SEAT
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
a (→Veterán SEAT autók: típuslista) |
(fejezetbanner) |
||
(13 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]] | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = SEAT | | név = SEAT | ||
- | | logo = | + | | logo = Seat_logo2.jpg |
- | | képméret = | + | | képméret = |
- | | képaláírás = | + | | képaláírás = Sociedad Española de Automóviles de Turismo |
+ | |||
+ | (Spanish Touring Car Company, in English). | ||
| alapítva = 1950. május 9. | | alapítva = 1950. május 9. | ||
- | | alapító = | + | | alapító = Instituto Nacional de Industria |
| megszűnt = | | megszűnt = | ||
| székhely = Martorell, Spanyolország | | székhely = Martorell, Spanyolország | ||
12. sor: | 15. sor: | ||
| honlap = www.seat.com | | honlap = www.seat.com | ||
}} | }} | ||
- | |||
== Veterán SEAT márkatörténet == | == Veterán SEAT márkatörténet == | ||
+ | A spanyol '''SEAT''' Sociedad Española de Automóviles de Turismo (Spanyol Túraautó Gyár) ugyan már 1950-től kezdődően gyártott autókat, ám ezek egytől egyik a [[FIAT]] licencelt modelljei voltak. Később a Volkswagen-el kötött együttműködés révén a modellkínálat spanyol „népautók” is gördültek ki a gyárból, de egészen 1980-ig a SEAT a modellek nevének apró módosításán kívül csak nem végzett önálló fejlesztést. | ||
- | + | Előbb a [[Volkswagen]], majd 1982-ben a FIAT felmondta a licencszerződést (az állami tulajdonban lévő céget nem volt hajlandó tőkeinjekcióval segíteni az olasz autógyár), s ekkor kezdett a SEAT saját autó fejlesztésébe, habár több kifutó FIAT másolat még évekig készült a gyárban. | |
+ | [[Fájl:seats-anno.jpg|center]] | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]] | ||
== Veterán SEAT autók == | == Veterán SEAT autók == | ||
- | * 1400 A / 1400 B / 1400 C (1953–1963) | + | [[Fájl:Seat-retro.jpg|722px|center]] |
- | * 600 N / 600 D / 600 E / 600 L (1957–1973) | + | {| |
- | * 1500 / 1500 Familiar (1963–1972) | + | | |
- | * 800 (1963–1968) | + | * [[1400 A / 1400 B / 1400 C]] (1953–1963) |
- | * 850 (2/4-doors) (1966–1974) | + | * [[600 N / 600 D / 600 E / 600 L]] (1957–1973) |
- | * 850 Coupé (1967–1972) | + | * [[1500 / 1500 Familiar]] (1963–1972) |
- | * 850 Spyder (1970–1972) | + | * [[800]] (1963–1968) |
- | * 850 Sport Coupé (1967) | + | * [[850 (2/4-doors)]] (1966–1974) |
- | * 124 / 124 Familiar (1968–1980) | + | * [[850 Coupé]] (1967–1972) |
- | * 1430 (1969–1975) | + | * [[850 Spyder]] (1970–1972) |
- | * 124 Sport (1970–1975) | + | * [[850 Sport Coupé]] (1967) |
- | * 127 (1972–1982) | + | * [[124 / 124 Familiar]] (1968–1980) |
- | * 132 (1973–1982) | + | * [[1430]] (1969–1975) |
- | * 133 (1974–1981) | + | * [[124 Sport]] (1970–1975) |
- | * 131 / 131 Familiar (1975–1983) | + | * [[127]] (1972–1982) |
- | * 1200 Sport (1975–1981) | + | * [[132]] (1973–1982) |
- | * 128 (1976–1980) | + | * [[133]] (1974–1981) |
- | * Ritmo (1979–1983) | + | * [[131 / 131 Familiar]] (1975–1983) |
- | * Panda (1980–1986) | + | * [[1200 Sport]] (1975–1981) |
- | * Ronda (1982–1986) | + | * [[128]] (1976–1980) |
- | * Trans (1982–1986) | + | * [[Ritmo]] (1979–1983) |
- | * Fura (3/5-doors) (1982–1986) | + | * [[Panda]] (1980–1986) |
- | * Ibiza Mk1 (3/5-doors) (1984–1993) | + | * [[Ronda]] (1982–1986) |
- | * Málaga (1985–1992) | + | * [[Trans]] (1982–1986) |
- | * Terra / Terra box (1987–1996) | + | * [[Fura (3/5-doors)]] (1982–1986) |
- | * Marbella / Marbella box (1986–1998) | + | * [[Ibiza Mk1 (3/5-doors)]] (1984–1993) |
+ | * [[Málaga]] (1985–1992) | ||
+ | * [[Terra / Terra box]] (1987–1996) | ||
+ | * [[Marbella / Marbella box]] (1986–1998) | ||
+ | |[[Fájl:Seat1500.jpg|480px|center]] | ||
+ | |} | ||
+ | [[Fájl:1989-1980.jpg|722px|center]] | ||
- | == | + | == Fényképek, dokumentumok == |
+ | [[Fájl:28rk1ua.jpg|640px|center]] | ||
+ | == A SEAT az autósportban == | ||
+ | [[Fájl:Seat-1430-01.jpg|640px|center]] | ||
+ | |||
+ | == SEAT koncepciók == | ||
+ | [[Fájl:2wgdava.jpg|center]] | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]] | ||
+ | == Kapcsolódó SEAT hivatkozások == | ||
+ | {{commonscat|SEAT}} | ||
+ | * [http://www.seat.com/ SEAT.com] corporate website | ||
* [http://www.seat.com A SEAT hivatalos weboldala] | * [http://www.seat.com A SEAT hivatalos weboldala] | ||
+ | * [http://en.wikipedia.org/wiki/SEAT SEAT Wikipédia EN] | ||
+ | |||
+ | {|align="center" style="border:inset 6px sandybrown" | ||
+ | |- | ||
+ | |style="border:outset 3px orange"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/oldtimer/Kezd%C5%91lap]] | ||
+ | |bgcolor="beige" style="border:outset 3px orange"| | ||
+ | *'''[[Szerkesztési irányelvek]]''' | ||
+ | *'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]''' | ||
+ | *'''[[Kapcsolat]]''' | ||
+ | |style="border:outset 4px orange"|[[Fájl:backtop.jpg|link=SEAT]] | ||
+ | |} | ||
[[Kategória:Autómárka]] | [[Kategória:Autómárka]] |
A lap jelenlegi, 2015. április 13., 23:28-kori változata
SEAT | |
Sociedad Española de Automóviles de Turismo (Spanish Touring Car Company, in English). | |
Alapítva | 1950. május 9. |
Alapító | Instituto Nacional de Industria |
Székhely | Martorell, Spanyolország |
A(z) SEAT weboldala |
Tartalomjegyzék |
Veterán SEAT márkatörténet
A spanyol SEAT Sociedad Española de Automóviles de Turismo (Spanyol Túraautó Gyár) ugyan már 1950-től kezdődően gyártott autókat, ám ezek egytől egyik a FIAT licencelt modelljei voltak. Később a Volkswagen-el kötött együttműködés révén a modellkínálat spanyol „népautók” is gördültek ki a gyárból, de egészen 1980-ig a SEAT a modellek nevének apró módosításán kívül csak nem végzett önálló fejlesztést.
Előbb a Volkswagen, majd 1982-ben a FIAT felmondta a licencszerződést (az állami tulajdonban lévő céget nem volt hajlandó tőkeinjekcióval segíteni az olasz autógyár), s ekkor kezdett a SEAT saját autó fejlesztésébe, habár több kifutó FIAT másolat még évekig készült a gyárban.
Veterán SEAT autók
|
Fényképek, dokumentumok
A SEAT az autósportban
SEAT koncepciók
Kapcsolódó SEAT hivatkozások
- SEAT.com corporate website
- A SEAT hivatalos weboldala
- SEAT Wikipédia EN