Minerva
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Minerva | logo = Fájl:Minerva_logo.gif | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1902 (1883) | alapító = Sylvain de Jong | megszűnt …”) |
(→Veterán Minerva márkatörténet) |
||
20. sor: | 20. sor: | ||
+ | == Érdekességek == | ||
+ | |||
+ | A Minerva rendkívül csöndes és kényelmes autó nagy népszerűségnek örvendtek a felső tízezer körében, a fáma szerint [[Henry Ford]]nak is volt Minervája, de a belga, svéd és norvég királyi család is birtokolt egy-egy példányt. | ||
== Veterán Minerva autók == | == Veterán Minerva autók == |
A lap 2010. június 2., 09:07-kori változata
Minerva | |
Alapítva | 1902 (1883) |
Alapító | Sylvain de Jong |
Megszűnt | 1956 |
Székhely | Belgium |
Tartalomjegyzék |
Veterán Minerva márkatörténet
Belgium nem éppen az autóiparáról híres, ám volt egy időszak, s volt egy márka, melynek modelljei még az uralkodó családok körében is népszerűek voltak. A Minerva alapítója, a holland származású Sylvain de Jong 1883-tól gyártott kerékpárokat, majd a XIX. század végén már motorkerékpárokat is (erőforrásaiból még a Triumph is rendelt). A motorbiznisz olyannyira sikeres volt, hogy a Minervat az 1910-es években a világ egyik legismertebb motorkerékpár gyártójaként jegyezték.
A cég 1902-ben kezdte meg a négykerekűek gyártását, s az I. világháború után már az Amerikai Egyesült Államokba is importált modelleket, ám a 20-as évek második felében egyre rosszabbul ment az üzlet. A cég egyesült a szintén belga Imperaval, ám akkor meg a II. világháború szólt közbe. 1945 után a Minerva Land Rovereket készített a belga hadsereg számára, egészen 1956-ig, ekkor a licencelt modellgyártást is megszűnt.
Érdekességek
A Minerva rendkívül csöndes és kényelmes autó nagy népszerűségnek örvendtek a felső tízezer körében, a fáma szerint Henry Fordnak is volt Minervája, de a belga, svéd és norvég királyi család is birtokolt egy-egy példányt.