Lada (Zsiguli) Niva VAZ 2121

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

Lada Niva (VAZ 2121)
Gyártási adatok
GyártóAutoVAZ
Gyártás helyeOroszország, Togliatti
Gyártás éve1977-1994
Kategóriaterepjáró
A(z) modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz3740 mm
Szélesség1680 mm
Magasság1640 mm
Tömeg1150 kg
Üzemanyagbenzin
Üzemanyagtartály42 liter
Teljesítmény
Motorbenzin
Felépítéssoros, 4 hengeres
Váltó4 sebességes
Teljesítmény72LE (később 80LE)
Átlagfogyasztás10,8 liter/100 km
Gyorsulás23 (100 km/h-ra)
Max. sebesség132 km/h

Kapcsolódó modellek
Lada



Tartalomjegyzék

Veterán Lada Niva típustörténet

A Lada Niva márkanév alatt forgalmazott autót terepjárásra fejlesztettek ki az 1970-es években. Az alapváltozat típusjelzése VAZ–2121. A kritikusok a Niváról azt tartják, hogy jó terepjáró képessége, olcsón javítható, igénytelen, erős a fűtése és jó a rugózása, viszont a gyártási minősége gyenge és sokat fogyaszt.

Az első Ladan Niva 1977. április 5-én gördült le a gyártósorról, az évek során a változtatások minimálisak voltak. A Niva volt a világ egyik első önhordó karosszériás terepjárója. Az önhordó autó az alvázasokhoz képest könnyebb, jobb torziós merevségű.

Az első generációs Nivát (típusjelzése: VAZ–2121) 1977 és 1994 között gyártották 1,6 literes benzinmotorral, amely eleinte 72, majd 80 lóerős volt. 1994-ben a modell frissítésekor (típusjelzése: VAZ–21213) a hátsó vízszintes lámpát függőlegesen helyezték el, így a csomagteret kényelmesebben lehetett pakolni, a motor űrtartalmát pedig 1,7 literesre növelték.<ref name="Torten"/> 2002-ben a motort injektorosra, azaz közvetlen befecskendezésűre alakították (típusjelzése: VAZ–21214 ill. Lada 4x4). A nyugati piacokon a Peugeot 1,9-es szívó dízelmotorjával árusították a Nivát (típusjelzése: VAZ–21215).

Lada Niva videók

Lada Niva teszt - Régi Autó2 Adások Sorozat

Kapcsolódó veterán Lada Niva források, hivatkozások