MZ

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(javítás)
(Veterán MZ márkatörténet: jav)
19. sor: 19. sor:
Az '''MZ''' motorgyár története egészen 1906-ig nyúlik vissza, egy dán származású mérnök, [[Jørgen Skafte Rasmussen]] ekkor vásárolt meg egy Zschopau mellett található ruhagyárat, hogy ott gőzkazán szerelvényeket gyártson. A történet itt tulajdonképpen összeér a [[DKW]] történetével, hiszen a gyár a világháború alatt gőzgépeket gyártott, majd 1919-ben elkészült a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya), egy kétütemű, gőzhajtású játékmotor. Ennek módosított változata egy motorkerékpárra is felkerült, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda), így indult el az MZ előfutára, a DKW.
Az '''MZ''' motorgyár története egészen 1906-ig nyúlik vissza, egy dán származású mérnök, [[Jørgen Skafte Rasmussen]] ekkor vásárolt meg egy Zschopau mellett található ruhagyárat, hogy ott gőzkazán szerelvényeket gyártson. A történet itt tulajdonképpen összeér a [[DKW]] történetével, hiszen a gyár a világháború alatt gőzgépeket gyártott, majd 1919-ben elkészült a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya), egy kétütemű, gőzhajtású játékmotor. Ennek módosított változata egy motorkerékpárra is felkerült, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda), így indult el az MZ előfutára, a DKW.
-
A motorgyár rendkívül dinamikusan fejlődött, a gazdasági válság idején azonban a DKW beleolvadt az [[Auto Union]]ba. A második világháború alatt a zschopau-i gyár motorkerékpárokat és stabil motorokat szállított a hadsereg számára. Németország veresége után a szovjetek lefoglaltak és elszállítottak minden gépet és felszerelést, az Auto Union feloszlott.
+
[[Fájl:DkwZsopau_logo.jpg|220px|left]]A motorgyár rendkívül dinamikusan fejlődött, a gazdasági válság idején azonban a DKW beleolvadt az [[Auto Union]]ba. A második világháború alatt a zschopau-i gyár motorkerékpárokat és stabil motorokat szállított a hadsereg számára. Németország veresége után a szovjetek lefoglaltak és elszállítottak minden gépet és felszerelést, az Auto Union feloszlott.
1950-ben [[IFA]] név alatt – akkor már a Német Demokratikus Köztársaságban - indult újra a gyártás, a cég 1956-ban vette fel az MZ nevet.
1950-ben [[IFA]] név alatt – akkor már a Német Demokratikus Köztársaságban - indult újra a gyártás, a cég 1956-ban vette fel az MZ nevet.
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
 +
== Veterán MZ modellek ==
== Veterán MZ modellek ==

A lap 2013. február 9., 16:45-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg

MZ
MZ-logo.png
Alapítva1956 (1906)
AlapítóJørgen Skafte Rasmussen
Megszűnt2008
SzékhelyZschopau, Németország

Veterán MZ márkatörténet

Az MZ motorgyár története egészen 1906-ig nyúlik vissza, egy dán származású mérnök, Jørgen Skafte Rasmussen ekkor vásárolt meg egy Zschopau mellett található ruhagyárat, hogy ott gőzkazán szerelvényeket gyártson. A történet itt tulajdonképpen összeér a DKW történetével, hiszen a gyár a világháború alatt gőzgépeket gyártott, majd 1919-ben elkészült a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya), egy kétütemű, gőzhajtású játékmotor. Ennek módosított változata egy motorkerékpárra is felkerült, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda), így indult el az MZ előfutára, a DKW.

DkwZsopau logo.jpg
A motorgyár rendkívül dinamikusan fejlődött, a gazdasági válság idején azonban a DKW beleolvadt az Auto Unionba. A második világháború alatt a zschopau-i gyár motorkerékpárokat és stabil motorokat szállított a hadsereg számára. Németország veresége után a szovjetek lefoglaltak és elszállítottak minden gépet és felszerelést, az Auto Union feloszlott.

1950-ben IFA név alatt – akkor már a Német Demokratikus Köztársaságban - indult újra a gyártás, a cég 1956-ban vette fel az MZ nevet.

VeteranBanner2012b.jpg

Veterán MZ modellek

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolózó MZ források, hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz MZ témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg
A lap eredeti címe: „http://veteraninfo.hu/index.php?title=MZ