W I4;

1.8 L G180Z I4;

1.8 L G180W I4;

2.0 L G200W I4;

2.2 L C223 diesel I4
FelépítésOrrmotor, hátsőkerék hajtás "FR"
Váltó4-speed manual

5-speed manual

3-speed automatic
Teljesítményaz 1.6 L-es modellnél 122 PS/89 kW@6400 rpm
Max. nyomaték143 Nm/14.6 kgm@5000 rpm
Max. sebesség190 km/h, 118 mph

Kapcsolódó modellek
Isuzu Florian, Isuzu Piazza


Tartalomjegyzék

Az Isuzu 117 Coupé

A modell egy kompakt "Gran Turismo" típusú, 2 ajtós ferdehátú kupé, amelyet 1968 és 1981 között gyártott a Japán Isuzu cég. A "117" volt a kódneve az Isuzu közös fejlesztési programjának, amely a közepes méretű autók új generációját volt hivatott megalapozni, a kupé, szedán és kombi kategóriákban. Az utóbbi kettő végül az Isuzu "Florian", de a kupé megtartotta eredeti nevét. Alapvetően mindkét modell közös mechanikai kialakítással rendelkezett.

A 117 Coupé a híres Giorgetto Giugiaro műve, egyike az első japán autóknak, melyet a híres olasz stiliszta tervezett. Az elsők között alkalmazták Japánban a DOHC motort, és az elektronikus üzemanyag-befecskendezést. Emellett a sportautó, a világon elsőként volt elérhető dízelmotoros változatban. Az exkluzív jármű ma már ritkán akad a gyűjtők keze közé, de köszönhetően a szokatlanul hosszú gyártási időtartamnak, az Isuzu 86192 példányt állított elő. A 117 Coupét később az Isuzu Piazza váltotta fel.

117 Coupe 02.jpg

Korai évek

A 117 Coupé prototípusa az 1966. évi Genfi Autószalonon mutatkozott be, ez évben később, a Tokyo Motor Show keretei között debütált. 1968-ban megkezdődött az Isuzunál a 117 coupé modell kisüzemi termelése, amely során a kézi erővel összeszerelt autók mennyisége ritkán haladta meg a havi 50 db-os mennyiséget. A marketing szemlélet hasonló volt, mint a Nissan Silvia esetében, ami hasonló mennyiséget állított elő ezen időszak táján.

Az első időkben beépített motor egy soros, négyhengeres, 1,6 L-es DOHC típus volt, majd 1970-ben az elektronikus Bosch üzemanyag-befecskendezővel kialakított változat mutatkozott be, a D-Jetronic rendszerrel. Az üzemanyag-befecskendezős modellváltozatot "EK" (az "elektronikus vezérlés") jelzéssel látták el.

Az autó gazdag alapfelszereltsége (bőr ülések, a műszerfal tajvani kámfor-, babér fa, és az elegáns fejtámlák), nagyon drágának bizonyult a japán vásárlói szokások viszonylatában. Ezért az igénytelenebb "1800N" változat 1971-ben, egy egyszerűbb és olcsóbb 1,8 L-es SOHC, karburátoros motorral került az autókereskedők kínálatába.

A tömegtermelés

Isuzu-117-03.jpg

A 117 Coupé egyre nagyobb népszerűségnek örvendett, és így a General Motors-sal létrejött együttműködés keretében, az Isuzu a modell a tömeggyártása mellett foglalat állást. E változás eredményeként, 1973 márciusában az értékesítés (a japán belföldi piacon) az elvárásoknak megfelelően növekedni kezdett, így az 1972-es, 965 példány gyártásáról, 1974-re 9506 egység előállítását eredményezte.

A többségében alkalmazott 1,8 L-es motorok beváltak, több változatban kínálták, porlasztós, vagy üzemanyag-befecskendezéses, illetve DOHC vagy SOHC szelep-vezérlésű változatokban. A gyártás volumene 1975 októberében valamelyest csökkent, mivel új, szigorúbb füstgáz kibocsátási előírások léptek hatályba, melyet a gyártott modellek továbbfejlesztésével lehetett teljesíteni.

További apróbb változtatások mellett, a négyfokozatú kézi váltót felváltandó, az 1976 májusában bevezetett ötfokozatú manuális sebességváltó alkalmazása jelentett lényeges módosítást.

Isuzu 117 coupé modellváltozatok

  • Isuzu 117 1950 XC Coupé 1979 MY
  • Isuzu 117 1950 XE Coupé 1979 MY
  • Isuzu 117 1950 XT Coupé 1979 MY
  • 1979 Isuzu 117 XD Coupé 1981 MY
  • 1979 Isuzu 117 XDL Coupé 1981 MY
  • Isuzu 117 XC Coupé 1977 MY
  • Isuzu 117 XE Coupé 1977 MY
  • Isuzu 117 XT Coupé 1977 MY
  • 1968 Isuzu 117 1800 Coupé
  • 1968 Isuzu 117 1800 N Coupé
  • 1968 Isuzu 117 EC Coupé

Facelift

Isuzu-117-04.jpg
1977 novemberébenaz Isuzu a 117 Coupé ráncfelvarrása mellett döntött, amely során az eddigi első lökhárítók átalakítását, a négy kerek fényszóró helyett modernebb, 4 db szögletes első lámpatest alkalmazását vezették be.

Annak érdekében, hogy tovább csökkentsék a gyártási költségeket, műanyag idomokat és díszléceket alkalmaztak a belső tér kialakításánál.

1978-ban az 1,95 literes motorral szerelt változat debütált, továbbá 1979-ben sor került az "XD" dízelmotoros változat bevezetésére.

1979-től kezdve, egy speciális változat, az úgynevezett "Giugiaro Edition" is rendelkezésre állt. Több futurisztikus koncepcióautó is készült, de ezek nem kerültek sorozatgyártásra.

A 117 Coupé modell gyártása 1981-ig tartott, amikor is a Giugiaro által megálmodott "Piazza" széria váltotta fel.

Isuzu 117 fényképek, dokumentumok

Isuzu-117-05.jpg

VeteranBanner2012b.jpg

Források, hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Isuzu 117 témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg