Cord 810-812
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
Cord 810-821 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Cord |
Gyártás éve | 1936-1937 |
Darabszám | 2320 |
A(z) modell műszaki adatai | |
Teljesítmény | |
Motor | 4,9 literes, benzin |
Felépítés | soros 8 hengeres |
Teljesítmény | 170 LE |
Kapcsolódó modellek | |
Cord |
Veterán Cord 810/812 típustörténet
A Cord 810-812 a Cord autógyár második modellje. 1934-ben adták ki a típust, amely áramvonalas alakjával formatervezési iskolát teremtett.
Gordon Buehrig alkotása eredetileg szerényebb méretű baby-Duesenbergnek indult, aztán mégis Cordként mutatkozott be 1936-ban, Párizsban. Art deco stílusú formája és több részletmegoldása is megelőzte korát: ez volt az első bukólámpás autó, és az első, amelynek tetejéről hiányzott az ereszcsatorna.
Sajnos a bemutató után bő fél évvel később indult csak a sorozatgyártás, ezalatt a potenciális vásárlók jó része elpártolt tőle. Mindössze 2320 példányt készítettek belőle, mielőtt bezárt a bolt.
Műszaki adatai: 4,9 literes, soros nyolchengeres motor feltöltővel, 170 lóerő, elsőkerék-hajtás.