Isuzu 117

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(márkafejléc)
(szerkeszt)
 
(16 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
{{Autó
{{Autó
| név = Isuzu 117 coupé
| név = Isuzu 117 coupé
-
| kép =  
+
| kép = Isuzu-117-01.jpg
| képméret =
| képméret =
| képaláírás =
| képaláírás =
7. sor: 8. sor:
| gyártás helye = Fujisawa Plant, Fujisawa, Kanagawa, Japan
| gyártás helye = Fujisawa Plant, Fujisawa, Kanagawa, Japan
| év = <!-- 1968-1981 -->
| év = <!-- 1968-1981 -->
-
| darabszám = <!-- teljes darabszám -->
+
| darabszám = <!-- 86192 -->
| jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig -->
| jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig -->
| modellvariánsok = <!-- 2 ajtós coupé  -->
| modellvariánsok = <!-- 2 ajtós coupé  -->
21. sor: 22. sor:
| üzemanyag = motortípus sszerint
| üzemanyag = motortípus sszerint
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete -->
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete -->
-
| motor =
+
| motor = DOHC
1.6 L G161S I4;
1.6 L G161S I4;
37. sor: 38. sor:
5-speed manual
5-speed manual
3-speed automatic
3-speed automatic
-
| teljesítmény =  
+
| teljesítmény = az 1.6 L-es modellnél
-
| nyomaték =  
+
 
 +
122 PS/89 kW@6400 rpm
 +
| nyomaték = 143 Nm/14.6 kgm@5000 rpm
| fogyasztás =  
| fogyasztás =  
| gyorsulás =  
| gyorsulás =  
-
| végsebesség =  
+
| végsebesség = 190 km/h, 118 mph
| kapcsolódó modellek = Isuzu Florian, Isuzu Piazza
| kapcsolódó modellek = Isuzu Florian, Isuzu Piazza
}}
}}
 +
== Az Isuzu 117 Coupé ==
 +
A modell egy kompakt "Gran Turismo" típusú, 2 ajtós ferdehátú kupé, amelyet 1968 és 1981 között gyártott a Japán Isuzu cég. A "117" volt a kódneve az Isuzu közös fejlesztési programjának, amely a közepes méretű autók új generációját volt hivatott megalapozni, a kupé, szedán és kombi kategóriákban. Az utóbbi kettő végül az Isuzu "Florian", de a kupé megtartotta eredeti nevét. Alapvetően mindkét modell közös mechanikai kialakítással rendelkezett.
 +
 +
A 117 Coupé a híres Giorgetto Giugiaro műve, egyike az első japán autóknak, melyet a híres olasz stiliszta tervezett. Az elsők között alkalmazták Japánban a DOHC motort, és az elektronikus üzemanyag-befecskendezést.  Emellett a sportautó, a világon elsőként volt elérhető dízelmotoros változatban. Az exkluzív jármű ma már ritkán akad a gyűjtők keze közé, de köszönhetően a szokatlanul hosszú gyártási időtartamnak, az Isuzu 86192 példányt állított elő. A 117 Coupét később az Isuzu Piazza váltotta fel.
 +
[[Fájl:117 Coupe 02.jpg|450px|center]]
 +
== Korai évek ==
 +
A 117 Coupé prototípusa az 1966. évi Genfi Autószalonon mutatkozott be, ez évben később, a Tokyo Motor Show keretei között debütált. 1968-ban megkezdődött az Isuzunál a 117 coupé modell kisüzemi termelése, amely során a kézi erővel összeszerelt autók mennyisége ritkán haladta meg a havi 50 db-os mennyiséget. A marketing szemlélet hasonló volt, mint a Nissan Silvia esetében, ami hasonló mennyiséget állított elő ezen időszak táján.
 +
 +
Az első időkben beépített motor egy soros, négyhengeres, 1,6 L-es DOHC típus volt, majd 1970-ben az elektronikus Bosch üzemanyag-befecskendezővel kialakított változat mutatkozott be, a D-Jetronic rendszerrel. Az üzemanyag-befecskendezős modellváltozatot "EK" (az "elektronikus vezérlés") jelzéssel látták el.
 +
 +
Az autó gazdag alapfelszereltsége (bőr ülések, a műszerfal tajvani kámfor-, babér fa, és az elegáns fejtámlák), nagyon drágának bizonyult a japán vásárlói szokások viszonylatában. Ezért az igénytelenebb "1800N" változat 1971-ben, egy egyszerűbb és olcsóbb 1,8 L-es SOHC, karburátoros motorral került az autókereskedők kínálatába.
 +
 +
== A tömegtermelés ==
 +
[[Fájl:Isuzu-117-03.jpg|730px|center]]
 +
A 117 Coupé egyre nagyobb népszerűségnek örvendett, és így a General Motors-sal létrejött együttműködés keretében, az Isuzu a modell a tömeggyártása mellett foglalat állást. E változás eredményeként, 1973 márciusában az értékesítés (a japán belföldi piacon) az elvárásoknak megfelelően növekedni kezdett, így az 1972-es, 965 példány gyártásáról, 1974-re 9506 egység előállítását eredményezte.
 +
 +
A többségében alkalmazott 1,8 L-es motorok beváltak, több változatban kínálták, porlasztós, vagy üzemanyag-befecskendezéses, illetve DOHC vagy SOHC szelep-vezérlésű változatokban. A gyártás volumene 1975 októberében valamelyest csökkent, mivel új, szigorúbb füstgáz kibocsátási előírások léptek hatályba, melyet a gyártott modellek továbbfejlesztésével lehetett teljesíteni.
 +
 +
További apróbb változtatások mellett, a négyfokozatú kézi váltót felváltandó, az 1976 májusában bevezetett ötfokozatú manuális sebességváltó alkalmazása jelentett lényeges módosítást.
 +
=== Isuzu 117 coupé modellváltozatok ===
 +
{|
 +
|
 +
*Isuzu 117 1950 XC Coupé 1979
 +
*Isuzu 117 1950 XE Coupé 1979
 +
*Isuzu 117 1950 XG Coupé 1979
 +
*Isuzu 117 1950 XT Coupé 1979
 +
*Isuzu 117 XD Coupé 1979
 +
*Isuzu 117 XDL Coupé 1979
 +
*Isuzu 117 XC Coupé 1977
 +
*Isuzu 117 XE Coupé 1977
 +
*Isuzu 117 XT Coupé 1977
 +
*Isuzu 117 1800 Coupé 1968
 +
*Isuzu 117 1800 N Coupé 1968
 +
*Isuzu 117 EC Coupé 1968
 +
|
 +
[[Fájl:Isuzu-117-04.jpg|520px|right]]
 +
|}
 +
== Facelift ==
 +
[[Fájl:Isuzu-117-Giugiaro-edition.jpg|520px|left]]1977 novemberébenaz Isuzu a 117 Coupé ráncfelvarrása  mellett döntött, amely során az eddigi első lökhárítók átalakítását, a négy kerek fényszóró helyett modernebb, 4 db szögletes első lámpatest alkalmazását vezették be.
 +
 +
Annak érdekében, hogy tovább csökkentsék a gyártási költségeket, műanyag idomokat és díszléceket alkalmaztak a belső tér kialakításánál.
 +
 +
1978-ban az 1,95 literes motorral szerelt változat debütált, továbbá 1979-ben sor került az "XD" dízelmotoros változat bevezetésére.
 +
 +
1979-től kezdve, egy speciális változat, az úgynevezett "Giugiaro Edition" is rendelkezésre állt. Több futurisztikus koncepcióautó is készült, de ezek nem kerültek sorozatgyártásra.
 +
 +
A 117 Coupé modell gyártása 1981-ig tartott, amikor is a Giugiaro által megálmodott "Piazza" széria váltotta fel.
 +
 +
== Isuzu 117 fényképek, dokumentumok ==
 +
[[Fájl:Isuzu-117-05.jpg|730px|center]]
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
 +
== Források, hivatkozások ==
 +
{{commonskat|Isuzu 117 Coupé}}
 +
* [https://en.wikipedia.org/wiki/Isuzu_117_Coup%C3%A9 Isuzu 117 coupé - Wikipedia EN]
 +
* [https://en.wikipedia.org/wiki/Giorgetto_Giugiaro Giorgetto_Giugiaro életrajza, munkái - Wikipedia EN]
 +
* [http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=58575&Isuzu Isuzu 117 specifikáció EN]
 +
* [http://www.isuzuperformance.com/isupage/des/gid117.html A page devoted to highlighting Giugiaro's involvement in the 117 design]
 +
* [http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=58575&Isuzu 1968 Isuzu 117 Coupé technical specifications from Carfolio]
 +
* [http://www.globalcar.com/datasheet/Isuzu/1979Isuzu117XDLCoupe.htm 1979 Isuzu 117 XDL Coupé technical specifications from Global Car Locator]
 +
 +
{|align="center" style="border:inset 6px sandybrown"
 +
|-
 +
|style="border:outset 3px orange"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/]]
 +
|bgcolor="beige" style="border:outset 3px orange"|
 +
*'''[[Szerkesztési irányelvek]]'''
 +
*'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]'''
 +
*'''[[Kapcsolat]]'''
 +
|style="border:outset 4px orange"|[[Fájl:backtop.jpg|link=Isuzu 117]]
 +
|}
 +
[[Kategória:Autótípus]]
 +
[[Kategória:Japán]]

A lap jelenlegi, 2016. február 15., 10:18-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg

Isuzu 117 coupé
Isuzu-117-01.jpg
Gyártási adatok
GyártóIsuzu
Gyártás helyeFujisawa Plant, Fujisawa, Kanagawa, Japan
Kategóriacompact GT-type sports car
TervezőGiorgetto Giugiaro
A(z) modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz4310 mm
Szélesség1600 mm
Magasság1310 mm
Tömeg1075 kg
Alvázönhordó
Tengelytáv2500 mmm
Üzemanyagmotortípus sszerint
Teljesítmény
MotorDOHC

1.6 L G161S I4;

1.6 L G161W I4;

1.8 L G180Z I4;

1.8 L G180W I4;

2.0 L G200W I4;

2.2 L C223 diesel I4
FelépítésOrrmotor, hátsőkerék hajtás "FR"
Váltó4-speed manual

5-speed manual

3-speed automatic
Teljesítményaz 1.6 L-es modellnél 122 PS/89 kW@6400 rpm
Max. nyomaték143 Nm/14.6 kgm@5000 rpm
Max. sebesség190 km/h, 118 mph

Kapcsolódó modellek
Isuzu Florian, Isuzu Piazza


Tartalomjegyzék

Az Isuzu 117 Coupé

A modell egy kompakt "Gran Turismo" típusú, 2 ajtós ferdehátú kupé, amelyet 1968 és 1981 között gyártott a Japán Isuzu cég. A "117" volt a kódneve az Isuzu közös fejlesztési programjának, amely a közepes méretű autók új generációját volt hivatott megalapozni, a kupé, szedán és kombi kategóriákban. Az utóbbi kettő végül az Isuzu "Florian", de a kupé megtartotta eredeti nevét. Alapvetően mindkét modell közös mechanikai kialakítással rendelkezett.

A 117 Coupé a híres Giorgetto Giugiaro műve, egyike az első japán autóknak, melyet a híres olasz stiliszta tervezett. Az elsők között alkalmazták Japánban a DOHC motort, és az elektronikus üzemanyag-befecskendezést. Emellett a sportautó, a világon elsőként volt elérhető dízelmotoros változatban. Az exkluzív jármű ma már ritkán akad a gyűjtők keze közé, de köszönhetően a szokatlanul hosszú gyártási időtartamnak, az Isuzu 86192 példányt állított elő. A 117 Coupét később az Isuzu Piazza váltotta fel.

117 Coupe 02.jpg

Korai évek

A 117 Coupé prototípusa az 1966. évi Genfi Autószalonon mutatkozott be, ez évben később, a Tokyo Motor Show keretei között debütált. 1968-ban megkezdődött az Isuzunál a 117 coupé modell kisüzemi termelése, amely során a kézi erővel összeszerelt autók mennyisége ritkán haladta meg a havi 50 db-os mennyiséget. A marketing szemlélet hasonló volt, mint a Nissan Silvia esetében, ami hasonló mennyiséget állított elő ezen időszak táján.

Az első időkben beépített motor egy soros, négyhengeres, 1,6 L-es DOHC típus volt, majd 1970-ben az elektronikus Bosch üzemanyag-befecskendezővel kialakított változat mutatkozott be, a D-Jetronic rendszerrel. Az üzemanyag-befecskendezős modellváltozatot "EK" (az "elektronikus vezérlés") jelzéssel látták el.

Az autó gazdag alapfelszereltsége (bőr ülések, a műszerfal tajvani kámfor-, babér fa, és az elegáns fejtámlák), nagyon drágának bizonyult a japán vásárlói szokások viszonylatában. Ezért az igénytelenebb "1800N" változat 1971-ben, egy egyszerűbb és olcsóbb 1,8 L-es SOHC, karburátoros motorral került az autókereskedők kínálatába.

A tömegtermelés

Isuzu-117-03.jpg

A 117 Coupé egyre nagyobb népszerűségnek örvendett, és így a General Motors-sal létrejött együttműködés keretében, az Isuzu a modell a tömeggyártása mellett foglalat állást. E változás eredményeként, 1973 márciusában az értékesítés (a japán belföldi piacon) az elvárásoknak megfelelően növekedni kezdett, így az 1972-es, 965 példány gyártásáról, 1974-re 9506 egység előállítását eredményezte.

A többségében alkalmazott 1,8 L-es motorok beváltak, több változatban kínálták, porlasztós, vagy üzemanyag-befecskendezéses, illetve DOHC vagy SOHC szelep-vezérlésű változatokban. A gyártás volumene 1975 októberében valamelyest csökkent, mivel új, szigorúbb füstgáz kibocsátási előírások léptek hatályba, melyet a gyártott modellek továbbfejlesztésével lehetett teljesíteni.

További apróbb változtatások mellett, a négyfokozatú kézi váltót felváltandó, az 1976 májusában bevezetett ötfokozatú manuális sebességváltó alkalmazása jelentett lényeges módosítást.

Isuzu 117 coupé modellváltozatok

  • Isuzu 117 1950 XC Coupé 1979
  • Isuzu 117 1950 XE Coupé 1979
  • Isuzu 117 1950 XG Coupé 1979
  • Isuzu 117 1950 XT Coupé 1979
  • Isuzu 117 XD Coupé 1979
  • Isuzu 117 XDL Coupé 1979
  • Isuzu 117 XC Coupé 1977
  • Isuzu 117 XE Coupé 1977
  • Isuzu 117 XT Coupé 1977
  • Isuzu 117 1800 Coupé 1968
  • Isuzu 117 1800 N Coupé 1968
  • Isuzu 117 EC Coupé 1968
Isuzu-117-04.jpg

Facelift

Isuzu-117-Giugiaro-edition.jpg
1977 novemberébenaz Isuzu a 117 Coupé ráncfelvarrása mellett döntött, amely során az eddigi első lökhárítók átalakítását, a négy kerek fényszóró helyett modernebb, 4 db szögletes első lámpatest alkalmazását vezették be.

Annak érdekében, hogy tovább csökkentsék a gyártási költségeket, műanyag idomokat és díszléceket alkalmaztak a belső tér kialakításánál.

1978-ban az 1,95 literes motorral szerelt változat debütált, továbbá 1979-ben sor került az "XD" dízelmotoros változat bevezetésére.

1979-től kezdve, egy speciális változat, az úgynevezett "Giugiaro Edition" is rendelkezésre állt. Több futurisztikus koncepcióautó is készült, de ezek nem kerültek sorozatgyártásra.

A 117 Coupé modell gyártása 1981-ig tartott, amikor is a Giugiaro által megálmodott "Piazza" széria váltotta fel.

Isuzu 117 fényképek, dokumentumok

Isuzu-117-05.jpg

VeteranBanner2012b.jpg

Források, hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Isuzu 117 témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg