NSU

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
| név = NSU (NSU Motorenwerke)
| név = NSU (NSU Motorenwerke)
-
| logo = NSU_logo.gif
+
| logo = [[Fájl:NSUlogo01.jpg]]
| képméret = 150px
| képméret = 150px
| képaláírás =  
| képaláírás =  
| alapítva = 1901 (1873)
| alapítva = 1901 (1873)
-
| alapító =  
+
            "Neckarsulmer Fahrradwerke"
 +
| alapító = Heinrich Stoll és Christian Schmidt
| megszűnt = 1977
| megszűnt = 1977
-
| székhely =  
+
| székhely = NSU Strasse, Neckarsulm, DE
-
| jelmondat =  
+
| jelmondat = - Fixe Fahrer fahren Fox -
-
| kulcsemberek =  
+
| kulcsemberek = Claus Luthe, Felix Wankel
-
| honlap =  
+
| honlap = http://www.der-wankelmotor.de/Fahrzeuge/NSU-AUDI/nsu-audi.html
}}
}}

A lap 2012. július 23., 20:29-kori változata

NSU (NSU Motorenwerke)
NSUlogo01.jpg
Alapítva1901 (1873) "Neckarsulmer Fahrradwerke"
AlapítóHeinrich Stoll és Christian Schmidt
Megszűnt1977
SzékhelyNSU Strasse, Neckarsulm, DE
Jelmondat- Fixe Fahrer fahren Fox -
KulcsemberekClaus Luthe, Felix Wankel
A(z) NSU (NSU Motorenwerke) weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán NSU márkatörténet

Az 1873-tól szövőgépeket gyártó NSU kerekes karrierje bicikligyártással kezdődött, 1901-ben jelent meg az első motorkerékpár majd négy évvel később az első autó.

Az I. világháború után ugyan sikeresen értékesítette négyhengeres autómodelljeit a cég, ám a gazdasági világválság jelentős keresletcsökkenést okozott, így 1929-ben az NSU beszüntette saját tervezésű autóinak gyártását, ugyanakkor a FIAT-al kötött együttműködési megállapodás eredményeként Fiatokat gyártott és NSU-Fiatként hozott forgalomba. Az együttműködés azonban 3 év után, 1932-ben megszakadt.

A gazdasági élénkülés hatására az NSU megbízta Ferdinand Porsche-t, hogy tervezzen számára egy olcsó autót, ám a motoreladások olyannyira felfutottak, hogy végül leállították a terveket.

1957-ben az NSU ismét visszatért az autóiparba, ekkor jelent meg az NSU Prinz, mely 1973-ig – több modellfrissítést végrehajtva - volt gyártásban. Az NSU azonban leginkább a Wankler-motorról híres, melyet elsőként 1964-ben alkalmaztak a NSU Wankel Spyderben, majd kicsit később a ma már sokak által ismert NSU Ro80-ban. Sima járása és egyenletes teljesítményleadása népszerűvé tette a megoldást, ám számos technikai részletet az NSU nem tudott megoldani (később a technológiát licencelő Mazda igen). Így még a garanciális időszakban tömegesen érkeztek vissza a Wankel-motorral szerelt modellek. Az NSU-t 1969-ben az Volkswagen csoport vásárolta fel, a gyár nimbusza azonban addigra már olyannyira megkopott, hogy pár évvel később be is szüntették a márka gyártását.


Veterán NSU autók

Veterán NSU motorok


Kapcsolódó hivatkozások

A lap eredeti címe: „http://veteraninfo.hu/index.php?title=NSU