MZ

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2013. február 10., 16:34-kor történt szerkesztése után volt.

VeteranBanner2012b.jpg

Motorenwerke Zschopau GmbH
MZ logo.jpg
MZ Motorrad- und Zweiradwerk GmbH
Alapítva1952 (1906)
AlapítóJørgen Skafte Rasmussen
Megszűnt2008
SzékhelyZschopau, Németország
A(z) Motorenwerke Zschopau GmbH weboldala

Tartalomjegyzék

Veterán MZ márkatörténet

Az MZ motorgyár története egészen 1906-ig nyúlik vissza, egy dán származású mérnök, Jørgen Skafte Rasmussen ekkor vásárolt meg egy Zschopau mellett található ruhagyárat, hogy ott gőzkazán szerelvényeket gyártson. A történet itt tulajdonképpen összeér a DKW történetével, hiszen a gyár a világháború alatt gőzgépeket gyártott, majd 1919-ben elkészült a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya), egy kétütemű, gőzhajtású játékmotor. Ennek módosított változata egy motorkerékpárra is felkerült, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda), így indult el az MZ előfutára, a DKW.

DkwZsopau logo.jpg
A motorgyár rendkívül dinamikusan fejlődött, a gazdasági válság idején azonban a DKW beleolvadt az Auto Unionba. A második világháború alatt a zschopau-i gyár motorkerékpárokat és stabil motorokat szállított a hadsereg számára. Németország veresége után a szovjetek lefoglaltak és elszállítottak minden gépet és felszerelést, az Auto Union feloszlott.

1950-ben IFA név alatt – akkor már a Német Demokratikus Köztársaságban - indult újra a gyártás, a cég 1956-ban vette fel az MZ nevet.

Idővonal - DKW & MZ motorok

DKW RT 125 & MZ(IFA)RT 125
  • 1906 Jørgen Skafte Rasmussen (Dánia) vásárolt egy üres textilüzemet Zschopauban.
  • 1917 Kifejlesztette a Dampf-Kraft-Wagen-t (-DKW-, gőzhajtású autó) innen ismert a DKW márka.
  • 1920 az első motoros kerékpár konstrukció.
  • 1923-ben átnevezték a JS Rasmussen vállalkozást a DKW névre.
  • 1927 a DKW benevez a motorsportba.
  • 1928 a DKW-t átveszi a Zwickaui Audi gyár.
  • 1929 évente 60000 motorkerékpár hagyja el a Zschopau-i gyárat, és DKW lesz a legnagyobb motorkerékpár-gyártó a világon.
  • 1931 előterjesztik DKW kisautók tervezetét.
  • 1932 A Auto Union megalakul, az Audi, a Horch, a Wanderer és a DKW márkák összefogásával.
  • 1939 kifejlesztik az RT 125 motorkerékpárt, melyet jóval a háború befejezte után kezdenek gyártani.
  • 1948 A cég új neve VEB IFA (állami tulajdonú vállalat GDR - Kelet-Németország)
  • 1950 Zschopauban gyártani kezdik az RT 125 (1939) modellt, IFA (Industrieverwaltung Fahrzeugbau)védjegy alatt. Ennek a modellnek a szbadalmi oltalma, a háború után jóvátétel okán megszünt, és továbbfejlesztették Angliában (BSA Bantam), az USA-ban (Harley-Davidson Hummer), Oroszországban (M-1A Moskva), Japánban, Olaszországban és Nyugat-Németországban is.
  • 1952-ben elkészül a BK-350, az első kétütemű-, boxermotoros-, kardántengely meghajtású típus. Ekkor jelenik meg az MZ elnevezés, de még nem kizárólagos jelleggel.
  • 1956 A cégnév véglegesen =VEB Motorradwerk Zschopau=, vagy röviden =MZ=.
  • 1962 A ES 125 / ES 150 elindul gyártás. Egészen a mai napig (2004) ez a legnagyobb épített német motorkerékpár. [ szerkesztés ] Ez volt az első motorkerékpár aszimmetrikus tompított fényszóró mintát.
  • 1970-ben a milliomodik motor gördül le a futószalagról, az MZ ETS 250 Trophy Sport
  • 1972 MZ átveszi gyártásával oldalkocsival származó Stoye.
  • 1983-ban a 2000000. Motorkerékpár lepereg a szállítószalag, ezúttal egy MZ ETZ 250. A tárcsafékek és 12-voltos elektromos az MZ elérte a modern standard motorkerékpár design.
  • 1989 MZ megszűnik gyártása oldalkocsihoz.
  • 1990 MZ privatizálnak, december 18-án.
  • 1993 MZ alá megy csődtömeggondnokság és ETZ szabadalom eladta a török ​​vállalkozás Kanuni amely továbbra termelő modellek 251 és 301. A Muž cég van kialakítva a többitől.
  • 1996 Muž vette a malajziai Corporation Hong Leong Group
  • 1999-ben az u végül kikerült a név MUZ.
  • 2008 június 9-én, Motor Cycle News számolt be, hogy MZ hogy megszűnik műveletek 2008 végén, mert a cég malajziai támogatókat visszavonta pénzügyi támogatást év után folyamatos veszteségeket.
  • 2008 december 12-én, az MZ Zschopauban berekesztik. [ 2 ] így megállt a motorkerékpár-gyártás, hogy tartott 88 évig ugyanabban a városban. A régi "kelet-német" gyár lett night club, az úgynevezett MZWerk. [ 3 ]
  • 2009 Korábbi GP csillagok Ralf Waldmann és Martin Wimmer megvásárolható MZ motorkerékpár márka. Az üzlet ment keresztül március 23-án 2009 jelentett négy vagy öt millió eurót. A készpénzes jelenleg kiszerelt a Hong Leong Group . Az új testület áll Ralph Waldmann, Martin Wimmer, Dr Martin Hager, Helmut Lichtenberg és Otto Elbers. Wimmer veszi át a szerepét MZ ügyvezető igazgatója azonnali hatállyal. Vannak olyan pletykák, hogy a cég fog termelni a 600 cc országúti kerékpár alapul Moto2 GP projekt számára. [ 4 ] [ 5 ]

A Zschopau művek egyik legrégebbi motorkerékpár gyár a világon, termelő motorkerékpárok 1922 óta. A legismertebb modell volt a kétütemű 125/150 és 250 sorozat, a változatok ES, ETS, TS und ETZ. MZ egyike volt azon kevés gyártók készült motorkerékpárok oldalkocsival , de mielőtt 1972 oldalkocsival gyártott

VeteranBanner2012b.jpg

Márkatörténet

1906-1946 Rasmussen & Ernst, DKW, Auto Union

DKW Reichsfahrtmodel - 1920

1906-ban a dán vállalkozó Jørgen Skafte Rasmussen megvásárolt egy használaton kívüli textiltermékek üzemet Zschopau-ban. Rasmussen és Ernst néven kezdetben háztartási-, és műhely berendezéseket, valamint autóalkatrészeket gyártották.

1912-től működött a vállalat keretében, a Zschopauer Maschinenfabrik JS Rasmussen. Ez volt a gyártóbázisa a DKW (Dampf Kraft Wagen>>gőz autó) gyárnak. 1920-ban kezdődött meg egy kissebb motorkerékpár típus fejlesztése, melyet 1922-ben kezdtek sorozatban gyártani a Zschopau-i üzemben.

Az első motorkerékpár, tulajdonképpen egy kis motorral felszerelt kerékpár, a "Reichsfahrtmodell" volt.

A következő években Zschopauban, a világon elsőként, motorkerékpár gyártó-szerelő sorokat alakítottak ki. 1928-ban a DKW és az Audi Werke AG fuziója nyomán megerősödött vállalkozás beruházásában, 1929-ben Zwickauban felépült az új üzem. Az éves termelés tervezett volumene 60.000 db motorkerékpár, ami akkoriban a legnagyobb motorkerékpár termelést produkálta. 1932-ben az újonnan létrehozott DKW Auto Union termelési kapacitása volt a világon a legjelentősebb.

A második világháború után a termelési létesítményeket, gépeket leszerelik és jóvátételként elszállítják a Szovjetunióba. A járműgyártás eszközök és nyersanyag hiányában leáll és egészen 1950-ig kétséges a termelés újraindítása.

1946-2008 IFA, MZ

MZ BK350 (IFA)

Motorkerékpárok gyártása a második világháború után - IFA (1948-1952)

1946-1947 során a modern DKW üzemet lebontották, elszállították és a Szovjetúnióban, Izsevszben újjáépítették. Az RT 125-ös DKW típust, melyet 1939-ben fejlesztettek ki, 1950-ben az IFA kezdte újra gyártani Zschopauban. Annak ellenére, hogy a "nemzeti termelés" célja 5000 db volt, összesen csak 1700 db RT 125 készült el, mert anyaghiány akadályozta a terv teljesítését. 1951-ben az első oldalkocsis motorkerékpár terve is körvonalazódott, egy 350 cm3-es, kétütemű-boxer motoros, kardántengely meghajtású típus formájában, ez volt az IFA BK 350. Tömeggyártása azonban ennek a típusnak, 1953-ig váratott magára.

1952-től VEB Motorradwerk Zschopau

A motorkerékpárok gyártása 1952-től a VEB Motorrad Zschopau (MZ) néven fut. 1956-tól kezdve kerül piacra az RT 125/2, ekkor már az összes modell =MZ=. 1956 decemberében jelent meg az MZ ES-250 első szériája, ugyanebben a hónapban jön ki az MZ ES-175 típus, valamint a BK-350-es nagyobb teljesítményű és halkabb változata. Az RT 125 sorozatgyártása 12 év után, 1962-ben fejeződik be. Összesen 310.800 MZ RT készült ezen időszakban. Az ES 125/150 típusok gyártása szintén 1962-ben kezdődik meg. A sajtolt fémlemez vázkialakítás okán, könnyebb volt a gyártása, illetve tömeges termelése, mint a régebbi csővázas keretű konstrukcióké. Az ETS 125/150 és a TS 125/150 típusokkal együtt, mintegy 900.000 db készült, a legtöbb ami a németországi motorkerékpár gyártásban teljesült.

Sorry!

VeteranBanner2012b.jpg

Veterán MZ modellek

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó MZ források, hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz MZ témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg
A lap eredeti címe: „http://veteraninfo.hu/index.php?title=MZ