Salmson

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

Salmson
Alapítva1890
AlapítóÉmilie Salmson
Megszűnt1957
SzékhelyBoulogne-Billancourt, Franciaország
KulcsemberekEmile Petit
A(z) Salmson weboldala


Veterán Salmson márkatörténet

Az alapító Émilie Salmson a repülőgépmotorok gyártásban volt érdekelt, s komoly üzleti sikereket ért el az I. világháborúnak „köszönhetően”. Az alapító azonban már nem érhette meg az új üzletág elindulását, a céget Salmson halálakor felvásárló M. Heinrich a háború után döntött úgy, hogy a kieső nyereséget a gyár szabad kapacitásának felhasználásával az autóiparba történő belépéssel pótolja.

A Salmson rendkívül sikerese volt az autóversenyeken, a cég közel 500 futamgyőzelmet és a 1921-1928 között tíz világrekordot zsebelt be. A Salmson 1927-ben csatlakozó tervezőmérnök, Emile Petit nevéhez fűződik például az mindössze 1.1 literes, ám a két kompresszornak köszönhetően 140 lóerőt produkáló erőforrás megalkotása, mely mai mércével is kiemelkedően jó literteljesítménynek számít.

A cég a sikerek ellenére végül 1928-ban bezárta a versenyrészleget és a nagyobb túraautók készítésére koncentrált. Ez idő tájt jött létre a brit leányvállalat is, a British Salmson. A cég a negyvenes évek második felében azonban elfeledkezett háború előtti modelljeinek felfrissítéséről, így meredeken zuhantak az eladások. Az 1954-es Párizsi Autókiállításon ugyan előrukkolt a sportgyökerekre utaló Salmson 2300 GT Coupé-val, ám ez már nem tudta megmenteni a gyárat a csődtől.

Veterán Salmson autók


Kapcsolódó Salmson hivatkozások