Škoda S 110 R
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Az S 110R műszaki adatai és ismertetése: szerkesztés) |
a (→Az S 110 R áttekintése képekben: jav) |
||
203. sor: | 203. sor: | ||
== '''Az S 110 R áttekintése képekben''' == | == '''Az S 110 R áttekintése képekben''' == | ||
- | |||
- | |||
[[Fájl:110rcoupe03.jpg|640px]] | [[Fájl:110rcoupe03.jpg|640px]] |
A lap 2012. szeptember 1., 15:26-kori változata
Škoda S 110 R | ||
| ||
Gyártási adatok | ||
Gyártó | Škoda | |
Gyártás helye | Mladá Boleslav, Csehország | |
Gyártás éve | 1970-1980 | |
Kategória | 4 üléses cupé | |
A(z) 110 R modell műszaki adatai | ||
Méret és tömegadatok | ||
Hossz | 4155 mm | |
Szélesség | 1620 mm | |
Magasság | 1340 mm | |
Tömeg | 880/1200 kg | |
Tengelytáv | 2400 mm | |
Üzemanyag | benzin | |
Üzemanyagtartály | 32 l | |
Teljesítmény | ||
Motor | 1107 cm³ | |
Felépítés | farmotor,hátsó hajtás RR | |
Váltó | kézi, 4 fokozat | |
Teljesítmény | 62 LE/4650 rpm | |
Max. nyomaték | 86.3 Nm/3500 rpm | |
Átlagfogyasztás | 8,5 liter/100 km | |
Gyorsulás | 18.5 sec. (0-100 km/h) | |
Max. sebesség | 145 km/h | |
Kapcsolódó modellek | ||
Škoda |
Tartalomjegyzék |
Veterán Škoda S 110 R típustörténet
A Škoda S 110 R típust gyakran a keleti tömb Porschéjaként emlegették, a kupé formátumú Škoda 1970-ben mutatkozott be. Motorja 62 lóerős teljesítményt biztosított, amivel a mindössze 880 kg-os autó elérte a 140 km/h-s sebességet.
A kupéból rally változat is készült, ez volt a Škoda 130RS. Az 1289 cm3-ra növelt motort alaposan felpiszkálták, így a 103 kW-os teljesítmény 220 km/h-val röpítette a könnyített karosszériát.
A 110 R alapjaira több prototípus is készült, ezek azonban soha nem kerültek a gyártósorokra.
Egy kis bemelegítés, kedvcsinálónak
Az S 110R műszaki adatai és ismertetése
A közúti és a sport változat
Gyártmány | Typ | Gyárt.idő | Gyártás />darabszám | Karosszéria | Motor |
---|---|---|---|---|---|
110 R | Typ 718K | 1970–1976 | 56.902 | 2-ajtós Coupé | 1107 cm³, 45,5 kW (62 SAE-PS) |
130 RS | Typ 735 | 1975–1982 | 65 | 2-ajtós Sport-Coupé | 1289 cm³, 103 kW (140 PS) |
Nr | Egység | Adatok |
---|---|---|
I. | 1. Motor -718K- | Farmotor (RR), vízhűtéses, soros négyhengeres 72 mm furat x 68 mm löket |
2. | Lökettérfogat: | 1107 cm3 |
3. | Max. teljesítmény: | 52 LE (DIN)/4650 rpm, (62 LE (SAE)) |
4. | Max. nyomaték: | 86 Nm (DIN)/3500 rpm. |
5. | Anyag: | könnyűfém-ötvözet (motorblokk), öntöttvas hengerfej |
6. | Sűrítési arány: | 9.5:1 |
7. | Főtengely: | 3 db fő-csapágy |
8. | Vezérlés: | OHV, Két szelep hengerenként, tolórudas - himbás műk., 1 vezérműtengely, oldalsó. |
9. | Üzemanyag | Benzin |
10. | Porlasztó: | 1 db Jikov 32-DDSR esőáramú kéttorkú karburátor |
11. | Gyújtásrendszer: | Hagyományos, megszakító-elosztóház+nagyfesz. trafó, 1 gy.gyertya/henger gy.sor:1-3-4-2
|
II. | Fődarabok | Hajtómű, Felfüggesztés, Kormánymű, fékrendszer, kerekek |
1. | Hajtómű: | egytárcsás-száraz kuplung, négysebességes manuális sebességváltó, hypoid-fogazású differenciálmű. Áttételi arány: 1-es 3.800, 2-es 2.120, 3-as 1.410, 4-es 0.960,reverse: 3.270:1. Végáttétel(diff.mű): 4,444. |
2. | Felfüggesztés: | Első: független keresztlengőkarok, tekercsrugók, torziós kanyarstabilizátor és teleszkópos lengéscsillapítók,
Hátsó:független lengő féltengelyek, hosszanti vezető karokkal, tekercsrugók és teleszkópos lengéscsillapítók. |
3. | Kormánymű: | Fogasléces, fordulat ütközéstől-ütközésig 2,50. |
4. | Fékrendszer: | Hidraulikus, 2 körös, rásegítés: nincs, elöl tárcsafékek, hátul dobfékek. |
5. | Kerekek: | 4,5 x 14" acél kerékdob, abroncsméret: 155SR x 14 |
III. | Felépítés | Karosszéria, elrendezés, férőhely |
1. | Vázszerkezet: | Önhordó acél váz, zárt |
2. | Elrendezés: | Farmotor, hátsókerék hajtás (RR) |
3. | Stílus: | kétajtós coupé, 4(5) férőhely |
IV. | Jellemzők | méretek, tömegadatok, futásteljesítmény |
1. | Hossz: | 4155 mm |
2. | Szélesség: | 1620 mm |
3. | Magasság: | 1340 mm |
4. | Tengelytáv: | 2400 mm |
5. | Tömeg: | 880/1200 kg |
6. | Üzemanyagtartály: | 32 l |
7. | Átlagfogyasztás: | 8,5 liter/100 km |
8. | Fordulási kör (d): | 11,5 m |
9. | Gyorsulás: | 18.5 sec. (0-100 km/h) |
10. | Max. sebesség: | 145 km/h |
Az S 110 R áttekintése képekben
Sport, tuning, design
A Skoda gyár és kísérleti műhelye, mindig is híres volt az autósportban kifejtett munkájáért és versenyzői versenysikereitől. Jól sikerült szériák és prototípusok is ezt bizonyítják. Azóta is sokszor megihleti formatervezőket, és magánműhelyeket, vagy éppen az otthon kísérletezők elszánt hadát. Nézzünk is meg egy-két munkát:
Sport, race, rally
Rengeteg, jól-rosszul sikerült változatot találhatunk, íme - a jobbakból - néhány sportos példány:
- Course racing R 110 S730 car -
A különbségek jól láthatóak
- Ralley racing car - viszonylag magas elrendezéssel
Kicsi adrenalin
Most kipiheni....
Kis műhely, nagy tudás
...hát ez elkészült....
- Jenő! És a bőröndök ?! ....
pillanatkép, rossz időben, jó autóról
A pálya gyermeke
Színek, formák, elképzelések:
A kísérleti műhelyben felejtették
szerkeszt...skoda 1100 sport, hiányzik
Veterán Škoda S 110 R hivatkozások