Lotus
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán Lotus autók: galéria rendezés) |
(foto) |
||
67. sor: | 67. sor: | ||
* [[Lotus Esprit Turbo (Typ 82)]] (1980-1987) | * [[Lotus Esprit Turbo (Typ 82)]] (1980-1987) | ||
| | | | ||
- | <gallery perrow=" | + | <gallery perrow="3" widths="100px"> |
Fájl:Austin-seven-section.jpg|Austin Seven a Lotus Mk1 alapja | Fájl:Austin-seven-section.jpg|Austin Seven a Lotus Mk1 alapja | ||
Fájl:Lotus-Mk1-1948replica.jpg|Lotus Mk1 - 1948 (replika) | Fájl:Lotus-Mk1-1948replica.jpg|Lotus Mk1 - 1948 (replika) | ||
74. sor: | 74. sor: | ||
Fájl:Lotus-super-seven.gif|Lotus Super Seven - nézetek | Fájl:Lotus-super-seven.gif|Lotus Super Seven - nézetek | ||
Fájl:Lotus Super 7 S2.jpg|Lotus Super Seven S2 - cutaway | Fájl:Lotus Super 7 S2.jpg|Lotus Super Seven S2 - cutaway | ||
- | Fájl: | + | Fájl:1960LotusElite 01 700.jpg|Lotus Elite - 1960 |
- | Fájl: | + | Fájl:Lotus-Elan-S1.png|Lotus Elan S1 |
- | Fájl: | + | Fájl:Lotus-Europa.jpg|Lotus Europa |
Fájl: | Fájl: | ||
Fájl: | Fájl: |
A lap 2016. február 3., 10:19-kori változata
Lotus (Lotus Cars Ltd.) | |
Alapítva | 1952 |
Alapító | Colin Chapman |
Székhely | Hethel, Norfolk, Anglia |
A(z) Lotus (Lotus Cars Ltd.) weboldala |
Veterán márkatörténet
Könnyű és gyors élményautók kissorozatú gyártására jött létre a Lotus, melynek alapítója, Colin Chapman legendás alakja az autóiparnak és az autósportnak.
Chapmant gyerekkorától fogva lenyűgözte a technika, így mérnöki pályára lépet, bár az autók iránt vonzalom egy ideig csak a hétvégéket töltötte ki. A Birtish Aluminium alkalmazottjaként dolgozott, szabadidejében azonban autókat bütykölt. Első saját építésű autójához – a Mark I-hez - egy megbízható modellt, az Austin Sevent választotta alapként. Habár továbbra is alkalmazásban állt a fémipari cégnél, hétvégén épített modelljei sikert arattak. Tehetségét Michael Allen ismerte fel, aki felajánlotta, hogy megfinanszírozza a hobbi vállalkozássá formálását, így született meg a Lotus Cars.
A Lotus első autója a Lotus Mark IV volt , mely a Lotus létrejötte előtti „modellpaletta” alapján kapta IV-es sorszámot. Igazi különlegessége a térhálós alváz volt, mely megfelelő stabilitást adott az autónak, miközben rendkívül könnyű volt. A cég 1957-ben mutatta be a Lotus Seven-t, mellyel komoly elismerést vívott ki szakmai berkekben, s ez az eladásokban is lecsapódott.
A Lotus sokáig őrizte önállóságát, ám a 80-as években – részben az alapító halála miatt, részben pedig a sikertelen De Lorean projekt kapcsán – komoly nehézségekkel nézett szembe, végül 1986-ban a General Motors vette meg a céget.
Veterán Lotus autók
Kapcsolódó hivatkozások