Salmson
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
Salmson | |
Alapítva | 1890 |
Alapító | Émilie Salmson |
Megszűnt | 1957 |
Székhely | Boulogne-Billancourt, Franciaország |
Kulcsemberek | Emile Petit |
A(z) Salmson weboldala |
Veterán Salmson márkatörténet
Az alapító Émilie Salmson a repülőgépmotorok gyártásban volt érdekelt, s komoly üzleti sikereket ért el az I. világháborúnak „köszönhetően”. Az alapító azonban már nem érhette meg az új üzletág elindulását, a céget Salmson halálakor felvásárló M. Heinrich a háború után döntött úgy, hogy a kieső nyereséget a gyár szabad kapacitásának felhasználásával az autóiparba történő belépéssel pótolja.
A Salmson rendkívül sikerese volt az autóversenyeken, a cég közel 500 futamgyőzelmet és a 1921-1928 között tíz világrekordot zsebelt be. A Salmson 1927-ben csatlakozó tervezőmérnök, Emile Petit nevéhez fűződik például az mindössze 1.1 literes, ám a két kompresszornak köszönhetően 140 lóerőt produkáló erőforrás megalkotása, mely mai mércével is kiemelkedően jó literteljesítménynek számít.
A cég a sikerek ellenére végül 1928-ban bezárta a versenyrészleget és a nagyobb túraautók készítésére koncentrált. Ez idő tájt jött létre a brit leányvállalat is, a British Salmson. A cég a negyvenes évek második felében azonban elfeledkezett háború előtti modelljeinek felfrissítéséről, így meredeken zuhantak az eladások. Az 1954-es Párizsi Autókiállításon ugyan előrukkolt a sportgyökerekre utaló Salmson 2300 GT Coupé-val, ám ez már nem tudta megmenteni a gyárat a csődtől.
Veterán Salmson autók
- Salmson AL (1920)
- Salmson D-type (1922)
- Salmson VAL3 (1922)
- Salmson AL3 (1923)
- Salmson GSC "San Sebastian" (n.a.)
- Salmson GS(1924-1930)
- Salmson 2ACT (1926)
- Salmson S4 (1929-32)
- Salmson S4C (1932)
- Salmson S4D (1934)
- Salmson S4DA (1935-1938)
- Salmson S4-61 (1938-1951)
- Salmson S4E (1938-1951)
- Salmson 2300 GT (1954-1957)
Kapcsolódó Salmson hivatkozások