BMW 600
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(16 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
+ | {{Autó | ||
+ | | név = BMW 600 | ||
+ | | kép = BMW_600.jpg | ||
+ | | képméret = | ||
+ | | képaláírás = | ||
+ | | gyártó = [[BMW]] | ||
+ | | gyártás helye = | ||
+ | | év = 1957-1959 | ||
+ | | darabszám = 34813 | ||
+ | | jelenlegi ára = 2-10 ezer euró | ||
+ | | modellvariánsok = | ||
+ | | kategória = törpeautó | ||
+ | | tervező = WIlly Black | ||
+ | | modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> | ||
+ | | hossz = 2900 mm | ||
+ | | szélesség = 1400 mm | ||
+ | | magasság = 1375 mm | ||
+ | | tömeg = 515 kg | ||
+ | | alváz = | ||
+ | | tengelytáv = 1700 mm | ||
+ | | üzemanyag = benzin | ||
+ | | tank = 20 liter <!-- üzemanyagtartály mérete --> | ||
+ | | motor = 582 cm3 | ||
+ | | felépítés = 2 hengeres boxer | ||
+ | | váltó = 4 sebességes, manuális, szinkronizált | ||
+ | | teljesítmény = 19.5 LE (4500/min) | ||
+ | | nyomaték = 38 Nm (2800/min) | ||
+ | | fogyasztás = | ||
+ | | gyorsulás = | ||
+ | | végsebesség = kb. 103 km/h | ||
+ | | kapcsolódó modellek = [[BMW 700]], [[BMW Isetta]] | ||
+ | }} | ||
+ | == Veterán BMW 600 típusleírás == | ||
- | + | Az autóipar törpeautó lázban ég, a [[BMW]] a sikeresnek mondható [[BMW Isetta]] tapasztalatai alapján kezdi meg a '''BMW 600''' fejlesztését, mely sokmindenben hasonlít az előd modellre. A BMW számára az Isetta legfontosbb tanúlsága az volt, hogy az autó túl kicsi, ezért a BMW 600-at nagyobbra tervezi, így már négy ülés is elfér benne. Ehhez persze erősebb motor kell, így megkapja a [[BMW R67]] motor 582 cm3-es, módosításokon átesett változatát, mely 19 lóerővel "repíti" a 600-ast. | |
+ | Az 1956-ban bemutatott prototípus egy megnyújtott Iseattára hasonlít, s hamar sikert arat. Az autó az elődhöz képest tágasabb, csendesebb, formavilágát tekintve megnyerőbb. Ára valamivel magasabb, mint a konkurens [[Volskwagen Bogár]]é. | ||
- | + | Minden pozitív tulajdonsága ellenére a BMW 600 gyártása viszonylag hamar befejeződött, 1959 novemberében gördült le az utolsó a gyártószalagról. Helyét - ismét a felhasználói igények folyamatos változásának köszönhetően - a [[BMW 700]] vette át, a 600-as modellből összesen 39 ezer darab készült. | |
- | + | == Veterán BMW 600 tapasztalatok, típushibák == | |
- | + | ||
- | == BMW 600 | + | == BMW 600 dokumentumok == |
- | |||
- | [[Kategória: | + | == BMW 600 Referenciák, hivatkozások == |
+ | |||
+ | [http://autos.groups.yahoo.com/group/BMW600/ BMW 600 Yahoo! rajongói csoport ] | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | [[Kategória:Autótípus]] | ||
+ | |||
+ | <meta name="keywords" content="veterán BMW 600,oldtimer BMW 600"></meta> | ||
+ | <meta name="description" content="BMW 600 - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap jelenlegi, 2010. szeptember 2., 10:04-kori változata
BMW 600 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | BMW |
Gyártás éve | 1957-1959 |
Darabszám | 34813 |
Jelenlegi ára | 2-10 ezer euró |
Kategória | törpeautó |
Tervező | WIlly Black |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 2900 mm |
Szélesség | 1400 mm |
Magasság | 1375 mm |
Tömeg | 515 kg |
Tengelytáv | 1700 mm |
Üzemanyag | benzin |
Üzemanyagtartály | 20 liter |
Teljesítmény | |
Motor | 582 cm3 |
Felépítés | 2 hengeres boxer |
Váltó | 4 sebességes, manuális, szinkronizált |
Teljesítmény | 19.5 LE (4500/min) |
Max. nyomaték | 38 Nm (2800/min) |
Max. sebesség | kb. 103 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
BMW 700, BMW Isetta |
Tartalomjegyzék |
Veterán BMW 600 típusleírás
Az autóipar törpeautó lázban ég, a BMW a sikeresnek mondható BMW Isetta tapasztalatai alapján kezdi meg a BMW 600 fejlesztését, mely sokmindenben hasonlít az előd modellre. A BMW számára az Isetta legfontosbb tanúlsága az volt, hogy az autó túl kicsi, ezért a BMW 600-at nagyobbra tervezi, így már négy ülés is elfér benne. Ehhez persze erősebb motor kell, így megkapja a BMW R67 motor 582 cm3-es, módosításokon átesett változatát, mely 19 lóerővel "repíti" a 600-ast.
Az 1956-ban bemutatott prototípus egy megnyújtott Iseattára hasonlít, s hamar sikert arat. Az autó az elődhöz képest tágasabb, csendesebb, formavilágát tekintve megnyerőbb. Ára valamivel magasabb, mint a konkurens Volskwagen Bogáré.
Minden pozitív tulajdonsága ellenére a BMW 600 gyártása viszonylag hamar befejeződött, 1959 novemberében gördült le az utolsó a gyártószalagról. Helyét - ismét a felhasználói igények folyamatos változásának köszönhetően - a BMW 700 vette át, a 600-as modellből összesen 39 ezer darab készült.
Veterán BMW 600 tapasztalatok, típushibák
BMW 600 dokumentumok
BMW 600 Referenciák, hivatkozások
BMW 600 Yahoo! rajongói csoport