Škoda S 110 R

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2012. szeptember 4., 05:18-kor történt szerkesztése után volt.
Škoda S 110 R
Hiba a bélyegkép létrehozásakor: convert: unable to open image `/home/veteranp/public_html/veteraninfo.hu/veteranpark/images/9/92/Škoda_110_R_1977.jpg': No such file or directory @ error/blob.c/OpenBlob/2589.
convert: missing an image filename `/home/veteranp/public_html/veteraninfo.hu/veteranpark/images/thumb/9/92/Škoda_110_R_1977.jpg/200px-Škoda_110_R_1977.jpg' @ error/convert.c/ConvertImageCommand/3015.
Gyártási adatok
GyártóŠkoda
Gyártás helyeMladá Boleslav, Csehország
Gyártás éve1970-1980
Kategória4 üléses cupé
A(z) 110 R modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz4155 mm
Szélesség1620 mm
Magasság1340 mm
Tömeg880/1200 kg
Tengelytáv2400 mm
Üzemanyagbenzin
Üzemanyagtartály32 l
Teljesítmény
Motor1107 cm³
Felépítésfarmotor,hátsó hajtás RR
Váltókézi, 4 fokozat
Teljesítmény62 LE/4650 rpm
Max. nyomaték86.3 Nm/3500 rpm
Átlagfogyasztás8,5 liter/100 km
Gyorsulás18.5 sec. (0-100 km/h)
Max. sebesség145 km/h

Kapcsolódó modellek
Škoda



Tartalomjegyzék

Veterán Škoda S 110 R típustörténet

A Škoda S 110 R típust gyakran a keleti tömb Porschéjaként emlegették, a kupé formátumú Škoda 1970-ben mutatkozott be. Motorja 62 lóerős teljesítményt biztosított, amivel a mindössze 880 kg-os autó elérte a 140 km/h-s sebességet.

A kupéból rally változat is készült, ez volt a Škoda 130RS. Az 1289 cm3-ra növelt motort alaposan felpiszkálták, így a 103 kW-os teljesítmény 220 km/h-val röpítette a könnyített karosszériát.

A 110 R alapjaira több prototípus is készült, ezek azonban soha nem kerültek a gyártósorokra.

Egy kis bemelegítés, kedvcsinálónak


Az S 110R műszaki adatai és ismertetése

A közúti és a sport változat

Gyártmány Typ Gyártási év Legyártott DB Karosszéria Motor
110 R Typ 718K 1970–1976 56.902 2-ajtós Coupé 1107 cm³, 45,5 kW (62 SAE-PS)83,6 Nm/3500 rpm
130 RS Typ 735 1975–1982 65 2-ajtós Sport-Coupé 1289 cm³, 103 kW (140 PS)


110rcoupe06.jpg

Skoda 110R Coupe TÍPUS LEÍRÁS
Nr Egység Adatok
I. 1. Motor -718K- Farmotor (RR), vízhűtéses, soros négyhengeres 72 mm furat x 68 mm löket
2. Lökettérfogat: 1107 cm3
3. Max. teljesítmény: 52 LE (DIN)/4650 rpm, (62 LE (SAE))
4. Max. nyomaték: 86 Nm (DIN)/3500 rpm.
5. Anyag: könnyűfém-ötvözet (motorblokk), öntöttvas hengerfej
6. Sűrítési arány: 9.5:1
7. Főtengely: 3 db fő-csapágy
8. Vezérlés: OHV, Két szelep hengerenként, tolórudas - himbás műk., 1 vezérműtengely, oldalsó.
9. Üzemanyag Benzin
10. Porlasztó: 1 db Jikov 32-DDSR esőáramú kéttorkú karburátor
11. Gyújtásrendszer: Hagyományos, megszakító-elosztóház+nagyfesz. trafó, 1 gy.gyertya/henger gy.sor:1-3-4-2


II. Fődarabok Hajtómű, Felfüggesztés, Kormánymű, fékrendszer, kerekek
1. Hajtómű: egytárcsás-száraz kuplung, négysebességes manuális sebességváltó, hypoid-fogazású differenciálmű. Áttételi arány: 1-es 3.800, 2-es 2.120, 3-as 1.410, 4-es 0.960,reverse: 3.270:1. Végáttétel(diff.mű): 4,444.
2. Felfüggesztés: Első: független keresztlengőkarok, tekercsrugók, torziós kanyarstabilizátor és teleszkópos lengéscsillapítók,

Hátsó:független lengő féltengelyek, hosszanti vezető karokkal, tekercsrugók és teleszkópos lengéscsillapítók.

3. Kormánymű: Fogasléces, fordulat ütközéstől-ütközésig 2,50.
4. Fékrendszer: Hidraulikus, 2 körös, rásegítés: nincs, elöl tárcsafékek, hátul dobfékek.
5. Kerekek: 4,5 x 14" acél kerékdob, abroncsméret: 155SR x 14
III. Felépítés Karosszéria, elrendezés, férőhely
1. Vázszerkezet: Önhordó acél váz, zárt
2. Elrendezés: Farmotor, hátsókerék hajtás (RR)
3. Stílus: kétajtós coupé, 4(5) férőhely
IV. Jellemzők méretek, tömegadatok, futásteljesítmény
1. Hossz: 4155 mm
2. Szélesség: 1620 mm
3. Magasság: 1340 mm
4. Tengelytáv: 2400 mm
5. Tömeg: 880/1200 kg
6. Üzemanyagtartály: 32 l
7. Átlagfogyasztás: 8,5 liter/100 km
8. Fordulási kör (d): 11,5 m
9. Gyorsulás: 18.5 sec. (0-100 km/h)
10. Max. sebesség: 145 km/h

110R átnézeti rajz

110rcoupe02.jpg

110R főbb nézetek - méretek

110rcoupe01.jpg

A különbségek jól láthatóak a 110R és a 130RS között

S180RS 3v.jpg

Az S 110 R áttekintése képekben

Sport, tuning, design

A Skoda gyár és kísérleti műhelye, mindig is híres volt az autósportban kifejtett munkájáért és versenyzői versenysikereitől. Jól sikerült szériák és prototípusok is ezt bizonyítják. Azóta is sokszor megihleti formatervezőket, és magánműhelyeket, vagy éppen az otthon kísérletezők elszánt hadát. Nézzünk is meg egy-két munkát:

Sport, race, rally

Rengeteg, jól-rosszul sikerült változatot találhatunk, íme - a jobbakból - néhány sportos példány:

110r skoda738 1v.jpg

- Course racing R 110 S730 car -


110r racing02.jpg

- Ralley racing car - viszonylag magas elrendezéssel

Kicsi adrenalin

110rracing03.jpg

Most kipiheni....

Kis műhely, nagy tudás

110rracing02.jpg

...hát ez elkészült....

130 ralleycockpit.jpg

- Jenő! És a bőröndök ?! ....

R130racing05.png

pillanatkép, rossz időben, jó autóról

Skoda-rs-130-tuning.jpeg

A pálya gyermeke

Színek, formák, elképzelések:

Skoda110 800.jpg

Skoda110rblue.jpg

110r 1000MB.jpg

110r red.jpg

Rs130 black&orange.jpg

110rcoupe by petr novak.jpg

Skoda-110r-coupe-by-petr-novak-1.jpg

A kísérleti műhelyben felejtették

szerkeszt...skoda 1100 sport, hiányzik

Veterán Škoda S 110 R hivatkozások