De Lorean
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Kapcsolódó hivatkozások: jav) |
(→Kapcsolódó hivatkozások: hivatkozások) |
||
48. sor: | 48. sor: | ||
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
== Kapcsolódó hivatkozások == | == Kapcsolódó hivatkozások == | ||
- | {{ | + | {{Commonscat|Rover vehicles}} |
* [http://hu.wikipedia.org/wiki/De_Lorean_DMC%E2%80%9312 DeLorean wikipédia HU] | * [http://hu.wikipedia.org/wiki/De_Lorean_DMC%E2%80%9312 DeLorean wikipédia HU] | ||
* [http://www.delorean.hu/ De Lorean Klub Magyarország] | * [http://www.delorean.hu/ De Lorean Klub Magyarország] |
A lap 2013. január 30., 12:49-kori változata
Veterán márkatörténetRövid, mindössze egy éves fennállása ellenére a De Lorean a mai napig jól ismert név, különleges kinézetű, ám minőségileg rendkívül gyenge modelljét egy három részes amerikai mozifilm a Vissza a jövőbe trilógia tette igazán emlékezetessé. Rajongótábora ma már jelentős. Az alapító a General Motors korábbi magas beosztású vezetője, John Zachary De Lorean az olajválság idején hagyta ott a General Motorst. Álma – egy könnyű, de erős motorral rendelkező különleges sportautó – megvalósításához keresett befektetőt. Megnyerő modorával végül sikerült meggyőznie a brit kormányt, hogy finanszírozza meg a gyárépítését Észak-Írországban, ahol egyébként rendkívül magas volt a munkanélküliek aránya. A De Lorean híres modellje középmotoros volt, ajtóit pedig oldalra és felfelé – mintha szárnyak lettek volna - lehetett nyitni. A modell nagyon ígéretesnek tűnt, de a brit kormány a Lotust is bevonta a gyártás előkészítésébe. A gyártás során azonban számos problémára derült fény, a rozsdamentes acélból készült autó rendkívül nehéz volt, a korábban Peugeot-kban, Renault-kban és a Volvo-ban kipróbált motor pedig nem tudta teljesíteni az autó elsődleges piacának szánt Amerikai Egyesült Államok károsanyag-kibocsátási normáit. A technológiai problémákat tetézte Do Lorean laza pénzügyi erkölcse is, rendszeresen Concorde-al szelte át az Óceánt, többnyire azért, hogy neves new york-i szabóságokban csináltasson új öltönyt. Az autóra végül nem volt akkora kereslet, s mint közben kiderült, az alapító közel 20 milliót herdált el a befektetők pénzéből, így 1982-ben a gyár csődöt jelentetett, De Loreant pedig börtönbe csukták. Veterán De Lorean modellek
De Lorean képek és videók
A PRV V6 motorok (DMC-12)De Lorean DMC ElectricKapcsolódó hivatkozások |