BMW 600
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(5 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
22. sor: | 22. sor: | ||
| tank = 20 liter <!-- üzemanyagtartály mérete --> | | tank = 20 liter <!-- üzemanyagtartály mérete --> | ||
| motor = 582 cm3 | | motor = 582 cm3 | ||
- | | felépítés = | + | | felépítés = 2 hengeres boxer |
| váltó = 4 sebességes, manuális, szinkronizált | | váltó = 4 sebességes, manuális, szinkronizált | ||
- | | teljesítmény = 19 LE | + | | teljesítmény = 19.5 LE (4500/min) |
- | | nyomaték = | + | | nyomaték = 38 Nm (2800/min) |
| fogyasztás = | | fogyasztás = | ||
| gyorsulás = | | gyorsulás = | ||
- | | végsebesség = | + | | végsebesség = kb. 103 km/h |
| kapcsolódó modellek = [[BMW 700]], [[BMW Isetta]] | | kapcsolódó modellek = [[BMW 700]], [[BMW Isetta]] | ||
}} | }} | ||
- | == BMW 600 típusleírás == | + | == Veterán BMW 600 típusleírás == |
- | Az autóipar törpeautó lázban ég, a BMW a sikeresnek mondható BMW Isetta tapasztalatai alapján kezdi meg a BMW 600 fejlesztését, mely sokmindenben hasonlít az előd modellre. A BMW számára az Isetta legfontosbb tanúlsága az volt, hogy az autó túl kicsi, ezért a BMW 600-at nagyobbra tervezi, így már négy ülés is elfér benne. Ehhez persze erősebb motor kell, így megkapja a BMW R67 motor 582 cm3-es, módosításokon átesett változatát, mely 19 lóerővel "repíti" a 600-ast. | + | Az autóipar törpeautó lázban ég, a [[BMW]] a sikeresnek mondható [[BMW Isetta]] tapasztalatai alapján kezdi meg a '''BMW 600''' fejlesztését, mely sokmindenben hasonlít az előd modellre. A BMW számára az Isetta legfontosbb tanúlsága az volt, hogy az autó túl kicsi, ezért a BMW 600-at nagyobbra tervezi, így már négy ülés is elfér benne. Ehhez persze erősebb motor kell, így megkapja a [[BMW R67]] motor 582 cm3-es, módosításokon átesett változatát, mely 19 lóerővel "repíti" a 600-ast. |
- | Az 1956-ban bemutatott prototípus egy megnyújtott Iseattára hasonlít, s hamar sikert arat. Az autó az elődhöz képest tágasabb, csendesebb, formavilágát tekintve megnyerőbb. Ára valamivel magasabb, mint a konkurens Volskwagen | + | Az 1956-ban bemutatott prototípus egy megnyújtott Iseattára hasonlít, s hamar sikert arat. Az autó az elődhöz képest tágasabb, csendesebb, formavilágát tekintve megnyerőbb. Ára valamivel magasabb, mint a konkurens [[Volskwagen Bogár]]é. |
- | + | ||
- | + | Minden pozitív tulajdonsága ellenére a BMW 600 gyártása viszonylag hamar befejeződött, 1959 novemberében gördült le az utolsó a gyártószalagról. Helyét - ismét a felhasználói igények folyamatos változásának köszönhetően - a [[BMW 700]] vette át, a 600-as modellből összesen 39 ezer darab készült. | |
- | + | == Veterán BMW 600 tapasztalatok, típushibák == | |
+ | == BMW 600 dokumentumok == | ||
- | == Referenciák, hivatkozások == | + | |
+ | == BMW 600 Referenciák, hivatkozások == | ||
[http://autos.groups.yahoo.com/group/BMW600/ BMW 600 Yahoo! rajongói csoport ] | [http://autos.groups.yahoo.com/group/BMW600/ BMW 600 Yahoo! rajongói csoport ] | ||
51. sor: | 52. sor: | ||
- | [[Kategória: | + | [[Kategória:Autótípus]] |
+ | |||
+ | <meta name="keywords" content="veterán BMW 600,oldtimer BMW 600"></meta> | ||
+ | <meta name="description" content="BMW 600 - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap jelenlegi, 2010. szeptember 2., 10:04-kori változata
BMW 600 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | BMW |
Gyártás éve | 1957-1959 |
Darabszám | 34813 |
Jelenlegi ára | 2-10 ezer euró |
Kategória | törpeautó |
Tervező | WIlly Black |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 2900 mm |
Szélesség | 1400 mm |
Magasság | 1375 mm |
Tömeg | 515 kg |
Tengelytáv | 1700 mm |
Üzemanyag | benzin |
Üzemanyagtartály | 20 liter |
Teljesítmény | |
Motor | 582 cm3 |
Felépítés | 2 hengeres boxer |
Váltó | 4 sebességes, manuális, szinkronizált |
Teljesítmény | 19.5 LE (4500/min) |
Max. nyomaték | 38 Nm (2800/min) |
Max. sebesség | kb. 103 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
BMW 700, BMW Isetta |
Tartalomjegyzék |
Veterán BMW 600 típusleírás
Az autóipar törpeautó lázban ég, a BMW a sikeresnek mondható BMW Isetta tapasztalatai alapján kezdi meg a BMW 600 fejlesztését, mely sokmindenben hasonlít az előd modellre. A BMW számára az Isetta legfontosbb tanúlsága az volt, hogy az autó túl kicsi, ezért a BMW 600-at nagyobbra tervezi, így már négy ülés is elfér benne. Ehhez persze erősebb motor kell, így megkapja a BMW R67 motor 582 cm3-es, módosításokon átesett változatát, mely 19 lóerővel "repíti" a 600-ast.
Az 1956-ban bemutatott prototípus egy megnyújtott Iseattára hasonlít, s hamar sikert arat. Az autó az elődhöz képest tágasabb, csendesebb, formavilágát tekintve megnyerőbb. Ára valamivel magasabb, mint a konkurens Volskwagen Bogáré.
Minden pozitív tulajdonsága ellenére a BMW 600 gyártása viszonylag hamar befejeződött, 1959 novemberében gördült le az utolsó a gyártószalagról. Helyét - ismét a felhasználói igények folyamatos változásának köszönhetően - a BMW 700 vette át, a 600-as modellből összesen 39 ezer darab készült.
Veterán BMW 600 tapasztalatok, típushibák
BMW 600 dokumentumok
BMW 600 Referenciák, hivatkozások
BMW 600 Yahoo! rajongói csoport