Danuvia

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Danuvia márkatörténet: szerkesztések)
(Oldtimer Danuvia modellek: foto tábla)
29. sor: 29. sor:
== Oldtimer Danuvia modellek ==
== Oldtimer Danuvia modellek ==
-
 
+
{|align="center" style="border:inset 4px gold"
-
* [[Danuvia D-Csepel]] (1955-1958)
+
|-bgcolor="beige"
-
* [[Danuvia 125|Danuvia DV-125]] (1955-1967)
+
|
-
* [[Danuvia DMV-125]] (Szürke széria) (1963-1966)  
+
* [[Danuvia D-Csepel]]
-
* [[Danuvia White]] (1967)
+
** (1955-1958)
 +
* [[Danuvia 125|Danuvia DV-125]]  
 +
**(1955-1967)
 +
* [[Danuvia DMV-125]]  
 +
**''(Szürke széria)''
 +
** (1963-1966)  
 +
* [[Danuvia White]]''(export)''
 +
**(1967)
 +
|[[Fájl:Danuvia125_002.jpg|600px]]
 +
|}
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
 +
== Kapcsolódó Danuvia fotók ==
== Kapcsolódó Danuvia fotók ==

A lap 2012. december 3., 09:00-kori változata

Danuvia
Danuvia-logo.gif
Alapítva1955
AlapítóA magyar állam
Megszűnt1967
SzékhelyMagyarország, Budapest, Zugló
A(z) Danuvia weboldala

VeteranBanner2012b450.jpg

Tartalomjegyzék

Veterán Danuvia márkatörténet

Danuvia White

A Danuvia eredetileg szerszámgépgyárként működött az 50-es években, az itt előállított szerszámok híresek voltak megbízhatóságukról. A gyár 1954-ben kapott „plusz feladatot”, a 125 cm3-as Csepel motorkerékpárok gyártása ekkor került át a zuglói üzembe, mégpedig azért, hogy a Csepeli Motorkerékpárgyár ki tudja szolgálni a növekvő Pannónia TL gyártási igényeit.

A Danuvia gyártósorról 1955-ben jött le az első Danuvia 125 széria, 1957-ben pedig megjelent a továbbfejlesztett változat, mely erősebb, ugyanakkor kevésbé torkos, de azonos hengerűrtartalommal bíró erőforrással rendelkezett.

A gyártás során folyamatosan akadtak problémák, hol a beszállítók késtek, hol az előirányzott gyártási szám teljesítéséhez szükséges alkatrész-mennyiség nem volt összehangolva. A Danuviák jól fogytak, 1960-ban gazdára talált a 100 ezredik darab, ám műszaki problémák is akadtak, korabeli beszámolók szerint leginkább a motor túlmelegedése, valamint az elégtelen rugózás okozott gondot, melyeket a gyár garancia keretében igyekezett orvosolni, illetve ezzel párhuzamosan egy új, D-62-es kódnéven futó széria fejlesztésébe is belekezdett, mely nem került piacra. A DV 125 azért átesett egy, elsősorban a külcsínt, illetve a rugózási problémákat részben megoldó frissítésen, ez volt a Danuvia DMV-125, vagyis az ún. „szürke széria”

A Danuvia – a már említett műszaki problémáknak okán – leginkább a belpiacon fogyott, bár jutott belőle exportra is. A gyűjtők körében éppen ezek, pontosabban az elsősorban exportra gyártott Danuvia White típusjelzéssel ellátott modellek ma a legértéksebbek. A Danuvia White az amerikai White Motorcycle-el kötött üzlet révén jött létre két típusváltozatban, de mindössze 100 példány jutott el a tengerentúlra. A Danuvia motorok gyártása egyébként már 1966-ban megszűnt, a Danuvia Szerszámgépgyár ezt követően állította elő a White verziókat. Összesen közel 160 ezer Danuvia készült a zuglói üzemben.

2008-ban jött létre a Danuvia Motor Crafts Kft., a vállalkozás célja, hogy felélessze a Danuvia márkát.

Danuvia sor 003.jpg

VeteranBanner2012b.jpg

Oldtimer Danuvia modellek

Danuvia125 002.jpg

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó Danuvia fotók

VeteranBanner2012b.jpg

Danuvia és egy kis Csepel, videótéka

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó Danuvia hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Danuvia témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg

Kapcsolódó Danuvia szakirodalom