Standard
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Standard | logo = | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1903 | alapító = Reginald Walter Maudslay | megszűnt = 1963 (1987 India) | s…”)
Újabb szerkesztés →
A lap 2010. június 29., 08:21-kori változata
Standard | |
Alapítva | 1903 |
Alapító | Reginald Walter Maudslay |
Megszűnt | 1963 (1987 India) |
Székhely | Coventry, Anglia |
Veterán Standard márkatörténet
Nem túl fantáziadús neve ellenére sikeresnek volt mondható a Standard Motor Company, hiszen viszonylag könnyen vészelte át az I. világháborút, majd a nagy gazdasági világválságot. A cég modellpalettájának elnevezésében is „szabványos” volt, többnyire számokkal jelölte autóit. Néhány kivétel persze akadt, például a modelltársakhoz képest sokkal áramvonalasabb, s így megnyerőbb Standard Flying, mely számos motorváltozatban volt kapható.
A Standard az első világháború alatt kb. 1000 repülőgépet gyártott.
A cég 1945-ben vásárolta fel a Triumph-ot, majd a háború előtti modellek gyártása után pár évvel bemutatta első és hosszú időn át egyetlen új modelljét, a Standard Vanguard-ot. Ez részben a brit kormány regulájának volt köszönhető, a cégek fennmaradása és a gazdaságosság érdekében arra kötelezte ugyanis az autógyártókat, hogy egyetlen modellt gyártsanak. Nomen est omen – a Standard nevéhez méltóan betartotta a szabályt, szemben a legtöbb autógyártóval, melyek folyamatosan újabb és újabb típusokkal bővítették a kínálatot.
A sors furcsa fintora, hogy a Standard-ot éppen a Triumph élte túl, bár ebben közrejátszott a cég politikája is, az 1963-ban megjelenő modelleket fokozatosan Triumph név alatt hozta forgalomba a gyár. A márka 1987-ben tűnt el végleg az autópiacról.
Veterán Standard autók
I. világháború előtt oldtimer Standard modellek
- Standard 6 hp (1903)
- Standard 12/15 (1904-1905)
- Standard 16 hp (1905)
- Standard 18/20 (1905-1908)
- Standard 10 hp (1906)
- Standard 16/20 (1906)
- Standard 24/30 (1906)
- Standard 50 hp (1906-1912)
- Standard 15 hp (1907)
- Standard 30 hp (1907-1908)
- Standard 20 hp (1908-1911)
- Standard 40 hp (1908-1911)
- Standard 16 hp (1909-1911)
- Standard 12 hp ()
- Standard 20 hp (1911-1914)
- Standard 15 hp (1911-1912)
- Standard 25 hp (1912)
- Standard 9.h hp Model S (1913-1918)
I. és II. világháború közötti oldtimer Standard modellek
- Standard 9.5 hp Model SLS (1919–1921)
- Standard 8 hp (1921–1923)
- Standard 11.6 hp SLO (1921–1923)
- Standard 13.9 hp SLO-4 (1922–1926)
- Standard 11.4 hp V3 (1923–1927)
- Standard 13.9 hp V4 (1926–1928)
- Standard 18/36 hp (1927–1928)
- Standard 9 hp (1927–1930)
- Standard 15 hp (1929–1933)
- Standard 9.9 hp Big Nine (1930–1933)
- Standard 20 hp Envoy (1931–1935)
- Standard Little Nine (1932–1933)
- Standard Little Twelve (1932–1933)
- Standard Big Twelve (1932–1933)
- Standard 12/6 (1934)
- Standard 10/12 Speed Model (1934–1935)
- Standard Nine (1934–1936)
- Standard Ten (1934–1936)
- Standard Twelve (1934–1936)
- Standard Sixteen (1934–1936)
- Standard Twenty (1935–1936)
- Standard Flying Sixteen (1936–1940)
- Standard Flying Twenty (1936–1940)
- Standard Flying Ten (1937–1938)
- Standard Flying Twelve (1937–1940)
- Standard Flying Nine (1937–1940)
- Standard Flying Light Twelve (1937–1940)
- Standard Flying Fourteen (1937–1940)
- Standard Flying V8 (1937-1938)
- Standard Flying Eight (1938-1940)
II. világháború utáni oldtimer Standard modellek
- Standard Eight (1945–1948)
- Standard Twelve (1945–1948)
- Standard Fourteen (1945–1948)
- Standard Vanguard Phase I (1947–1953)
- Standard Vanguard Phase II (1953–1955)
- Standard Eight (1953–1957)
- Standard Ten (1954–1956)
- Standard Vanguard Phase III (1955–1958)
- Standard Sportsman (1956–1957)
- Standard Ensign (1957–1961)
- Standard Pennant (1957–1959)
- Standard Vanguard Vignale (1958–1961)
- Standard Vanguard Six (1960–1963)
- Standard Ensign II (1962–1963)