BMW 600
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
BMW 600 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | BMW |
Gyártás éve | 1957-1959 |
Darabszám | 34813 |
Jelenlegi ára | 1000 euró |
Kategória | törpeautó |
Tervező | WIlly Black |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 2900 mm |
Szélesség | 1400 mm |
Magasság | 1375 mm |
Tömeg | 515 kg |
Tengelytáv | 1700 mm |
Üzemanyag | benzin |
Üzemanyagtartály | 20 liter |
Teljesítmény | |
Motor | 582 cm3 |
Váltó | 4 sebességes, manuális, szinkronizált |
Teljesítmény | 19 LE |
Kapcsolódó modellek | |
BMW 700, BMW Isetta |
BMW 600 típusleírás
Az autóipar törpeautó lázban ég, a BMW a sikeresnek mondható BMW Isetta tapasztalatai alapján kezdi meg a BMW 600 fejlesztését, mely sokmindenben hasonlít az előd modellre. A BMW számára az Isetta legfontosbb tanúlsága az volt, hogy az autó túl kicsi, ezért a BMW 600-at nagyobbra tervezi, így már négy ülés is elfér benne. Ehhez persze erősebb motor kell, így megkapja a BMW R67 motor 582 cm3-es, módosításokon átesett változatát, mely 19 lóerővel "repíti" a 600-ast.
Az 1956-ban bemutatott prototípus egy megnyújtott Iseattára hasonlít, s hamar sikert arat. Az autó az elődhöz képest tágasabb, csendesebb, formavilágát tekintve megnyerőbb. Ára valamivel magasabb, mint a konkurens Volskwagen Bogáré. Minden pozitív tulajdonsága ellenére a BMW 600 gyártása viszonylag hamar befejeződött, 1959 novemberében gördült le az utolsó a gyártószalagról. Helyét - ismét a felhasználói igények folyamatos változásának köszönhetően - a BMW 700 vette át, a 600-as modellből összesen 39 ezer darab készült.
BMW 600 tapasztalatok, típushibák
n.a.