Pannónia

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Pannónia modellek)
a (Veterán Pannónia márkatörténet)
22. sor: 22. sor:
A P-sorozat valójában a T-sorozat elemeinek felhasználásával készült, a Csepel Motorkerékpárgyár ekkor már kevésbé koncentrált a fejlesztésekre. „Ihletett” a japánoktól próbáltak szerezni, az importált [[Yamaha YDS]] motor adta például a [[Pannónia P20]] alapját. Ennek kapcsán születőben volt egy megállapodás a Yamahával is, ám ezt a lehetőséget végül nem használta ki a gyár.
A P-sorozat valójában a T-sorozat elemeinek felhasználásával készült, a Csepel Motorkerékpárgyár ekkor már kevésbé koncentrált a fejlesztésekre. „Ihletett” a japánoktól próbáltak szerezni, az importált [[Yamaha YDS]] motor adta például a [[Pannónia P20]] alapját. Ennek kapcsán születőben volt egy megállapodás a Yamahával is, ám ezt a lehetőséget végül nem használta ki a gyár.
-
A Pannónia rendkívül népszerű volt nem csak Magyarországon, rendkívül jelentős volt a külföldi export, melynek legnagyobb részét a szovjet megrendelések adták ugyan, de jutott Amerikába, Indiába, Brazíliába is. A gyár elmaradó fejlesztéseinek köszönhetően azonban egyre csökkentek az eladások, a gyártás 1975-ben szűnt meg, az utolsó modell a [[Pannónia P21]] volt.
+
A Pannónia nem csak Magyarországon volt rendkívül népszerű, jelentős volt a külföldi export, melynek legnagyobb részét a szovjet megrendelések adták ugyan, de jutott Amerikába, Indiába, sőt még Brazíliába is. A gyár elmaradó fejlesztéseinek köszönhetően azonban egyre csökkentek az eladások, a gyártás 1975-ben szűnt meg, az utolsó modell a [[Pannónia P21]] volt.
== Veterán Pannónia modellek ==
== Veterán Pannónia modellek ==

A lap 2010. szeptember 29., 08:30-kori változata

Pannónia

Pannónia
Pannónia-logó.gif
Alapítva1954
AlapítóCsepel Motorkerékpárgyár
Megszűnt1975
SzékhelyCsepel, Magyarország


Veterán Pannónia márkatörténet

A Pannónia márka 1954-ben született meg a Csepeli Motorkerékpárgyárban. Az első Pannónia, a Pannónia TL 1954-ben jelent meg, mely technikai megoldásait részben a Csepel 250-es típustól örökölte. Megjelenésének idején korszerűnek számított, így nem csak a belpiacra, de számos külföldi országba is jutott belőle (az elenevezés a motor elrendezésére utal - Teleszkóp elől, Lengővilla hátul).

A T-sorozat szintén keresett volt a nemzetközi piacon, a Pannonia White – a T5-ös modell luxusváltozata – például kifejezetten kaliforniai exportra készült.

A P-sorozat valójában a T-sorozat elemeinek felhasználásával készült, a Csepel Motorkerékpárgyár ekkor már kevésbé koncentrált a fejlesztésekre. „Ihletett” a japánoktól próbáltak szerezni, az importált Yamaha YDS motor adta például a Pannónia P20 alapját. Ennek kapcsán születőben volt egy megállapodás a Yamahával is, ám ezt a lehetőséget végül nem használta ki a gyár. A Pannónia nem csak Magyarországon volt rendkívül népszerű, jelentős volt a külföldi export, melynek legnagyobb részét a szovjet megrendelések adták ugyan, de jutott Amerikába, Indiába, sőt még Brazíliába is. A gyár elmaradó fejlesztéseinek köszönhetően azonban egyre csökkentek az eladások, a gyártás 1975-ben szűnt meg, az utolsó modell a Pannónia P21 volt.

Veterán Pannónia modellek

Kapcsolódó Pannónia oldtimer linkek

http://pannoniamotor.lap.hu/