BMW 600
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
9. sor: | 9. sor: | ||
| modellvariánsok = | | modellvariánsok = | ||
| kategória = törpeautó | | kategória = törpeautó | ||
- | | tervező = | + | | tervező = WIlly Black |
| modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> | | modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> | ||
- | | hossz = | + | | hossz = 2900 mm |
- | | szélesség = | + | | szélesség = 1400 mm |
- | | magasság = | + | | magasság = 1375 mm |
- | | tömeg = | + | | tömeg = 515 kg |
| alváz = | | alváz = | ||
- | | tengelytáv = | + | | tengelytáv = 1700 mm |
- | | üzemanyag = | + | | üzemanyag = benzin |
- | | tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | + | | tank = 20 liter <!-- üzemanyagtartály mérete --> |
- | | motor = | + | | motor = 582 cm3 |
| felépítés = | | felépítés = | ||
- | | váltó = | + | | váltó = 4 sebességes, manuális, szinkronizált |
| teljesítmény = 19 LE | | teljesítmény = 19 LE | ||
| nyomaték = | | nyomaték = | ||
27. sor: | 27. sor: | ||
| gyorsulás = | | gyorsulás = | ||
| végsebesség = | | végsebesség = | ||
- | | kapcsolódó modellek = | + | | kapcsolódó modellek = [[BMW 700]], [[BMW Isetta]] |
}} | }} | ||
== BMW 600 típusleírás == | == BMW 600 típusleírás == |
A lap 2010. április 30., 08:07-kori változata
BMW 600 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | BMW |
Gyártás éve | 1957-1959 |
Kategória | törpeautó |
Tervező | WIlly Black |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 2900 mm |
Szélesség | 1400 mm |
Magasság | 1375 mm |
Tömeg | 515 kg |
Tengelytáv | 1700 mm |
Üzemanyag | benzin |
Üzemanyagtartály | 20 liter |
Teljesítmény | |
Motor | 582 cm3 |
Váltó | 4 sebességes, manuális, szinkronizált |
Teljesítmény | 19 LE |
Kapcsolódó modellek | |
BMW 700, BMW Isetta |
BMW 600 típusleírás
Az autóipar törpeautó lázban ég, a BMW a sikeresnek mondható BMW Isetta tapasztalatai alapján kezdi meg a BMW 600 fejlesztését, mely sokmindenben hasonlít az előd modellre. A BMW számára az Isetta legfontosbb tanúlsága az volt, hogy az autó túl kicsi, ezért a BMW 600-at nagyobbra tervezi, így már négy ülés is elfér benne. Ehhez persze erősebb motor kell, így megkapja a BMW R67 motor 582 cm3-es, módosításokon átesett változatát, mely 19.5 lóerővel "repíti" a 600-ast.
Az 1956-ban bemutatott prototípus egy megnyújtott Iseattára hasonlít, s hamar sikert arat. Az autó az elődhöz képest tágasabb, csendesebb, formavilágát tekintve megnyerőbb. Ára valamivel magasabb, mint a konkurens Volskwagen Bogáré. Minden pozitív tulajdonsága ellenére a BMW 600 gyártása viszonylag hamar befejeződött, 1959 novemberében gördült le az utolsó a gyártószalagról. Helyét - ismét a felhasználói igények folyamatos változásának köszönhetően - a BMW 700 vette át, a 600-as modellből összesen 39 ezer darab készült.
BMW 600 tapasztalatok, típushibák
n.a.