Honda
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán Honda modellek) |
|||
30. sor: | 30. sor: | ||
== Veterán Honda modellek == | == Veterán Honda modellek == | ||
- | * [[ | + | * [[Honda S500]] (1963-n.a.) |
- | * [[ | + | * [[Honda S600]] (1964-1966) |
- | + | * [[Honda S800]] (1966-1968) | |
- | + | * [[Honda S800]] (1966-1970) | |
- | * [[ | + | * [[Honda N360]] (1968-1973) |
- | * [[ | + | * [[Honda N600]] (1968-1973) |
- | * [[ | + | * [[Honda Civic 1. gen]] (1973-1979) |
- | * [[ | + | * [[Honda Civic 2. gen]] (1980-1983) |
- | * [[ | + | * [[Honda Civic 3. gen]] (1980-1983) |
- | * [[ | + | * [[Honda Accord 1. gen]] (1976-1981) |
- | * [[ | + | * [[Honda Accord 1. gen]] (1976-1981) |
- | * [[ | + | |
- | * [[ | + | |
- | + | ||
- | + | ||
== Kapcsolódó webcímek == | == Kapcsolódó webcímek == |
A lap 2010. május 7., 18:41-kori változata
Honda | |
Alapítva | 1962 |
Alapító | Soichiro Honda |
Székhely | Minato, Tokió, Japán |
A(z) Honda weboldala |
Veterán márkatörténet
Soichiro Honda legendás alakja az autóiparnak, a Honda alapítója. A céget sokáig egy személyben irányító férfi minőség iránti elkötelezettsége és autodidakta módon megszerzett mérnöki tudása számos anekdota forrása. Soichiro Hondát már nagyon fiatalon érdekelték az autók és a versenyzés, ám egy komoly baleset végett vetett versenyzői karrierjének, így autószerelő üzemet gründolt.
A II. világháború után Japánban – a szűkös erőforrásai okán - komoly problémát jelentett a tömegközlekedés. Honda ötlete az volt, hogy a hadsereg kiszolgált kéthengeres erőforrásait biciklikre szerelte. A megoldás bevált, a motoreladások – köszönhetően immár az első „teljes” értékű motor, a Honda Dream megjelenésének - rendkívüli ütemben nőttek.
A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és Honda S500 névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a Honda S600, majd a Honda S800.
1972-ben jelent meg a mai napig húzómodellnek számító Civic, mely a világon elsőként alkalmazta a CVCC vezérlést, így könnyedén teljesítette az Amerikai Egyesült Államok két évvel később életbe lépő károsanyag-kibocsátási követelményrendszerét.
Soichiro Honda egy évvel később – részben az igazgatótanács nyomására – vonult vissza a cégvezetésétől, ám külső tanácsadóként továbbra is igényt tartottak rá. A Honda Accord, majd nem sokkal később a Honda CRX megszületése azonban már az új Honda-vezetésnek köszönhető.
Veterán Honda modellek
- Honda S500 (1963-n.a.)
- Honda S600 (1964-1966)
- Honda S800 (1966-1968)
- Honda S800 (1966-1970)
- Honda N360 (1968-1973)
- Honda N600 (1968-1973)
- Honda Civic 1. gen (1973-1979)
- Honda Civic 2. gen (1980-1983)
- Honda Civic 3. gen (1980-1983)
- Honda Accord 1. gen (1976-1981)
- Honda Accord 1. gen (1976-1981)