Land Rover

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Kapcsolódó hivatkozások: hivatkozások)
(Kapcsolódó hivatkozások: hivatkozások)
227. sor: 227. sor:
*[http://histomobile.com/m5/l4/rover-p3/1712412525.htm Rover P3 (1948-1949)specification]
*[http://histomobile.com/m5/l4/rover-p3/1712412525.htm Rover P3 (1948-1949)specification]
*[http://www.lrfaq.org/NL.MM_firstlandrovers.html Az első Land Rover modellek EN]
*[http://www.lrfaq.org/NL.MM_firstlandrovers.html Az első Land Rover modellek EN]
-
 
+
*[http://www.curbsideclassic.com/curbside-classics-european/curbside-classic-land-rover-series-1-after-67-years-the-night-watchman-comes-back-to-the-pavilion/]
-
 
+
{|align="center" style="border:inset 4px darkgreen"
{|align="center" style="border:inset 4px darkgreen"
|-
|-

A lap 2016. április 30., 07:26-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg

LAND ROVER
240px-LandRover.svg.png
Brand of Jaguar Land Rover
Alapítva1948
AlapítóRover Company
SzékhelyWhitley, Coventry, Egyesült királyság
KulcsemberekMaurice Wilks, Spencer Wilks
A(z) LAND ROVER weboldala

A Land Rover név eredetileg a Rover cég által 1947-'48-ban kifejlesztett Land Rover Series terepjáró gépjárművekkel indult. A márka az évtizedek során a négykerék-hajtású modellek fejlesztésére és gyártására szakosodott, köztük a Defender, a Discovery, a Freelander, a Range Rover, a Range Rover Sport valamint a Range Rover Evoque típusaival. A Land Rover főbb bázisai a Halewood és Solihull környéki gyártóüzemek, továbbá a kutatás-fejlesztés a Gaydon és Whitley mérnöki központokba települt.

Az eredeti Land Rover designt 1947-ben Maurice Wilks, a Rover Company vezető tervezője, a farmján (Newborough, Anglesey) készítette testvérével (Spencer Wilks), a Rover ügyvezető igazgatójával. A tervezőkre olyannyira hatással volt a Jeep, hogy a prototípus, becenevén (Centre Steer) Jeep alváz és a tengelyek felhasználásával készült.

A korai változat színvilágát az olcsón hozzáférhető katonai készletekből származó zöld pilótafülke festék adta, így a korai járművek csak különböző árnyalatú világoszöld színben készültek; minden típust egészen a közelmúltig jellemzi a zártszelvényből készült létra alváz.

A korai járművek, mint a Series I-et Long Bennington területén, terepen tesztelték, és egyik cél volt, hogy a helyszínen lehessen a járműveket szervizelni.

Land rover 109 s2 hard top 1969.jpg

Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

A második világháború végén az amerikai csapatok a legolcsóbb megoldásként a közúti járműveket Európában hagyták, így Angliában is tömegével hagytak Jeep-eket. Az angol gazdák hamar rákaptak az olcsó, igénytelen katonai járműre, mert alkalmas volt szántani éppúgy, mint a családot a piacra vinni, vagy nagypótkocsival terményt szállítani.

A háborúban kivérzett angol ipart az állam dotációkkal exportra sarkallta, de ez sem ment könnyen, mert komoly alapanyag hiány volt, és hát a felvevő piac jelentős része is még csak a romokat takarította. A Rover akkori igazgatója, Spencer Wilks ekkor vett vidéki birtokára egy háborús Jeep-et, a gazdaságban munkára, illetve a gyerekeit a pótkocsira ültetve sétakocsikázásra használta. Innen jött az ötlet, hogy egy ilyen járművet kellene gyártani. Spencer Wilks igazgató és bátyja Maurice Wilks főmérnök 1947-ben tervezte az első terepjáró Rovert , Jeep alvázra, az eladhatatlan Rover P6 személygépkocsi motorjával, sebességváltójával, hátsó hídjával. Hogy az állami exporttámogatást megkapják „centre steering” azaz középkormányos autó volt a prototípus, a vezető lába között volt a sebváltó, így a tervezők szándéka szerint ugyanaz a konstrukció volt eladható bal- és jobbkormányos piacokra. A karosszéria kívülről szinte teljesen Jeep volt, de részleteiben már a ma is ismert Defenderekre hasonlított: zárt doboz első sárhányó, elválasztó fal a vezető mögött, és nyitható hátsó plató. Az igazgatóság annyira beleszeretett a kis terepjáróba, hogy eltörölte az eredetileg mini-Rover gyártására készült terveket.

1947-48-ban elkészült a 16 darabos preszéria, de a középkormányos megoldást elhagyták, a túl bonyolult Jeep-dizájn helyett pedig a lehető legprimitívebb, vaskeretre húzott alumínium lemez karosszériát készítettek. Ez a megoldás nem csak egyszerűen gyártható, de a vashiány ellenére folyamatosan ellátható alapanyaggal, ugyanis a háborús repülőgyártásból még hatalmas alumínium lemez készletek maradtak.

1947-ben kezdődött a gyártás, a gyártmány besorolása „közúti traktor” a jármű neve Land Rover lett, a Rover solihulli gyárában gyártották, csakúgy, mint napjainkban a Defendereket.

LandRover-Cutaway01.jpg

A Land Rover nagyon sikeres konstrukciónak bizonyult. Az angol belföldi piacon kívül meghódította a volt angol gyarmatokat, a nyugat-európai országokat, Dél- és Közép-Amerikát, sőt, a Jeep hazájában az USA-ban is jelentős mennyiséget adtak el.

A Land Rover hosszú utat tett meg a háború utáni egy fajta modell gyártásától napjainkig. Ez bizonyítja, hogy az évek során a Land Rover folyamatosan népszerű, az új modellek megjelenésével, folyamatos fejlesztésével és kényelmével. Érdekes tény, hogy a létező Land Rover-ek kb. 75%-a még ma is használatban van!

1948 óta a gyár méreteiben is nőtt, és több típust is gyártanak: a Range Rover-t, Land Rover Discovery-t, Defender-t és a Land Rover Freelander-t, valamint a Defender alapjaira épülő számtalan katonai könnyű szállító járművet (SAS). A legtöbb Land Rover motor helyben, Lodge Lane-en, a North Works-ben készül. Majdnem minden off-road próbavezetés is helyben történik, ill. a Rover Gaydon-i próba pályáján Warwikshire-ben.

Land Rovert nem csak Angliában gyártanak. Van összeszerelő üzem Dél-Afrikában, ahol Defender 90 és 110-es típusokat soros hathengeres BMW motorral építenek össze, összeszerelő üzem van Törökországban, ott a hadseregük számára 90, 110 és 130-as katonai, és civil 110-, 130-as kivitelű Land Rovereket állítanak össze az Otokar gyárban. Spanyolországban önálló típusokat gyárt a Santana, a 88 és 109-es Santanák angol hivatalos típusjele Series IV, saját motorral, laprugós felfüggesztéssel, továbbfejlesztett SIII hajtáslánccal, valamint a hadseregük számára kicsit a Wrangler Jeep-re hasonlító valahai SIII-ast. Legújabb kreációjuk a Santana PS-10. Van gyártó üzem Iránban is, ott a Sapanyol Santanához hasonlító SIV-eseket gyártanak Morattab Pazhan néven. Ausztráliában is van önálló Land Rover gyár 110-es Defendert gyártanak különböző japán motorokkal, és nagy hagyományokkal rendelkeznek katonai járművek terén, az 1987-től 1992-ig a Jaguar Rover Australia (JRA) a Defender alkatrészeiből épített 3722 darab 4X4-es és 6X6-os szállító és speciális terepjárókat Perentie néven.

LR-S1-1948 1958.jpg

Az 1980-as évek elején zajlott nagy beruházások eredményeként megjelentek a Land Rover 90, 110, 127, és 130 típusok, leváltva a Series III-t. Ezekben a típusokban már spirálos rugózás, állandó 4 kerék hajtás, és első féktárcsák voltak beszerelve. A külső teljesen megváltozott - a hűtőrácsot egy szintbe hozták az első sárvédőkkel, a fényszórók a sárvédőre kerültek, a szélvédő egy üvegből készült, és fekete kerékívek kerültek a kerekek fölé. A motorválaszték a 80-as években benzinesből a 2,25l és 3,5l; dízelből pedig 2,25l és 2,5l TD volt. Általános karosszéria opció volt a pick-up, station wagon, keménytetős, truck cab (felépítmény nélküli), de sok egyéb speciális kialakítás is készült. Marketing szakértők úgy gondolták, hogy ezt az autósorozatot át kellene keresztelni Defenderré és ez meg is történt 1990-ben. A 200 TD motor, ami 1 éve a Discovery-be szerelve debütált, már a Defenderben is kapható volt.

A Defender tovább fejlődött - 1994-ben megkapta a 300 TD motort, és 98-ban a TD5 érkezett az összes elektronikai újítással együtt. Bár az évtizedek alatt kívül és belül is folyamatosan változott, az eredeti, jellegzetesen szögletes karosszéria és a számos típusjegy megmaradt, emiatt is a Land Rover Defender az egyik legismertebb és legelismertebb terepjáró a világon.

Típusok

  1. FORDÍTÁS ALATT
Elsa az oroszlán

Land Rover gyártották elsősorban a Solihull üzem közelében, Birmingham , de a termelés a Freelander átkerült a Halewood Body & Assembly üzem közelében Liverpool , az egykori Ford autógyár. A Freelander is összeszerelik a knock-down kit (CKD) formában Land Rover létesítmény Pune , India. [25]

Defender összeszereléséhez licenc alapján több helyszínen világszerte, többek között Spanyolországban ( Santana Motors ), Irán (Pazhan Morattab ), Brazília ( Karmann ) és Törökország ( Ottokár ). [26] A korábbi BL / Rover műszaki központ Gaydon Warwickshire az egyik a JLR csoport tervezési központok, valamint a korábbi Jaguar Cars székhelye Whitley most a csoport székhelye és a másik csoport kialakítása mellett.

2010 májusában a Tata Motors bejelentette, hogy azt tervezi, hogy a Land Rover és Jaguar modell Kína ( PRC ), mivel a vállalat arra törekszik, hogy a költségek csökkentése és az értékesítést bővítsék. [27]

A késői 2012, az autógyártó bejelentette közös vállalat számára Jaguárok és Land Rover építendő Kínában, most a világ legnagyobb autó-piac. A megállapodás a Chery , Kína hatodik legnagyobb autógyár, és kéri, hogy az új kínai gyár Changshu építeni felszerelést 2014-ben [28] próbatermeltetését a létesítmény kezdődött 2014. április a potenciális kapacitása 130.000 jármű évente. [29] az első sorozatgyártású modell a Chery Jaguar Land Rover vállalkozása az Evoque, más modellek tervek szerint is módosításokat, mint a hosszabb tengelytáv, hogy megfelel a kínai piaci kereslet. [30]

Forgalmazott típusok

LandRover-Cutaway03.jpg

"Military" típusok

  • A brit Védelmi Minisztérium (MoD) számára kifejlesztett modellek a következők:
    • 101 "Forward Control" - más néven a "Land Rover 1T FC".
    • 1/2T "Lightweight" - katonai, rövid tengelytávú, a Series IIa platformján.
    • Land Rover Wolf - védelmi célokra.
    • Snatch Land Rover - Land Rover kompozit páncélozott testtel az UK Armed Forces Service részére
    • 109 Series IIa és III Ambulance (Marshall Aerospace and Defence Group)
    • Range Rover "6x6" Fire Appliance (átalakítás: Carmichael and Sons of Worcester) a RAF repülőtér használatára
    • 130 Defender mentő
    • "Láma" prototípusok - 101-es modell átalakítása.
  • Az ausztrál hadsereg részére kifejlesztett modellek:
    • Land Rover Perentie 4X4 és 6X6

1951 Landrover Series 1.jpg Land Rover S1 - 1951

Motorválaszték

Az idők során a szériagyártású Land Rover terepjárókat az alábbi motorokkal látták el:

  1. Fordítás alatt
  • A bemeneti-over-kipufogó benzinmotor ( "semi oldalsó szelep"), mind a négy- és hathengeres változatok, amelyek alapján a legelső Land Rover 1948-ban, és amely eredetileg mind a háború előtti Rover autók . Elmozdulás az első modell volt 1600 cc.
  • A négyhengeres overhead-szelepes motorok, a benzin és a gázolaj, ami először (a dízel formában), 1957-ben vége a sorozat egyik termelés, és fejlődött az évek a 300 TDi turbódízel, amely továbbra is a termelés ma néhány tengerentúli piacokon.
  • A Buick/Oldsmobile/Pontiac (GM) alumínium ötvözetből készült Rover V8 motor (Buick BOP 215 V8, 149 KW, 1960-2006).
  • 1997 cc Benzin, belépő-over-kipufogó sorozat I motor, átvitt az első néhány hónapjában Series II termelés.
  • 2052 cc Diesel, overhead-szelep: Land Rover első dízelmotorja, és az egyik első kisméretű, nagy sebességű dízel elő az Egyesült Királyságban. Úgy tűnt, 1957-ben, és ezt használtuk a Series II termelés 1961-ig néz szinte azonos a későbbi 2286 köbcentis motor, de sok a belső különbségek. Elkészítette 51 LE (38 kW).
"B5" 2.25 L-es benzinmotor, Serie II
  • 2286 cc Benzin, írásvetítő-szelep, három csapágy hajtókar:
  • 2286 cc Diesel, írásvetítő-szelep, három csapágy hajtókar: Megjelent a 1961 mellett az újratervezett 2286 cc benzines elején Series IIA termelés, és megosztotta a motorblokk és néhány egyéb alkatrészek. Elkészítette 62 LE (46 kW).
  • 2625 cc Benzin, belépő-over-kipufogó: kölcsönzött a Rover szalon tartományban, válaszul igények közepétől 1960 Land Rover felhasználók nagyobb teljesítmény és nyomaték.
  • 2286 cc benzines / dízel, írásvetítő-szelep típusát 11j: öt-csapágy hajtókar: 1980 Land Rover végre tett valamit a hajtókar kudarcok amely sújtja a négyhengeres motorok 22 éve. [ Szerkesztés ] Ezek a motorok is fennállt vége Series III termelés és az első két évében az új kilencven és egy tíz tartományban.
  • 3258 cc V8 benzin: Az ex-Buick minden könnyűfém V8 meg a Range Rover már a gyártás megkezdése 1970-ben, de nem teszik az utat a cég haszonjárművek 1979-ig.
  • 2495 cc benzines, felső szelep: A végső fejlesztési Land Rover OHV benzin "négy", edzett szelepülékeket amelyek lehetővé teszik futó ólommentes (vagy LPG).
  • 2495 cc diesel, felső szelep, típus 12J: Land Rover átdolgozta a régi "két és negyed" diesel az 1980-as években. A befecskendező szivattyú vezette le a fogasszíj az első a motor (és a vezérműtengely) képest változás a régebbi dízel.
  • 2495 cc turbódízel, felső szelep, típus 19J
  • 2495 cc turbódízel, felső szelep, 200TDi és 300TDi: Használt a védő és a Discovery 1990-től A motorblokk hasonló volt az előző motor, bár erősödött, azonban a hengerfej volt teljesen új, és a közvetlen befecskendezéses üzemanyag rendszert használtunk.
  • 2495 cc turbódízel, öthengeres, TD5: Egy teljesen új motort a második generációs Discovery, és a védő jellemző elektronikus vezérlés az üzemanyag-befecskendező rendszer, "drive by wire fojtószelep, és egyéb finomítások
  • Az eredeti Freelander modellek álltak rendelkezésre a különböző Rover K-sorozatú motorok

Felépítmény típusok

  1. Szerkesztés alatt
LR 109 II.jpg

Land Rover idővonal

  1. FORDÍTÁS ALATT

Tulajdonosok

  • Jelenlegi tulajdonos: Tata Motors (Jaguar Land Rover)
  • Előző tulajdonosok:
    • 1948-1967 Rover Company
    • 1967-1968 Leyland Motor Corporation
    • 1968-1986 British Leyland Motor Corporation
    • 1986-2000 Rover Group
      • (1988-1994 között a British Aerospace tulajdoni körében)
      • (1994-2000 között a BMW tulajdoni körében)
    • 2000-2008 Ford Motor Company

Jelentősebb események

  • 1947: A Rover vezető tervezője Maurice Wilks és társai kidolgozzák a Land Rover prototípusát, Jeep alváz és alkatrészek felhasználásával. A Rover P3 sorozat 1.6 L-es, soros 4 hengeres, "fél" OHV benzinmotorja kerül beépítésre.
  • 1948: az amszterdami Motor Show keretében, 1948 április 30-án hivatalosan is bemutatják az első Land Rovert.
  • 1958: Megindul a Series II modell gyártása.
  • 1961: A Series IIA termelését megkezdik.
  • 1967: A Rover a Leyland Motors Ltd részévé válik. (British Leyland (BL) és a Rover Triumph)
  • 1970: Bevezetik a Range Rover modellt.
  • 1971: A Series III gyártása megkezdődik.
  • 1974: A Land Rover felhagy az amerikai piaci részvétellel, a japán 4x4 márkák kiélesedett versenye miatt.
  • 1975: A BL összeomlik és államosítják, a Ryder jelentés azt javasolja, hogy a Land Rovert válsszák le a Rover cégről, és mint önálló egység a BL új haszonjármű részlege lesz Land Rover Leyland Group néven.
  • 1976: Az egymilliomodik Land Rover hagyja el a gyártósort
  • 1978: Megalakul a Land Rover Limited, a British Leyland külön leányvállalataként.
  • 1980: A Rover autógyártás befejeződik a Solihull-i részlegén, illetve áthelyezik az Oxford környéki Cowley-be. A solihulli gyártóbázis kizárólag a Land Rover modellek gyártására szakosodik. Bemutatkozik az 5 ajtós Range Rover.
  • 1983: Land Rover 90 (kilencven) / 110 (One-Ten) / 127 (új nevén Defender 1990) bevezetett
  • 1986: BL plc válik Rover Group plc; Project láma kezdődött
  • 1987: Range Rover végre be az amerikai piacon, a következő több éves kereslet megtöltjük szürke piaci értékesítés [20] [21]
  • 1988: Rover Group privatizált és részévé válik a British Aerospace , és most néven egyszerűen Rover
  • 1989: Bevezetés a Discovery
  • 1994: Rover Group veszi át a BMW . Bevezetés a második generációs Range Rover. (Az eredeti Range Rover folytattuk néven "Range Rover Classic" 1995-ig)
  • 1997: Land Rover bemutatja a Special Edition Discovery XD AA sárga festék, visszafogott kerekek, SD típus tetőcsomagtartó, és néhány más off-road frissítéseket közvetlenül a gyárból. Termelt csak az észak-amerikai piacon, a speciális járművek osztály Land Rover, amelyet csak 250 ilyen élénk sárga SUV.
  • 1997: Bevezetés a Freelander
  • 1998: Bevezetés a második generációs Discovery
  • 2000: BMW szakít a Rover és értékesíti Land Rover a Ford , £ 1800000000 [22]
  • 2002: Bevezetés a harmadik generációs Range Rover
  • 2004: Bevezetés a harmadik generációs Discovery / LR3
  • 2005: Bevezetés a Range Rover Sport
  • 2005: elfogadása Jaguar AJ-V8-as motor helyett a BMW M62 V8 a Range Rover
  • 2005: Land Rover "alapító" Rover , összeomlik a tulajdonába MG Rover Csoport
  • 2006: Bejelentés új 2,4 literes dízelmotor, 6 sebességes váltó, kötőjel és előrenéző hátsó ülések Defender. Bemutatjuk a második generációs Freelander (Freelander 2). Ford megvásárolja a Rover márkanév BMW, aki korábban engedélyezett használatát az MG Rover Csoport
  • Május 8, 2007: 4000000. Land Rover gördül le a gyártósorról, a Discovery 3 (LR3) adományozott a Born Free Foundation
  • Június 12, 2007: Hirdetmény a Ford Motor Company , amely azt tervezi, hogy eladja a Land Rover és a Jaguar Cars
  • 2007. augusztus Tata Motors és a Mahindra és a Mahindra , valamint a pénzügyi támogatók Cerberus Capital Management , a TPG Capital és az Apollo Global Management jelezte érdeklődését a beszerzési Jaguar Cars és a Land Rover a Ford Motor Company. [23]
  • Március 26, 2008: Ford megállapodtak, hogy eladják a Jaguar Land Rover műveletek Tata Motors. [11]
  • Június 2, 2008: Tata Motors lezártnak vásárlása Jaguar és a Land Rover Ford. [13]
  • 2010: Bevezetés a negyedik generációs Discovery / LR4
  • 2011: A Range Rover Evoque bevezetett
  • 2012: A negyedik generációs Range Rover volt kiállítva a 2012 Párizsi Autószalonon
  • 2014: a New Discovery tartomány kiállított a 2014 New York-i Autószalon [24]

Land Rover képtár

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Land Rover témájú médiaállományokat.
A Wikimédia Commons tartalmaz Land Rover Defender témájú médiaállományokat.
A Wikimédia Commons tartalmaz Land Rover Series témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png

SZERKESZTÉS - IRÁNYELVEK

GYORSTALPALÓ - HELP

KAPCSOLAT

Backtop.jpg