Lotus

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Lotus autók: képek)
(Veterán Lotus autók: fotos)
70. sor: 70. sor:
Fájl:Austin-seven-section.jpg|Austin Seven a Lotus Mk1 alapja
Fájl:Austin-seven-section.jpg|Austin Seven a Lotus Mk1 alapja
Fájl:Lotus-Mk1-1948replica.jpg|Lotus Mk1 - 1948 (replika)
Fájl:Lotus-Mk1-1948replica.jpg|Lotus Mk1 - 1948 (replika)
-
Fájl:
+
Fájl:Lotus-mark-iv-02.jpg|Lotus MkIV
-
Fájl:
+
Fájl:Lotus-Super7-S1.jpg|Lotus Super Seven
-
Fájl:
+
Fájl:Lotus-super-seven.gif|Lotus Super Seven - nézetek
-
Fájl:
+
Fájl:Lotus Super 7 S2.jpg|Lotus Super Seven S2 - cutaway
Fájl:
Fájl:
Fájl:
Fájl:

A lap 2016. február 3., 10:03-kori változata

Lotus (Lotus Cars Ltd.)
Lotus logo.png
Alapítva1952
AlapítóColin Chapman
SzékhelyHethel, Norfolk, Anglia
A(z) Lotus (Lotus Cars Ltd.) weboldala


Veterán márkatörténet

Könnyű és gyors élményautók kissorozatú gyártására jött létre a Lotus, melynek alapítója, Colin Chapman legendás alakja az autóiparnak és az autósportnak.

Chapmant gyerekkorától fogva lenyűgözte a technika, így mérnöki pályára lépet, bár az autók iránt vonzalom egy ideig csak a hétvégéket töltötte ki. A Birtish Aluminium alkalmazottjaként dolgozott, szabadidejében azonban autókat bütykölt. Első saját építésű autójához – a Mark I-hez - egy megbízható modellt, az Austin Sevent választotta alapként. Habár továbbra is alkalmazásban állt a fémipari cégnél, hétvégén épített modelljei sikert arattak. Tehetségét Michael Allen ismerte fel, aki felajánlotta, hogy megfinanszírozza a hobbi vállalkozássá formálását, így született meg a Lotus Cars.

A Lotus első autója a Lotus Mark IV volt , mely a Lotus létrejötte előtti „modellpaletta” alapján kapta IV-es sorszámot. Igazi különlegessége a térhálós alváz volt, mely megfelelő stabilitást adott az autónak, miközben rendkívül könnyű volt. A cég 1957-ben mutatta be a Lotus Seven-t, mellyel komoly elismerést vívott ki szakmai berkekben, s ez az eladásokban is lecsapódott.

A Lotus sokáig őrizte önállóságát, ám a 80-as években – részben az alapító halála miatt, részben pedig a sikertelen De Lorean projekt kapcsán – komoly nehézségekkel nézett szembe, végül 1986-ban a General Motors vette meg a céget.


Veterán Lotus autók

Kapcsolódó hivatkozások