SEAT
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2015. április 13., 22:22-kor történt szerkesztése után volt.
SEAT | |
Fájl:SEAT_logo.png | |
Alapítva | 1950. május 9. |
Székhely | Martorell, Spanyolország |
A(z) SEAT weboldala |
Veterán SEAT márkatörténet
A spanyol SEAT Sociedad Española de Automóviles de Turismo (Spanyol Túraautó Gyár) ugyan már 1950-től kezdődően gyártott autókat, ám ezek egytől egyik a FIAT licencelt modelljei voltak. Később a Volkswagen-el kötött együttműködés révén a modellkínálat spanyol „népautók” is gördültek ki a gyárból, de egészen 1980-ig a SEAT a modellek nevének apró módosításán kívül csak nem végzett önálló fejlesztést. Előbb a Volkswagen, majd 1982-ben a FIAT felmondta a licencszerződést (az állami tulajdonban lévő céget nem volt hajlandó tőkeinjekcióval segíteni az olasz autógyár), s ekkor kezdett a SEAT saját autó fejlesztésébe, habár több kifutó FIAT másolat még évekig készült a gyárban.
Veterán SEAT autók
- 1400 A / 1400 B / 1400 C (1953–1963)
- 600 N / 600 D / 600 E / 600 L (1957–1973)
- 1500 / 1500 Familiar (1963–1972)
- 800 (1963–1968)
- 850 (2/4-doors) (1966–1974)
- 850 Coupé (1967–1972)
- 850 Spyder (1970–1972)
- 850 Sport Coupé (1967)
- 124 / 124 Familiar (1968–1980)
- 1430 (1969–1975)
- 124 Sport (1970–1975)
- 127 (1972–1982)
- 132 (1973–1982)
- 133 (1974–1981)
- 131 / 131 Familiar (1975–1983)
- 1200 Sport (1975–1981)
- 128 (1976–1980)
- Ritmo (1979–1983)
- Panda (1980–1986)
- Ronda (1982–1986)
- Trans (1982–1986)
- Fura (3/5-doors) (1982–1986)
- Ibiza Mk1 (3/5-doors) (1984–1993)
- Málaga (1985–1992)
- Terra / Terra box (1987–1996)
- Marbella / Marbella box (1986–1998)
Kapcsolódó SEAT hivatkozások