Toyota 2000 GT
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „ {{Autó | név = Toyota 2000 GT | kép = Fájl:Toyota-2000-GT.jpg | képméret = 150 | képaláírás = Egy 2000 GT az első szériából. | gyártó = Toyota, [[…”) |
|||
(6 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
- | |||
{{Autó | {{Autó | ||
| név = Toyota 2000 GT | | név = Toyota 2000 GT | ||
- | | kép = | + | | kép = Toyota-2000-GT.PNG |
| képméret = 150 | | képméret = 150 | ||
| képaláírás = Egy 2000 GT az első szériából. | | képaláírás = Egy 2000 GT az első szériából. | ||
24. sor: | 23. sor: | ||
| motor = 2 literes | | motor = 2 literes | ||
| felépítés = | | felépítés = | ||
- | | váltó = 5 sebességes manuális, 3 sebességes | + | | váltó = 5 sebességes manuális, 3 sebességes automata |
- | | teljesítmény = | + | | teljesítmény = 148 LE (7000-es fordulatnál) |
- | | nyomaték = | + | | nyomaték = 177 Nm (5000-es fordulatnál) |
| fogyasztás = | | fogyasztás = | ||
| gyorsulás = | | gyorsulás = | ||
34. sor: | 33. sor: | ||
== Veterán TOYOTA 2000 GT típusleírás == | == Veterán TOYOTA 2000 GT típusleírás == | ||
- | A '''Toyota 2000 GT''' a [[Toyota]] első nagyteljesítményű versenyautója volt, melyet 1966-ben mutatott be a gyár a Tokiói Autóshown, sorozatgyártásba csak 1967-ben került. | + | A '''Toyota 2000 GT''' a [[Toyota]] első nagyteljesítményű versenyautója volt, melyet 1966-ben mutatott be a gyár a Tokiói Autóshown, sorozatgyártásba csak 1967-ben került, elsősorban a nyugati piacra szánták a modellt. |
+ | |||
Az autó tervezése 1963-ban kezdődött el Jiro Kawano, a versenyrészleg igazgatójának fennhatósága alatt. A feladat az volt, hogy készítsenek egy megnyerő vonalvezetésű, gyors, ugyanakkor kényelmes túraautót, mely az európai vonalat követi. Sokak szerint a 2000 GT némi hasonlóságot mutat a [[Jaguar E-Type]] modellekkel. A design alapjait egyébként a [[Yamaha]] mérnkökei áltak készített, A550X kódnevű formaterv adta, melyet eredetileg a [[Nissan]] számára terveztek, de a konkurens márka végül nem vette meg a terveket. A Yamaha a modell gyártására is szerződőtt a Toyotával. | Az autó tervezése 1963-ban kezdődött el Jiro Kawano, a versenyrészleg igazgatójának fennhatósága alatt. A feladat az volt, hogy készítsenek egy megnyerő vonalvezetésű, gyors, ugyanakkor kényelmes túraautót, mely az európai vonalat követi. Sokak szerint a 2000 GT némi hasonlóságot mutat a [[Jaguar E-Type]] modellekkel. A design alapjait egyébként a [[Yamaha]] mérnkökei áltak készített, A550X kódnevű formaterv adta, melyet eredetileg a [[Nissan]] számára terveztek, de a konkurens márka végül nem vette meg a terveket. A Yamaha a modell gyártására is szerződőtt a Toyotával. | ||
+ | |||
A Toyota 2000 GT-ből mindössze 351 darab készült, amerikai árát tekintve – 6800 dollár - magasabb volt, mint az akkoriban kapható [[Porsche]] és [[Jaguar]] modellek. Az autó rendkívül alacsony, olasz sportkocsikhoz hasonló darabszámának, no meg vonzó formájának és technikai paramétereinek köszönhetően a gyűjtők egyik kedvence. Mindössze 9 modell - MF-12 kódnév alatt - készült nagyobb, 2.3 literes motorral. | A Toyota 2000 GT-ből mindössze 351 darab készült, amerikai árát tekintve – 6800 dollár - magasabb volt, mint az akkoriban kapható [[Porsche]] és [[Jaguar]] modellek. Az autó rendkívül alacsony, olasz sportkocsikhoz hasonló darabszámának, no meg vonzó formájának és technikai paramétereinek köszönhetően a gyűjtők egyik kedvence. Mindössze 9 modell - MF-12 kódnév alatt - készült nagyobb, 2.3 literes motorral. | ||
- | A Toyota 2000 GT 1967-ben feltűnt a Csak kétszer élsz címnű James Bond filmben is. | + | |
+ | A Toyota 2000 GT 1967-ben feltűnt a Csak kétszer élsz címnű James Bond filmben is. A filmet rendező Albert "Cubby" Broccoli a Tokiói Autóhown látta meg a járművet, kettőt is rendelt belőle, ám a fáma szerint az akkori James Bond - Sean Conery - túl magas volt a kupéhoz, így kénytelen voltak nyittot autót gyártani a megrendelőnek. | ||
== TOYOTA 2000 GT dokumentumok == | == TOYOTA 2000 GT dokumentumok == | ||
- | * | + | * [http://www.toyota.com/about/our_business/our_history/product_history/pdf/2000gt.pdf A Toyota története a Toyota hivatalos oldalán (angol)] |
- | |||
- | |||
== TOYOTA 2000 GT referenciák, hivatkozások == | == TOYOTA 2000 GT referenciák, hivatkozások == | ||
+ | |||
+ | * [http://www.origo.hu/auto/uton/20060612azelso.html Az első szamuráj (az Origo cikke a Toyota 2000 GT-ről] | ||
+ | * [http://autohistory.blog.hu/2009/12/06/yamaha_3 A Yamaha autói (az Autohistory blog cikke)] | ||
+ | |||
+ | [[Kategória:Autótípus]] | ||
+ | |||
+ | <meta name="keywords" content="Toyota 2000 Gt, veterán Toyota 2000 GT, oldtimer Toyota 2000 GT"></meta> | ||
+ | <meta name="description" content="Toyota 2000 GT - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap jelenlegi, 2010. szeptember 13., 13:00-kori változata
Toyota 2000 GT | |
Egy 2000 GT az első szériából. | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Toyota, Yamaha |
Gyártás éve | 1967-1970 |
Darabszám | 351 |
A(z) 2 ajtós kupé modell műszaki adatai | |
Teljesítmény | |
Motor | 2 literes |
Váltó | 5 sebességes manuális, 3 sebességes automata |
Teljesítmény | 148 LE (7000-es fordulatnál) |
Max. nyomaték | 177 Nm (5000-es fordulatnál) |
Veterán TOYOTA 2000 GT típusleírás
A Toyota 2000 GT a Toyota első nagyteljesítményű versenyautója volt, melyet 1966-ben mutatott be a gyár a Tokiói Autóshown, sorozatgyártásba csak 1967-ben került, elsősorban a nyugati piacra szánták a modellt.
Az autó tervezése 1963-ban kezdődött el Jiro Kawano, a versenyrészleg igazgatójának fennhatósága alatt. A feladat az volt, hogy készítsenek egy megnyerő vonalvezetésű, gyors, ugyanakkor kényelmes túraautót, mely az európai vonalat követi. Sokak szerint a 2000 GT némi hasonlóságot mutat a Jaguar E-Type modellekkel. A design alapjait egyébként a Yamaha mérnkökei áltak készített, A550X kódnevű formaterv adta, melyet eredetileg a Nissan számára terveztek, de a konkurens márka végül nem vette meg a terveket. A Yamaha a modell gyártására is szerződőtt a Toyotával.
A Toyota 2000 GT-ből mindössze 351 darab készült, amerikai árát tekintve – 6800 dollár - magasabb volt, mint az akkoriban kapható Porsche és Jaguar modellek. Az autó rendkívül alacsony, olasz sportkocsikhoz hasonló darabszámának, no meg vonzó formájának és technikai paramétereinek köszönhetően a gyűjtők egyik kedvence. Mindössze 9 modell - MF-12 kódnév alatt - készült nagyobb, 2.3 literes motorral.
A Toyota 2000 GT 1967-ben feltűnt a Csak kétszer élsz címnű James Bond filmben is. A filmet rendező Albert "Cubby" Broccoli a Tokiói Autóhown látta meg a járművet, kettőt is rendelt belőle, ám a fáma szerint az akkori James Bond - Sean Conery - túl magas volt a kupéhoz, így kénytelen voltak nyittot autót gyártani a megrendelőnek.
TOYOTA 2000 GT dokumentumok
TOYOTA 2000 GT referenciák, hivatkozások