De Lorean
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (honlap hivatkozás) |
(→De Lorean képek és videók: fotok) |
||
(17 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
+ | {| | ||
+ | |bgcolor="aliceblue"| | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = De Lorean | | név = De Lorean | ||
11. sor: | 13. sor: | ||
| jelmondat = | | jelmondat = | ||
| kulcsemberek = | | kulcsemberek = | ||
- | | honlap = | + | | honlap = delorean.com/ |
}} | }} | ||
- | |||
== Veterán márkatörténet == | == Veterán márkatörténet == | ||
25. sor: | 26. sor: | ||
Az autóra végül nem volt akkora kereslet, s mint közben kiderült, az alapító közel 20 milliót herdált el a befektetők pénzéből, így 1982-ben a gyár csődöt jelentetett, De Loreant pedig börtönbe csukták. | Az autóra végül nem volt akkora kereslet, s mint közben kiderült, az alapító közel 20 milliót herdált el a befektetők pénzéből, így 1982-ben a gyár csődöt jelentetett, De Loreant pedig börtönbe csukták. | ||
- | [[Fájl:DMC12USA.JPG| | + | [[Fájl:DMC12USA.JPG|center|720px]] |
== Veterán De Lorean modellek == | == Veterán De Lorean modellek == | ||
* [[DeLorean DMC-12]] (1981-1982) | * [[DeLorean DMC-12]] (1981-1982) | ||
+ | [[Fájl:DeLorean_DMC_12_06.jpg|center|720px]] | ||
== De Lorean képek és videók == | == De Lorean képek és videók == | ||
- | + | <gallery caption="DMC 12" perrow="3" widths="200px"> | |
+ | Fájl:dmc-12-pic-2796.jpeg | ||
+ | Fájl:dmc-12-pic-53372.jpeg | ||
+ | Fájl:dmc-12-pic-2822.jpeg | ||
+ | Fájl:1983_delorean_dmc-12-pic-2823.jpeg | ||
+ | Fájl:delorean_dmc-12_1.jpg | ||
+ | Fájl:delorean_dmc-12_16.jpg | ||
+ | Fájl: | ||
+ | Fájl: | ||
+ | Fájl: | ||
+ | Fájl: | ||
+ | Fájl: | ||
+ | Fájl: | ||
+ | </gallery> | ||
- | |||
- | + | [[Fájl:Delorean-01.gif|thumb|center|480px|DMC-12 nézetek]] | |
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | [[Fájl:Const1.gif]] | ||
+ | |||
+ | == A PRV V-6 motorok (DMC-12) == | ||
+ | {|width="100%" | ||
+ | |+ '''PRV motorok (Peugeot - Renault - Volvo)''' | ||
+ | |-bgcolor="aliceblue" align="center" | ||
+ | |[[Fájl:PRVengine.jpg|320px]] | ||
+ | |[[Fájl:Rwp_prv_cutaway1.jpg|320px]] | ||
+ | |-bgcolor="gray" align="center" | ||
+ | |'''PRV V 6 hengeres motor''' | ||
+ | |'''PRV V-6 Átnézeti rajz''' | ||
+ | |-bgcolor="aliceblue" | ||
+ | |colspan="2"|'''PRV Variációk''' | ||
+ | * Z7U-702: Used in the Renault 25 V6 Turbo | ||
+ | * Z7X-711: Used in the Eagle Premier/Dodge Monaco | ||
+ | * Z7X-715: Used in the Eagle Premier/Dodge Monaco | ||
+ | * ZM112: Carbureted version used in the Peugeot 504 | ||
+ | * ZMJ140: Fuel-injected version used in the Peugeot 504 | ||
+ | * ZMJ-159: '''Fuel-injected version used in the DeLorean DMC-12''' | ||
+ | * ZN3J: Fuel-injected version used in the US-spec Peugeot 505 | ||
+ | * ZNJK: Fuel-injected version used in the Peugeot 604 | ||
+ | |-bgcolor="aliceblue" | ||
+ | |colspan="2"|'''Motor Specifications''' | ||
+ | * power (DIN): 100 kilowatts (136 PS; 134 bhp) at 92 r/s (136 hp at 5,500 rpm) [3] | ||
+ | * power (SAE): 97 kilowatts (132 PS; 130 bhp) at 92 r/s (130 hp at 5,500 rpm) | ||
+ | * torque (DIN): 215 newton metres (159 lbf·ft) at 48 r/s | ||
+ | * torque (SAE): 208 newton metres (153 lbf·ft) at 48 r/s (153 lb·ft at 2,750 rpm) | ||
+ | * compression ratio: 8.8:1 | ||
+ | * cylinder bore: 91 millimetres (3.58 in) | ||
+ | * piston stroke: 73 millimetres (2.87 in) | ||
+ | * displacement: 2,849 cubic centimetres (173.9 cu in) | ||
+ | * firing order: 1-6-3-5-2-4 | ||
+ | * mass (weight): ~150 kilograms (331 lb) | ||
+ | |- | ||
+ | |colspan="2" bgcolor="blue"|[http://en.wikipedia.org/wiki/PRV_engine '''PRV motorok Wikipedia'''] | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | == De Lorean DMC Electric == | ||
+ | {|width="100%" | ||
+ | |-bgcolor="lightgray" | ||
+ | |[[Fájl:Electric_Delorean.jpg|center|720px]] | ||
+ | |-bgcolor="gray" align="center" | ||
+ | |'''A 2012-es elektromos meghajtású DMC, a megújult DMC-től''' | ||
+ | |-bgcolor="lightgray" | ||
+ | |[[Fájl:electricDMV.png|center|600px]] | ||
+ | |-bgcolor="gray" align="center" | ||
+ | |'''Technikai adatok - DMC EV 2012''' | ||
+ | |-bgcolor="lightgray" | ||
+ | |[[Fájl:DMCEV.jpg|center]] | ||
+ | |-bgcolor="gray" align="center" | ||
+ | |'''DMC EV akkumulátor raktár''' | ||
+ | |} | ||
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
+ | |||
== Kapcsolódó hivatkozások == | == Kapcsolódó hivatkozások == | ||
- | * [http://hu.wikipedia.org/wiki/De_Lorean_DMC%E2%80%9312 DeLorean wikipédia HU] | + | {{Commonscat|De Lorean}} |
- | * [http://www.delorean.hu/ De Lorean Klub Magyarország] | + | * [http://hu.wikipedia.org/wiki/De_Lorean_DMC%E2%80%9312 '''DeLorean wikipédia HU'''] |
- | * [http://en.wikipedia.org/wiki/DeLorean_DMC-12 DMC-12 Wiki EN] | + | * [http://www.delorean.hu/ '''De Lorean Klub Magyarország'''] |
+ | * [http://en.wikipedia.org/wiki/DeLorean_DMC-12 '''DMC-12 Wiki EN'''] | ||
+ | * [http://delorean.com/ '''DMC Texas USA'''] | ||
+ | * [http://delorean.com/2011/10/electric-delorean/ '''DMC Electric 2011'''] | ||
+ | |||
+ | {|align="center" style="border:inset 6px sandybrown" | ||
+ | |- | ||
+ | |style="border:outset 3px orange"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/oldtimer/Kezd%C5%91lap]] | ||
+ | |bgcolor="beige" style="border:outset 3px orange"| | ||
+ | *'''[[Szerkesztési irányelvek]]''' | ||
+ | *'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]''' | ||
+ | *'''[[Kapcsolat]]''' | ||
+ | |style="border:outset 4px orange"|[[Fájl:backtop.jpg|link=De Lorean]] | ||
+ | |} | ||
+ | |} | ||
+ | |||
[[Kategória:Autómárka]] | [[Kategória:Autómárka]] | ||
[[Kategória:Amerikai Egyesült Államok]] | [[Kategória:Amerikai Egyesült Államok]] |
A lap jelenlegi, 2013. január 30., 15:52-kori változata
Veterán márkatörténetRövid, mindössze egy éves fennállása ellenére a De Lorean a mai napig jól ismert név, különleges kinézetű, ám minőségileg rendkívül gyenge modelljét egy három részes amerikai mozifilm a Vissza a jövőbe trilógia tette igazán emlékezetessé. Rajongótábora ma már jelentős. Az alapító a General Motors korábbi magas beosztású vezetője, John Zachary De Lorean az olajválság idején hagyta ott a General Motorst. Álma – egy könnyű, de erős motorral rendelkező különleges sportautó – megvalósításához keresett befektetőt. Megnyerő modorával végül sikerült meggyőznie a brit kormányt, hogy finanszírozza meg a gyárépítését Észak-Írországban, ahol egyébként rendkívül magas volt a munkanélküliek aránya. A De Lorean híres modellje középmotoros volt, ajtóit pedig oldalra és felfelé – mintha szárnyak lettek volna - lehetett nyitni. A modell nagyon ígéretesnek tűnt, de a brit kormány a Lotust is bevonta a gyártás előkészítésébe. A gyártás során azonban számos problémára derült fény, a rozsdamentes acélból készült autó rendkívül nehéz volt, a korábban Peugeot-kban, Renault-kban és a Volvo-ban kipróbált motor pedig nem tudta teljesíteni az autó elsődleges piacának szánt Amerikai Egyesült Államok károsanyag-kibocsátási normáit. A technológiai problémákat tetézte Do Lorean laza pénzügyi erkölcse is, rendszeresen Concorde-al szelte át az Óceánt, többnyire azért, hogy neves new york-i szabóságokban csináltasson új öltönyt. Az autóra végül nem volt akkora kereslet, s mint közben kiderült, az alapító közel 20 milliót herdált el a befektetők pénzéből, így 1982-ben a gyár csődöt jelentetett, De Loreant pedig börtönbe csukták. Veterán De Lorean modellek
De Lorean képek és videók
A PRV V-6 motorok (DMC-12)
De Lorean DMC Electric
Kapcsolódó hivatkozások |