BMW 600
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
44. sor: | 44. sor: | ||
- | == Referenciák, hivatkozások | + | == Referenciák, hivatkozások == |
- | + | ||
[[Kategória:Autómodell]] | [[Kategória:Autómodell]] |
A lap 2010. április 29., 09:52-kori változata
BMW 600 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | BMW |
Gyártás éve | 1957-1959 |
Kategória | kisautó |
A(z) modell műszaki adatai | |
Teljesítmény | |
Motor | 600 cm3 |
Teljesítmény | 19 LE |
BMW 600 típusleírás
Az autóipar kisautó lázban ég, a BMW a sikeresnek mondható BMW Isetta tapasztalatai alapján kezdi meg a BMW 600 fejlesztését, mely sokmindenben hasonlít az előd modellre. A BMW számára az Isetta legfontosbb tanúlsága az volt, hogy az autó túl kicsi, ezért a BMW 600-at nagyobbra tervezi, így már négy ülés is elfér benne. Ehhez persze erősebb motor kell, így megkapja a BMW R67 motor 582 cm3-es, módosításokon átesett változatát, mely 19.5 lóerővel "repíti" a 600-ast.
Az 1956-ban bemutatott prototípus egy megnyújtott Iseattára hasonlít, s hamar sikert arat. Az autó az elődhöz képest tágasabb, csendesebb, formavilágát tekintve megnyerőbb. Ára valamivel magasabb, mint a konkurens Volskwagen Bogáré. Minden pozitív tulajdonsága ellenére a BMW 600 gyártása viszonylag hamar befejeződött, 1959 novemberében gördült le az utolsó a gyártószalagról. Helyét - ismét a felhasználói igények folyamatos változásának köszönhetően - a BMW 700 vette át, a 600-as modellből összesen 39 ezer darab készült.
BMW 600 tapasztalatok, típushibák
n.a.