Honda
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(szerkesztés, ábrák) |
(hivatkozások) |
||
9. sor: | 9. sor: | ||
| megszűnt = | | megszűnt = | ||
| székhely = Minato, Tokió, Japán | | székhely = Minato, Tokió, Japán | ||
- | | jelmondat = | + | | jelmondat = The Power of Dreams |
| kulcsemberek = | | kulcsemberek = | ||
- | | honlap = | + | | honlap = www.honda.hu |
}} | }} | ||
== Veterán Honda márkatörténet == | == Veterán Honda márkatörténet == | ||
18. sor: | 18. sor: | ||
A II. világháború után Japánban – a szűkös erőforrásai okán - komoly problémát jelentett a tömegközlekedés. Honda ötlete az volt, hogy a hadsereg kiszolgált kéthengeres erőforrásait biciklikre szerelte. A megoldás bevált, a motoreladások – köszönhetően immár az első „teljes” értékű motor, a [[Honda Dream]] megjelenésének - rendkívüli ütemben nőttek. | A II. világháború után Japánban – a szűkös erőforrásai okán - komoly problémát jelentett a tömegközlekedés. Honda ötlete az volt, hogy a hadsereg kiszolgált kéthengeres erőforrásait biciklikre szerelte. A megoldás bevált, a motoreladások – köszönhetően immár az első „teljes” értékű motor, a [[Honda Dream]] megjelenésének - rendkívüli ütemben nőttek. | ||
- | [[Fájl:Hondas-first-productA1947.jpg]] | + | [[Fájl:Hondas-first-productA1947.jpg|center]] |
A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és [[Honda S500]] névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a [[Honda S600]], majd a [[Honda S800]]. | A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és [[Honda S500]] névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a [[Honda S600]], majd a [[Honda S800]]. | ||
74. sor: | 74. sor: | ||
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
== Kapcsolódó Honda webcímek == | == Kapcsolódó Honda webcímek == | ||
- | + | * [http://www.honda.hu Honda Magyarország] | |
- | [http://corporate.honda.com/america/history.aspx A Honda története (angol)] | + | * [http://corporate.honda.com/america/history.aspx A Honda története (angol)] |
- | + | * [http://hu.wikipedia.org/wiki/Honda Honda Wiki HU] | |
[[Kategória:Autómárka]] | [[Kategória:Autómárka]] |
A lap 2013. január 30., 20:37-kori változata
Honda | |
Alapítva | 1962 |
Alapító | Soichiro Honda |
Székhely | Minato, Tokió, Japán |
Jelmondat | The Power of Dreams |
A(z) Honda weboldala |
Tartalomjegyzék |
Veterán Honda márkatörténet
Soichiro Honda legendás alakja az autóiparnak, a Honda alapítója. A céget sokáig egy személyben irányító férfi minőség iránti elkötelezettsége és autodidakta módon megszerzett mérnöki tudása számos anekdota forrása. Soichiro Hondát már nagyon fiatalon érdekelték az autók és a versenyzés, ám egy komoly baleset végett vetett versenyzői karrierjének, így autószerelő üzemet gründolt.
A II. világháború után Japánban – a szűkös erőforrásai okán - komoly problémát jelentett a tömegközlekedés. Honda ötlete az volt, hogy a hadsereg kiszolgált kéthengeres erőforrásait biciklikre szerelte. A megoldás bevált, a motoreladások – köszönhetően immár az első „teljes” értékű motor, a Honda Dream megjelenésének - rendkívüli ütemben nőttek.
A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és Honda S500 névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a Honda S600, majd a Honda S800.
1972-ben jelent meg a mai napig húzómodellnek számító Civic, mely a világon elsőként alkalmazta a CVCC vezérlést, így könnyedén teljesítette az Amerikai Egyesült Államok két évvel később életbe lépő károsanyag-kibocsátási követelményrendszerét.
Soichiro Honda egy évvel később – részben az igazgatótanács nyomására – vonult vissza a cégvezetésétől, ám külső tanácsadóként továbbra is igényt tartottak rá. A Honda Accord, majd nem sokkal később a Honda CRX megszületése azonban már az új Honda-vezetésnek köszönhető.
Veterán Honda autók
- Honda S500 (1963-1964)
- Honda S600 (1964-1966)
- Honda S800 (1966-1970)
- Honda N360 (1968-1973)
- Honda N600 (1968-1973)
- Honda Civic 1. gen (1973-1979)
- Honda Civic 2. gen (1980-1983)
- Honda Accord 1. gen (1976-1981)
Veterán Honda motorok
- Honda CB 92 (1960-1965)
- Honda CB 72 (1960-1966)
- Honda CB 77 (1962-1965)
- Honda SS 50 (1966-1976)
- Honda ST 50 Dax (1970-1973)
- Honda ST 70 Dax (1973-1980)
- Honda CB 125 S (1975-1979)
- Honda SL 125 (1970-1976)
- Honda XL 125 (1976-1979)
- Honda SL/XL 250 (1972-1978)
- Honda XL 250 S (1978-1982)
- Honda XL 500 S (1979-1982)
- Honda CB 125 (1970-1974)
- Honda CB 200 (1974-1976)
- Honda CB 250 K (1968-1973)
- Honda CB 250 G (1974-1977)
- Honda CB 250 T (1977-1978)
- Honda CB 250 N (1978-1984)
- Honda CB 450 K (1966-1968)
- Honda CB 450 K (1969-1974)
- Honda CL 450 (1968-1972)
- Honda CB 500 T (1974-1976)
- Honda CX 500 (1977-1983)
- Honda CB 350 F (1972-1974)
- Honda CB 400 F (1974-1977)
- Honda CB 500 F (1971-1977)
- Honda CB 550 F (1975-1978)
- Honda CB 550 F2/K (1977-1978)
- Honda CB 750 (1969-1978)
- Honda CB 900 F Bol d'Or (1978-1984)
- Honda CBX 1000 (1978-1981)
- Honda GI 1000 (1975-1980)
- Honda GL 1100 (1980-1983)
Kapcsolódó Honda webcímek