Danuvia

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
a (Kapcsolódó Danuvia hivatkozások: jav)
(Danuvia és egy kis Csepel, videótéka: video)
52. sor: 52. sor:
<youtube>TnRynIxKIAM</youtube>
<youtube>TnRynIxKIAM</youtube>
 +
 +
<youtube>6KgBppK-lAs</youtube>
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
 +
== Kapcsolódó Danuvia hivatkozások ==
== Kapcsolódó Danuvia hivatkozások ==
{{commonskat|Csepel motorcycles}}
{{commonskat|Csepel motorcycles}}

A lap 2012. december 7., 08:12-kori változata

Danuvia
Danuvia-logo.gif
Alapítva1955
AlapítóA magyar állam
Megszűnt1967
SzékhelyMagyarország, Budapest, Zugló
A(z) Danuvia weboldala

VeteranBanner2012b450.jpg

Tartalomjegyzék

Veterán Danuvia márkatörténet

Danuvia White

A Danuvia eredetileg szerszámgépgyárként működött az 50-es években, az itt előállított szerszámok híresek voltak megbízhatóságukról. A gyár 1954-ben kapott „plusz feladatot”, a 125 cm3-as Csepel motorkerékpárok gyártása ekkor került át a zuglói üzembe, mégpedig azért, hogy a Csepeli Motorkerékpárgyár ki tudja szolgálni a növekvő Pannónia TL gyártási igényeit.

A Danuvia gyártósorról 1955-ben jött le az első Danuvia 125 széria, 1957-ben pedig megjelent a továbbfejlesztett változat, mely erősebb, ugyanakkor kevésbé torkos, de azonos hengerűrtartalommal bíró erőforrással rendelkezett.

A gyártás során folyamatosan akadtak problémák, hol a beszállítók késtek, hol az előirányzott gyártási szám teljesítéséhez szükséges alkatrész-mennyiség nem volt összehangolva. A Danuviák jól fogytak, 1960-ban gazdára talált a 100 ezredik darab, ám műszaki problémák is akadtak, korabeli beszámolók szerint leginkább a motor túlmelegedése, valamint az elégtelen rugózás okozott gondot, melyeket a gyár garancia keretében igyekezett orvosolni, illetve ezzel párhuzamosan egy új, D-62-es kódnéven futó széria fejlesztésébe is belekezdett, mely nem került piacra. A DV 125 azért átesett egy, elsősorban a külcsínt, illetve a rugózási problémákat részben megoldó frissítésen, ez volt a Danuvia DMV-125, vagyis az ún. „szürke széria”

A Danuvia – a már említett műszaki problémáknak okán – leginkább a belpiacon fogyott, bár jutott belőle exportra is. A gyűjtők körében éppen ezek, pontosabban az elsősorban exportra gyártott Danuvia White típusjelzéssel ellátott modellek ma a legértéksebbek. A Danuvia White az amerikai White Motorcycle-el kötött üzlet révén jött létre két típusváltozatban, de mindössze 100 példány jutott el a tengerentúlra. A Danuvia motorok gyártása egyébként már 1966-ban megszűnt, a Danuvia Szerszámgépgyár ezt követően állította elő a White verziókat. Összesen közel 160 ezer Danuvia készült a zuglói üzemben.

2008-ban jött létre a Danuvia Motor Crafts Kft., a vállalkozás célja, hogy felélessze a Danuvia márkát.

Danuvia sor 003.jpg

VeteranBanner2012b.jpg

Oldtimer Danuvia modellek

Danuvia125 002.jpg

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó Danuvia fotók

Danuvia-dv-125-11.jpg

VeteranBanner2012b.jpg

Danuvia és egy kis Csepel, videótéka

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó Danuvia hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Danuvia témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg

Kapcsolódó Danuvia szakirodalom