Danuvia

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
a (Kapcsolódó Danuvia hivatkozások: jav)
(szerkeszt)
 
(6 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
{{Márka
{{Márka
| név = Danuvia
| név = Danuvia
-
| logo = Danuvia-logo.gif
+
| logo = Danuvia-logo.jpg
-
| képméret = 150px
+
| képméret =  
-
| képaláírás =  
+
| képaláírás = Danuvia Szerszámgépgyár
| alapítva = 1955
| alapítva = 1955
-
| alapító = A magyar állam
+
| alapító = A Magyar Állam
| megszűnt = 1967
| megszűnt = 1967
| székhely = Magyarország, Budapest, Zugló
| székhely = Magyarország, Budapest, Zugló
12. sor: 13. sor:
| honlap = www.danuvia125.hu
| honlap = www.danuvia125.hu
}}
}}
-
[[Fájl:VeteranBanner2012b450.jpg]]
 
== Veterán Danuvia márkatörténet ==
== Veterán Danuvia márkatörténet ==
-
 
+
[[Fájl:white_poster.jpg|frame|left|'''Danuvia White''']]
A '''Danuvia''' eredetileg szerszámgépgyárként működött az 50-es években, az itt előállított szerszámok híresek voltak megbízhatóságukról. A gyár 1954-ben kapott „plusz feladatot”, a 125 cm3-as [[Csepel]] motorkerékpárok gyártása ekkor került át a zuglói üzembe, mégpedig azért, hogy a [[Csepeli Motorkerékpárgyár]] ki tudja szolgálni a növekvő [[Pannónia TL]] gyártási igényeit.  
A '''Danuvia''' eredetileg szerszámgépgyárként működött az 50-es években, az itt előállított szerszámok híresek voltak megbízhatóságukról. A gyár 1954-ben kapott „plusz feladatot”, a 125 cm3-as [[Csepel]] motorkerékpárok gyártása ekkor került át a zuglói üzembe, mégpedig azért, hogy a [[Csepeli Motorkerékpárgyár]] ki tudja szolgálni a növekvő [[Pannónia TL]] gyártási igényeit.  
27. sor: 27. sor:
[[Fájl:Danuvia_sor_003.jpg|740px|center]]
[[Fájl:Danuvia_sor_003.jpg|740px|center]]
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
-
== Oldtimer Danuvia modellek ==
 
-
* [[Danuvia D-Csepel]] (1955-1958)
+
== Oldtimer Danuvia modellek ==
-
* [[Danuvia 125|Danuvia DV-125]] (1955-1967)
+
{|align="center" style="border:inset 4px gold"
-
* [[Danuvia DMV-125]] (Szürke széria) (1963-1966)  
+
|-bgcolor="beige"
-
* [[Danuvia White]] (1967)
+
|
 +
* [[Danuvia D-Csepel]]
 +
** (1955-1958)
 +
* [[Danuvia 125|Danuvia DV-125]]  
 +
**(1955-1967)
 +
* [[Danuvia DMV-125]]  
 +
**''(Szürke széria)''
 +
** (1963-1966)  
 +
* [[Danuvia White]]''(export)''
 +
**(1967)
 +
|[[Fájl:Danuvia125_002.jpg|600px]]
 +
|}
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
-
== Kapcsolódó Danuvia fotók ==
 
 +
== Kapcsolódó Danuvia fotók ==
 +
[[Fájl:Danuvia-dv-125-11.jpg|480px|center]]
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
 +
== Danuvia és egy kis Csepel, videótéka ==
== Danuvia és egy kis Csepel, videótéka ==
<youtube>TnRynIxKIAM</youtube>
<youtube>TnRynIxKIAM</youtube>
 +
 +
<youtube>6KgBppK-lAs</youtube>
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
== Kapcsolódó Danuvia hivatkozások ==
== Kapcsolódó Danuvia hivatkozások ==
-
{{commonskat|Csepel}}
+
{{commonskat|Csepel motorcycles}}
* [http://www.danuvia125.hu Danuvia 125 rajongói oldal és Danuvia Motorbarátok Köre]
* [http://www.danuvia125.hu Danuvia 125 rajongói oldal és Danuvia Motorbarátok Köre]
* [http://www.marotimotor.hu/content/content_25.html Maróti Motorkerékpár Gyűjtemény]
* [http://www.marotimotor.hu/content/content_25.html Maróti Motorkerékpár Gyűjtemény]
* [http://www.danuvia.hu Az újáéledő márka hivatalos weboldala]
* [http://www.danuvia.hu Az újáéledő márka hivatalos weboldala]
* [http://www.vezess.hu/magazin/danuvia_dv_125_zuglo/182/ Danuvia DV 125 a Vezess.hu oldalán]
* [http://www.vezess.hu/magazin/danuvia_dv_125_zuglo/182/ Danuvia DV 125 a Vezess.hu oldalán]
 +
== Kapcsolódó Danuvia szakirodalom ==
 +
* Danuvia 125 használati és kezelési útmutató (Danuvia Szerszámgépgyár)
 +
* Kóris István - Tálas Tamás: A Danuvia motorkerékpárok története
 +
* Ocskay Zoltán - Varró Ferenc: D-Csepel, Danuvia
 +
* [http://www.marotikonyvker.hu/products/product_6123.html Dr. Kovács Miklós: Magyar Motorkerépárok (Maróti Könyvkiadó)]
{|align="center" style="border:inset 6px gray"
{|align="center" style="border:inset 6px gray"
57. sor: 76. sor:
|style="border:inset 4px silver"|[[Fájl:backtop.jpg|link=Danuvia]]
|style="border:inset 4px silver"|[[Fájl:backtop.jpg|link=Danuvia]]
|}
|}
-
 
-
== Kapcsolódó Danuvia szakirodalom ==
 
-
 
-
* Danuvia 125 használati és kezelési útmutató (Danuvia Szerszámgépgyár)
 
-
* Kóris István - Tálas Tamás: A Danuvia motorkerékpárok története
 
-
* Ocskay Zoltán - Varró Ferenc: D-Csepel, Danuvia
 
-
* [http://www.marotikonyvker.hu/products/product_6123.html Dr. Kovács Miklós: Magyar Motorkerépárok (Maróti Könyvkiadó)]
 
-
 
[[Kategória:Motormárka]]
[[Kategória:Motormárka]]

A lap jelenlegi, 2016. március 20., 16:47-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg

Danuvia
Danuvia-logo.jpg
Danuvia Szerszámgépgyár
Alapítva1955
AlapítóA Magyar Állam
Megszűnt1967
SzékhelyMagyarország, Budapest, Zugló
A(z) Danuvia weboldala

Tartalomjegyzék

Veterán Danuvia márkatörténet

Danuvia White

A Danuvia eredetileg szerszámgépgyárként működött az 50-es években, az itt előállított szerszámok híresek voltak megbízhatóságukról. A gyár 1954-ben kapott „plusz feladatot”, a 125 cm3-as Csepel motorkerékpárok gyártása ekkor került át a zuglói üzembe, mégpedig azért, hogy a Csepeli Motorkerékpárgyár ki tudja szolgálni a növekvő Pannónia TL gyártási igényeit.

A Danuvia gyártósorról 1955-ben jött le az első Danuvia 125 széria, 1957-ben pedig megjelent a továbbfejlesztett változat, mely erősebb, ugyanakkor kevésbé torkos, de azonos hengerűrtartalommal bíró erőforrással rendelkezett.

A gyártás során folyamatosan akadtak problémák, hol a beszállítók késtek, hol az előirányzott gyártási szám teljesítéséhez szükséges alkatrész-mennyiség nem volt összehangolva. A Danuviák jól fogytak, 1960-ban gazdára talált a 100 ezredik darab, ám műszaki problémák is akadtak, korabeli beszámolók szerint leginkább a motor túlmelegedése, valamint az elégtelen rugózás okozott gondot, melyeket a gyár garancia keretében igyekezett orvosolni, illetve ezzel párhuzamosan egy új, D-62-es kódnéven futó széria fejlesztésébe is belekezdett, mely nem került piacra. A DV 125 azért átesett egy, elsősorban a külcsínt, illetve a rugózási problémákat részben megoldó frissítésen, ez volt a Danuvia DMV-125, vagyis az ún. „szürke széria”

A Danuvia – a már említett műszaki problémáknak okán – leginkább a belpiacon fogyott, bár jutott belőle exportra is. A gyűjtők körében éppen ezek, pontosabban az elsősorban exportra gyártott Danuvia White típusjelzéssel ellátott modellek ma a legértéksebbek. A Danuvia White az amerikai White Motorcycle-el kötött üzlet révén jött létre két típusváltozatban, de mindössze 100 példány jutott el a tengerentúlra. A Danuvia motorok gyártása egyébként már 1966-ban megszűnt, a Danuvia Szerszámgépgyár ezt követően állította elő a White verziókat. Összesen közel 160 ezer Danuvia készült a zuglói üzemben.

2008-ban jött létre a Danuvia Motor Crafts Kft., a vállalkozás célja, hogy felélessze a Danuvia márkát.

Danuvia sor 003.jpg

VeteranBanner2012b.jpg

Oldtimer Danuvia modellek

Danuvia125 002.jpg

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó Danuvia fotók

Danuvia-dv-125-11.jpg

VeteranBanner2012b.jpg

Danuvia és egy kis Csepel, videótéka

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó Danuvia hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Danuvia témájú médiaállományokat.

Kapcsolódó Danuvia szakirodalom

VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg