Škoda

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2012. augusztus 4., 21:11-kor történt szerkesztése után volt.
Škoda
Skoda.Logo01.jpg
Alapítva1895 (Laurin & Klement)
AlapítóVáclav Klement, Václav Larurin
SzékhelyMladá Boleslav, Csehország
A(z) Škoda weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán Škoda márkatörténet

Vajon mire jut egy sikeres könyvkereskedő és egy gépész a XIX. század végén, a XX. elején? Hát persze, hogy közös céget alapítanak és megteremtik a Škoda előfutárát. Václav Klement – a kereskedő – és Václav Larurin – a gépész - vállalkozása kezdetben biciklijavító műhelyként működött. Persze az indulás története sem éppen hétköznapi, Václav Klement német gyártású biciklijéhez szeretett volna pótalkatrészt rendelni, írt is egy levelet cseh nyelven a gyártónak. Nemsokára németül jött a válasz, „ha szeretne választ kapni a kérdésére, próbáljon meg olyan nyelven írni, amit meg is értünk”.

LK logo.jpg
Az akkor Laurin & Klement néven futó vállalkozás már 1888-ban megépítette első motorkerékpárját, 1905-ben pedig elkészült az első kisautó, a Model A. Egy évtizeddel később már nem csak autókat, de buszokat és teherautókat is gyártott a cég. 1924-ben azonban tűz ütött ki a gyárban, így a két alapító új partner után nézett, hogy finanszírozza a gyártás újraindítását. A Laurin & Klement így olvad be Škodovy ipari óriáscégbe, pár évvel később pedig már Škoda név alatt gördülnek ki a modellek.

A cég licenc alapján Hispano-Suiza modelleket gyártott ebben az időben (melyeket Superb típusjelölés alatt hozott forgalomba), de saját modellpalettáján is dolgozott. A II. világháború után 1946-ban megjelenik az első „szocialista” modell, a Škoda Tudor.

A Škoda egyike volt a fontos autóbeszállítóknak a szocialista országokban, a márka megbecsültsége valahol a Ladák és a Wartburg-ok között félúton helyezkedett el. Nyugatra is jutott belőle, bár hírnevét inkább – puritánsága és megbízhatatlansága kapcsán – vicces anekdoták éltették.

1964-ben jelenik meg a Škoda 1000 MB, mely a farmotoros korszak nyitányának tekinthető.

A céget 1991-ben vásárolta meg a Cseh Köztársaságtól a Volkswagen csoport.

Veterán Škoda autók

I. világháború előtti oldtimer Škoda modellek Laurin & Klement név alatt

LKlogo02.jpg

  • Laurin & Klement A (1905–1907)

LKA1905.jpg

Motor: V2, vízhűtéses, Furat: 80mm, löket: 100 mm, Lökettérfogat: 1,005 x 3, Teljesítmény: 7 HP,

Hajtómű: Mechanikus 3 sebességes, Felfüggesztés: félelliptikus laprugók, Fékek: dobfék/hátsó kerekek

Karosszéria: nyitott kétüléses, Maximális sebesség: 45 km / h

  • Laurin & Klement B (1906–1908)

LKB1906 02.jpg

Motor: V2, vízhűtéses, Furat: 110mm, löket:100 mm, Lökettérfogat: 1,399 x 3, Teljesítmény: 9 LE,

Hajtómű: Mechanikus 3 sebességes, Felfüggesztés: félelliptikus laprugók, Fékek: dobfék/hátsó kerekek

Karosszéria: nyitott 4 üléses, Maximális sebesség: 45 km / h

  • Laurin & Klement C (1906–1908)

L k c.jpg

A Lauren & Klement, az 1906-1908 években készítette, összesen cca. 14 darabot. Az orrban elhelyezett V-Twin motor térfogata 2042 ccm, ami a 3 fokozatú mechanikus váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtotta. Tömege cca. 800 kg, maximális sebessége 50 km/h lehetett. A tengelytáv: 2630 mm, a nyomtáv - 1300 mm.

  • Laurin & Klement B2 (1907-1908)

L k b2.jpg

A Lauren & Klement B2-ből 10 db készült 1907-1908-ban. Soros négyhengeres 1595 ccm-es vízhűtéses motorja a hátsó kerekeket hajtotta. A motor , a teljesítmény 9 kW (12 LE). A maximális sebessége 45 km/h volt.

  • Laurin & Klement E (1906–1909)

Z8589563X,Laurin---Klement-Typ-E-1907-1911.jpg

Gyártása Laurin & Klement E indult 1906 évben. Volt elérhető csomagok: kettős Phaeton, Limuzin, szedán. A motor vízhűtéses, négyhengeres motor kapott helyet az első. A hajtás volt, hogy a hátsó kerekek. Motor - 4526 cm ³, és ő fejlesztette ki 26 kW ( 35 LE), 110 mm - a furat és a löket 120 mm. Maximális sebessége 85 km / h Termelést megszüntették 1907 évben keletkezett 14 autó.


  • Laurin & Klement C2 (1907–1908)

Lkc2.jpg

A Laurin & Klement C2 12/14 HP-ből 49 db-otgyártottak,háromféle karosszéria elrendezéssel. Motor: négyütemű, benzinüzemű, vízhűtéses, orrmotor,hátsó hajtás. Lökettérfogat 2281 ccm. 10,3 kW ( 14 LE). Váz: létraváz, szegecselt acél U-alakú profilt. Súly: 820/1030 kg. Sebesség: 45 km / h

  • Laurin & Klement F (1907–1909)

L k f medium.jpg

A négyhengeres motor 2437 ccm, teljesítmény: 14 LE, hát egyenlőre ennyi...


  • Laurin & Klement FF (1907)

LK FF 1907.jpg

1907-ben Mr. Resler, a Laurin & Klement vezető tervezője elkészítette az " FF " modell terveit. A nyolchengeres motorral felszerelt autó löket térfogata 4,9 liter, teljesítménye 45 lóerő volt. Az autó annyira jól sikerült, hogy a Párizsi Autószalonon a bemutatón - egy igazi gyöngyszem a mérnöki munkában- szlogennel szerepelt.

  • Laurin & Klement FC (1907–1909)

FC 1908.jpg

Az FC nyitott kétüléses sportautó, Klasszikus felépítéssel, orr-motor, hátsókerék hajtás. Soros négyhengeres benzinmotorja 2438 ccm-es, furat: - 84 mm löket: 110 mm. Hajtómű: három fokozatú mech. sebességváltó. Felfüggesztés: laprugók, tengelytáv: 2448 mm, nyomtáv: 1300 / 1300 mm, súlya 900 kg, maximális sebessége 80 - 90 km / h 1907-1909-ig mindössze 19 autót gyártottak. Ezek közül néhány más motort kapott (1943, 1994 és 2496 ccm).

  • Laurin & Klement HO/ HL/HLb (1907–1913) teherautók és buszok

HO HL 01.jpg

Teherautók hátsókerék hajtás. A benzines motor vízhűtéses, soros 4-hengeres mentén az első tengelyen. A kötet az 5919 cm 3 ( HO , HL ) 7364 cm 3 ( HL ) 7965 cm 3 ( HLB ). Szervokormány motor 23,5 kW ( 32 LE) ( HO, HL ) és 29,4 kW ( 40 LE) ( HL, HLB ). Alváz tömege 3800 kg ( HL ), és 4000 kg ( HO, ML ). A maximális sebessége 25 km / h (omnibuszok), 16 km / h (kamion). DE, HL: HOP - Omnibus a 12 ülő-és 5 álló utasok HOS - Omnibus-től 17 a 22 ülő utas, HL - HL teherautó HLB : a berendezés egy adott vásárló esetében HO - Omnibus (-tól 16 -ig 36 ülő utas) HL - teherautó

  • Laurin & Klement BS (1908–1909)

LK BS 1907.jpg

Nyitott kétüléses autót a motor található az első és hátsó kerék hajtás. motor térfogata 1398 cm 3 , furat 90 mm ​​löket 110 mm, Szervokormány 7 kW ( 9 LE). Tengelytávja 2142 mm, súlya 700 kg, maximális sebessége 50 km / h

Elnézést, a szöveg fordítás és szerkesztés alatt.....

  • Laurin & Klement FCS (1908–1909)

LKFCS2.jpg

Nyitott kétüléses sportautó. Szerelt soros négyhengeres felső szelepes motorja 3486 cm 3 , furat 86 mm, lökete 150 mm, L & K karburátor. Teljesítmény-ig 71 kW ( 96 LE). A négy sebességes sebességváltó, a tengelytáv 2130 mm, kaliber 1300 / 1300 mm, súlya 930 kg, maximális sebessége körülbelül 130 km / h-ban épült 8 autók. Néhányan közülük, hogy más motorok ( 1994 , 2439 , 2496 és 2940 cc.)

  • Laurin & Klement G (1908–1911)
  • Laurin & Klement DO/DL (1909–1912)
  • Laurin & Klement FDO/FDL (1909–1915)
  • Laurin & Klement EN (1909–1910)
  • Laurin & Klement FN/GDV/RC (1909–1913)
  • Laurin & Klement FCR (1909)
  • Laurin & Klement L/LO (1909–1911)
  • Laurin & Klement ENS (1910–1911)
  • Laurin & Klement K/Kb/LOKb (1911–1915)
  • Laurin & Klement LK (1911–1912)
  • Laurin & Klement S/Sa (1911–1916)
  • Laurin & Klement DN (1912–1915)
  • Laurin & Klement RK (1912–1916)
  • Laurin & Klement Sb/Sc (1912–1915)
  • Laurin & Klement M/Mb/MO (1913–1915)
  • Laurin & Klement MK/400 (1913–1924)
  • Laurin & Klement O/OK (1913–1916)
  • Laurin & Klement Sd/Se/Sg/Sk (1913–1917)
  • Laurin & Klement Ms (1914–1920)
  • Laurin & Klement Sh/Sk (1914–1917)
  • Laurin & Klement T/Ta (1914–1921)
  • Laurin & Klement Si/Sl/Sm/So/200/205 (1916–1924)
  • Laurin & Klement Md/Me/Mf/Mg/Mh/Mi/Ml/300/305 (1917–1923)

I. és II. világháború közti oldtimer Škoda modellek Laurin & Klement név alatt

MS540.jpg

nehéz haszongépjármű hátsókerék-hajtás Motor: négyütemű, szikragyújtású, vízhűtéses, soros 4 hengeres L-SV, 5912 ccm

Teljesítmény: 29,4 kW (40 LE)

Erőátvitel: NA Alváz: létraváz, szegecselt acél U-profilok

Súly: alváz 2000-3000 kg hasznos 2500-3000 kg

Felépítmény: közüzemi többcélú kialakítás, az ügyfél konkrét rendelése alapján - zárt felépítmény, teherautók, buszok, speciális teherautók, 1923 óta felváltva utas-és teherszállító pótkocsik (Martin)

Megjegyzés: felszerelt motorok mechanikai korlátozók (szabályozók) sebesség

Gyártott autók MS 390 db, 540 118 db, 545 100 db, 608 összesen


MS545.jpg

I. és II. világháború közti oldtimer Škoda modellek

Skodalogo1933.jpg

Skoda422 1929.jpg

Skoda633.jpg

Skodapopular1934.jpg

Skoda-rapid-car.jpg

Skoda-superb.JPG

II. világháború utáni oldtimer Škoda modellek

Skoda logo.png

1101 tudor.png1101 Tudor Cabriolet.jpg

1101 colonial.jpg

1102 sedan.jpg

1950 Skoda VOS Special Limousine.jpg

1952 Skoda 1200 sedan.jpg

1201 sedan.jpg

1201 stw.jpg

440 spartak.jpg

Skoda445.jpg

S450 01.jpg

Ss felicia.jpg

S felicia 61.jpg

S oktavia.jpg

S oktavia super.jpg

S oktavia TS 1961.jpg

Skoda 1202 Front.jpg 1202 pickup.jpg

1961-octavia-combi-1a.jpg

Skoda1203.jpg

Skoda 1000MB, 1966.jpg 1000mbc(kombi)10.jpg

Skoda 1100MB -1968.JPG Skoda-1000MBX.jpg

Skoda-100L.jpg

Skoda-110l.jpg

S110LS.jpg

Skoda110r 1.jpg

Skoda105 S.jpg S105L.jpg 105GL.jpg

S105Furgonm.JPG

Skoda-garde.jpg Skoda garde.jpg

S-120L.jpg 868 skoda 120 ls.jpg

S120gl.jpg S120GLS.jpg

Skoda-136-rapid-01.jpg Rapid cabrio.jpg

Kapcsolódó Škoda hivatkozások