BMW 600

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
9. sor: 9. sor:
| modellvariánsok =  
| modellvariánsok =  
| kategória = törpeautó
| kategória = törpeautó
-
| tervező =
+
| tervező = WIlly Black
| modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak -->
| modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak -->
-
| hossz =  
+
| hossz = 2900 mm
-
| szélesség =  
+
| szélesség = 1400 mm
-
| magasság =  
+
| magasság = 1375 mm
-
| tömeg =  
+
| tömeg = 515 kg
| alváz =
| alváz =
-
| tengelytáv =  
+
| tengelytáv = 1700 mm
-
| üzemanyag =
+
| üzemanyag = benzin
-
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete -->
+
| tank = 20 liter <!-- üzemanyagtartály mérete -->
-
| motor = 600 cm3
+
| motor = 582 cm3
| felépítés =
| felépítés =
-
| váltó =  
+
| váltó = 4 sebességes, manuális, szinkronizált
| teljesítmény = 19 LE
| teljesítmény = 19 LE
| nyomaték =  
| nyomaték =  
27. sor: 27. sor:
| gyorsulás =  
| gyorsulás =  
| végsebesség =  
| végsebesség =  
-
| kapcsolódó modellek =  
+
| kapcsolódó modellek = [[BMW 700]], [[BMW Isetta]]
}}
}}
== BMW 600 típusleírás ==
== BMW 600 típusleírás ==

A lap 2010. április 30., 08:07-kori változata

BMW 600
BMW 600.jpg
Gyártási adatok
GyártóBMW
Gyártás éve1957-1959
Kategóriatörpeautó
TervezőWIlly Black
A(z) modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz2900 mm
Szélesség1400 mm
Magasság1375 mm
Tömeg515 kg
Tengelytáv1700 mm
Üzemanyagbenzin
Üzemanyagtartály20 liter
Teljesítmény
Motor582 cm3
Váltó4 sebességes, manuális, szinkronizált
Teljesítmény19 LE

Kapcsolódó modellek
BMW 700, BMW Isetta


BMW 600 típusleírás

Az autóipar törpeautó lázban ég, a BMW a sikeresnek mondható BMW Isetta tapasztalatai alapján kezdi meg a BMW 600 fejlesztését, mely sokmindenben hasonlít az előd modellre. A BMW számára az Isetta legfontosbb tanúlsága az volt, hogy az autó túl kicsi, ezért a BMW 600-at nagyobbra tervezi, így már négy ülés is elfér benne. Ehhez persze erősebb motor kell, így megkapja a BMW R67 motor 582 cm3-es, módosításokon átesett változatát, mely 19.5 lóerővel "repíti" a 600-ast.

Az 1956-ban bemutatott prototípus egy megnyújtott Iseattára hasonlít, s hamar sikert arat. Az autó az elődhöz képest tágasabb, csendesebb, formavilágát tekintve megnyerőbb. Ára valamivel magasabb, mint a konkurens Volskwagen Bogáré. Minden pozitív tulajdonsága ellenére a BMW 600 gyártása viszonylag hamar befejeződött, 1959 novemberében gördült le az utolsó a gyártószalagról. Helyét - ismét a felhasználói igények folyamatos változásának köszönhetően - a BMW 700 vette át, a 600-as modellből összesen 39 ezer darab készült.


BMW 600 tapasztalatok, típushibák

n.a.


Referenciák, hivatkozások