De Lorean
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (→Kapcsolódó hivatkozások: jav) |
(→A PRV V6 motorok (DMC-12): adatok) |
||
50. sor: | 50. sor: | ||
|'''PRV V 6 hengeres motor''' | |'''PRV V 6 hengeres motor''' | ||
|'''PRV V-6 Átnézeti rajz''' | |'''PRV V-6 Átnézeti rajz''' | ||
+ | |- | ||
+ | |colspan="2"|'''PRV Variációk''' | ||
+ | * Z7U-702: Used in the Renault 25 V6 Turbo | ||
+ | * Z7X-711: Used in the Eagle Premier/Dodge Monaco | ||
+ | * Z7X-715: Used in the Eagle Premier/Dodge Monaco | ||
+ | * ZM112: Carbureted version used in the Peugeot 504 | ||
+ | * ZMJ140: Fuel-injected version used in the Peugeot 504 | ||
+ | * ZMJ-159: '''Fuel-injected version used in the DeLorean DMC-12''' | ||
+ | * ZN3J: Fuel-injected version used in the US-spec Peugeot 505 | ||
+ | * ZNJK: Fuel-injected version used in the Peugeot 604 | ||
+ | |- | ||
+ | |colspan="2"|'''Motor Specifications''' | ||
+ | * power (DIN): 100 kilowatts (136 PS; 134 bhp) at 92 r/s (136 hp at 5,500 rpm) [3] | ||
+ | * power (SAE): 97 kilowatts (132 PS; 130 bhp) at 92 r/s (130 hp at 5,500 rpm) | ||
+ | * torque (DIN): 215 newton metres (159 lbf·ft) at 48 r/s | ||
+ | * torque (SAE): 208 newton metres (153 lbf·ft) at 48 r/s (153 lb·ft at 2,750 rpm) | ||
+ | * compression ratio: 8.8:1 | ||
+ | * cylinder bore: 91 millimetres (3.58 in) | ||
+ | * piston stroke: 73 millimetres (2.87 in) | ||
+ | * displacement: 2,849 cubic centimetres (173.9 cu in) | ||
+ | * firing order: 1-6-3-5-2-4 | ||
+ | * mass (weight): ~150 kilograms (331 lb) | ||
+ | |- | ||
+ | |colspan="2" bgcolor="blue"|[http://en.wikipedia.org/wiki/PRV_engine '''PRV motorok Wikipedia'''] | ||
|} | |} | ||
A lap 2013. január 30., 14:08-kori változata
Veterán márkatörténetRövid, mindössze egy éves fennállása ellenére a De Lorean a mai napig jól ismert név, különleges kinézetű, ám minőségileg rendkívül gyenge modelljét egy három részes amerikai mozifilm a Vissza a jövőbe trilógia tette igazán emlékezetessé. Rajongótábora ma már jelentős. Az alapító a General Motors korábbi magas beosztású vezetője, John Zachary De Lorean az olajválság idején hagyta ott a General Motorst. Álma – egy könnyű, de erős motorral rendelkező különleges sportautó – megvalósításához keresett befektetőt. Megnyerő modorával végül sikerült meggyőznie a brit kormányt, hogy finanszírozza meg a gyárépítését Észak-Írországban, ahol egyébként rendkívül magas volt a munkanélküliek aránya. A De Lorean híres modellje középmotoros volt, ajtóit pedig oldalra és felfelé – mintha szárnyak lettek volna - lehetett nyitni. A modell nagyon ígéretesnek tűnt, de a brit kormány a Lotust is bevonta a gyártás előkészítésébe. A gyártás során azonban számos problémára derült fény, a rozsdamentes acélból készült autó rendkívül nehéz volt, a korábban Peugeot-kban, Renault-kban és a Volvo-ban kipróbált motor pedig nem tudta teljesíteni az autó elsődleges piacának szánt Amerikai Egyesült Államok károsanyag-kibocsátási normáit. A technológiai problémákat tetézte Do Lorean laza pénzügyi erkölcse is, rendszeresen Concorde-al szelte át az Óceánt, többnyire azért, hogy neves new york-i szabóságokban csináltasson új öltönyt. Az autóra végül nem volt akkora kereslet, s mint közben kiderült, az alapító közel 20 milliót herdált el a befektetők pénzéből, így 1982-ben a gyár csődöt jelentetett, De Loreant pedig börtönbe csukták. Veterán De Lorean modellek
De Lorean képek és videók
A PRV V6 motorok (DMC-12)
De Lorean DMC Electric
Kapcsolódó hivatkozások |