SEAT

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2015. április 13., 22:29-kor történt szerkesztése után volt.
SEAT
Fájl:SEAT_logo.png
Alapítva1950. május 9.
AlapítóInstituto Nacional de Industria
SzékhelyMartorell, Spanyolország
A(z) SEAT weboldala

Tartalomjegyzék

Veterán SEAT márkatörténet

A spanyol SEAT Sociedad Española de Automóviles de Turismo (Spanyol Túraautó Gyár) ugyan már 1950-től kezdődően gyártott autókat, ám ezek egytől egyik a FIAT licencelt modelljei voltak. Később a Volkswagen-el kötött együttműködés révén a modellkínálat spanyol „népautók” is gördültek ki a gyárból, de egészen 1980-ig a SEAT a modellek nevének apró módosításán kívül csak nem végzett önálló fejlesztést. Előbb a Volkswagen, majd 1982-ben a FIAT felmondta a licencszerződést (az állami tulajdonban lévő céget nem volt hajlandó tőkeinjekcióval segíteni az olasz autógyár), s ekkor kezdett a SEAT saját autó fejlesztésébe, habár több kifutó FIAT másolat még évekig készült a gyárban.

Veterán SEAT autók

  • 1400 A / 1400 B / 1400 C (1953–1963)
  • 600 N / 600 D / 600 E / 600 L (1957–1973)
  • 1500 / 1500 Familiar (1963–1972)
  • 800 (1963–1968)
  • 850 (2/4-doors) (1966–1974)
  • 850 Coupé (1967–1972)
  • 850 Spyder (1970–1972)
  • 850 Sport Coupé (1967)
  • 124 / 124 Familiar (1968–1980)
  • 1430 (1969–1975)
  • 124 Sport (1970–1975)
  • 127 (1972–1982)
  • 132 (1973–1982)
  • 133 (1974–1981)
  • 131 / 131 Familiar (1975–1983)
  • 1200 Sport (1975–1981)
  • 128 (1976–1980)
  • Ritmo (1979–1983)
  • Panda (1980–1986)
  • Ronda (1982–1986)
  • Trans (1982–1986)
  • Fura (3/5-doors) (1982–1986)
  • Ibiza Mk1 (3/5-doors) (1984–1993)
  • Málaga (1985–1992)
  • Terra / Terra box (1987–1996)
  • Marbella / Marbella box (1986–1998)

Fényképek, dokumentumok

A SEAT az autósportban

SEAT koncepciók

Kapcsolódó SEAT hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz SEAT témájú médiaállományokat.