Colin Chapman

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(életrajz)
(info)
17. sor: 17. sor:
Több újításával forradalmasította a versenyautók építését. Legfontosabb találmánya volt a Monocoque-karosszéria az 1960-as években, az ék alakú karosszéria a '70-es évek elején, a wing carok az 1970-es évek vége felé, a ikerkasztnis Lotus 88 és az aktív felfüggesztés. Csapata hét alkalommal lett konstruktőri világbajnok a Formula–1-ben. 1982. december 16-án, mindössze 54 évesen halt meg szívrohamban.
Több újításával forradalmasította a versenyautók építését. Legfontosabb találmánya volt a Monocoque-karosszéria az 1960-as években, az ék alakú karosszéria a '70-es évek elején, a wing carok az 1970-es évek vége felé, a ikerkasztnis Lotus 88 és az aktív felfüggesztés. Csapata hét alkalommal lett konstruktőri világbajnok a Formula–1-ben. 1982. december 16-án, mindössze 54 évesen halt meg szívrohamban.
 +
 +
==További információk==
 +
*[http://www.origo.hu/brit-het/sport/20080212-brit-sportikonok.html?pIdx=2 Colin Chapman életrajza] (origo.hu)
 +
*[http://www.buscatuning.com/blog/fotos/personajes/colin_chapman_tie.jpg Kép Chapmanről]
 +
*[[q:en:Colin Chapman|Idézetek Chapmantől angolul]]

A lap 2016. február 4., 10:17-kori változata

Colin Chapman
Született1928. május 19. London, Anglia
Kapcsolódó márkaLotus Car Ltd.,


Anthony Colin Bruce Chapman (Richmond, Surrey grófság, Egyesült Királyság, 1928. május 19. – 1982. december 16.) egy angol versenyautó-konstruktőr volt.

1952-ben megalapította a Lotus Engineering Ltd.-t, a Lotus sportautómárkát, amely ma is működik. 1954-ben ebből vált ki a Team Lotus, amely különböző motorsportágakban vett részt, köztük a Formula–1-ben, a Le Mans-i 24 órás versenyen az indianapolisi 500 mérföldes versenyeken is. Az 1968-as Series 3 Lotus Seven továbbfejlesztett változatát, a Caterham 7-t a Caterham Cars gyártja majd, előreláthatólag 2011-től.[1]

Chapman építészetet tanult a Londoni Egyetemen, végül repüléstechnikát az University Air Squadron-on.

Több újításával forradalmasította a versenyautók építését. Legfontosabb találmánya volt a Monocoque-karosszéria az 1960-as években, az ék alakú karosszéria a '70-es évek elején, a wing carok az 1970-es évek vége felé, a ikerkasztnis Lotus 88 és az aktív felfüggesztés. Csapata hét alkalommal lett konstruktőri világbajnok a Formula–1-ben. 1982. december 16-án, mindössze 54 évesen halt meg szívrohamban.

További információk