Lotus
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán Lotus autók: képek) |
(→Veterán Lotus autók: fotos) |
||
70. sor: | 70. sor: | ||
Fájl:Austin-seven-section.jpg|Austin Seven a Lotus Mk1 alapja | Fájl:Austin-seven-section.jpg|Austin Seven a Lotus Mk1 alapja | ||
Fájl:Lotus-Mk1-1948replica.jpg|Lotus Mk1 - 1948 (replika) | Fájl:Lotus-Mk1-1948replica.jpg|Lotus Mk1 - 1948 (replika) | ||
- | Fájl: | + | Fájl:Lotus-mark-iv-02.jpg|Lotus MkIV |
- | Fájl: | + | Fájl:Lotus-Super7-S1.jpg|Lotus Super Seven |
- | Fájl: | + | Fájl:Lotus-super-seven.gif|Lotus Super Seven - nézetek |
- | Fájl: | + | Fájl:Lotus Super 7 S2.jpg|Lotus Super Seven S2 - cutaway |
Fájl: | Fájl: | ||
Fájl: | Fájl: |
A lap 2016. február 3., 10:03-kori változata
Lotus (Lotus Cars Ltd.) | |
Alapítva | 1952 |
Alapító | Colin Chapman |
Székhely | Hethel, Norfolk, Anglia |
A(z) Lotus (Lotus Cars Ltd.) weboldala |
Veterán márkatörténet
Könnyű és gyors élményautók kissorozatú gyártására jött létre a Lotus, melynek alapítója, Colin Chapman legendás alakja az autóiparnak és az autósportnak.
Chapmant gyerekkorától fogva lenyűgözte a technika, így mérnöki pályára lépet, bár az autók iránt vonzalom egy ideig csak a hétvégéket töltötte ki. A Birtish Aluminium alkalmazottjaként dolgozott, szabadidejében azonban autókat bütykölt. Első saját építésű autójához – a Mark I-hez - egy megbízható modellt, az Austin Sevent választotta alapként. Habár továbbra is alkalmazásban állt a fémipari cégnél, hétvégén épített modelljei sikert arattak. Tehetségét Michael Allen ismerte fel, aki felajánlotta, hogy megfinanszírozza a hobbi vállalkozássá formálását, így született meg a Lotus Cars.
A Lotus első autója a Lotus Mark IV volt , mely a Lotus létrejötte előtti „modellpaletta” alapján kapta IV-es sorszámot. Igazi különlegessége a térhálós alváz volt, mely megfelelő stabilitást adott az autónak, miközben rendkívül könnyű volt. A cég 1957-ben mutatta be a Lotus Seven-t, mellyel komoly elismerést vívott ki szakmai berkekben, s ez az eladásokban is lecsapódott.
A Lotus sokáig őrizte önállóságát, ám a 80-as években – részben az alapító halála miatt, részben pedig a sikertelen De Lorean projekt kapcsán – komoly nehézségekkel nézett szembe, végül 1986-ban a General Motors vette meg a céget.
Veterán Lotus autók
Kapcsolódó hivatkozások